Scania Euro 6 je kompletní s motorem V8
Scania uvedla na trh nejnovější a zároveň nejvýkonnější verzi svého osmiválcového agregátu, splňujícího emisní normu Euro 6. Podle materiálů švédské společnosti je její řada motorů Scania V8 Euro 6 se zavedením verze, disponující výkonem 537 kW (730 k) a točivým momentem 3500 N.m kompletní.
Začátkem letošního roku byly představeny verze 382 kW (520 k) a 426 kW (580 k). Nyní tedy vstupuje na scénu nejvýkonnější motor V8 od Scanie, který je určen pro ty nejnáročnější úkoly v těžké nákladní dopravě. Dnes již legendární Scania V8, představená poprvé v roce 1969, získala jedinečnou pozici na trhu po celém světě a je žádána také ve verzi Euro 6.
Christopher Podgorski, viceprezident pro nákladní vozidla společnosti Scania, ohledně osmiválců prohlásil, že čistá síla nikdy nevyjde z módy a dodal, že zákazníci kupují V8 z mnoha různých důvodů, ale pochopitelná potřeba výkonu je vždy jedním z nich. Skutečnost, že klienti Scanie kupují vozidla s motory V8 znovu a znovu má navíc dokazovat, že jsou odolná a nabízejí nepřekonatelnou produktivitu.
Všechny tři v současnosti nabízené motory Scania V8 mají objem 16,4 litru a vycházejí z pohonné jednotky představené v roce 2010. V zájmu splnění normy Euro 6 je v těchto osmiválcích využíván vodou chlazený systém EGR s technologií SCR a turbodmychadlem s proměnnou geometrií.
Tlumící jednotka je jen o něco větší než v případě šestiválcových řadových motorů Scania, které jsou považovány za nejlepší ve své kategorii. Díky tomu zůstane na podvozku dostatek místa pro palivovou nádrž a nádrž na přísadu AdBlue.
Nákladní vozidla Scania s motory V8 mají plnit ty nejnáročnější úkoly. Provedení s výkonem 382 kW (520 k) může být ideální volbou pro zákazníky, kteří pracují v dálkové přepravě,
protože jsou spolehlivé a snadno zvládnou úrovňové rozdíly, přičemž spotřeba paliva zůstane
na přijatelné úrovni. Motory s výkonem 426 kW (580 k) poskytují výkonnostní úroveň dřívějších 456 kW (620 k) motorů, odpovídajících normě Euro 5.
Verze s výkonem 537 kW (730 k) byla však navržena pro nadprůměrné přepravní úkoly, jakými jsou dopravní soupravy s celkovou hmotností 60 t na přepravu kulatiny v severoevropských zemích, těžká nákladní doprava v Německu nebo všeobecné přepravní úkoly v Norsku jsou oblastmi.
Všechny tři motory disponují výbornými hodnotami točivého momentu. V případě verze s výkonem 382 kW (520 k) je k dispozici 2700 N.m od 1000 do 1300 min-1. Verze 426 kW (580 k) má 2950 N.m od 1000 do 1350 min-1 a vrcholné provedení 537 kW (730 k) nabízí 3500 N.m v rozmezí od 1000 do 1400 min-1. Pro ovládání dostupné síly tvoří automatická převodovka Scania Opticruise součást základního vybavení.
Motory Scania V8 lze objednat jen se špičkovou kabinou Scania série R, ale lze k nim zvolit různé převodovky, zadní nápravy s jednoduchými nebo s nábojovými redukcemi či tandemové nápravy.