reklama


Scania a výhody systémů Bus Rapid Transit

 

Ve velkých městech se stále více rozšiřují systémy Bus Rapid Transit, které vynikají ekonomickým provozem a zároveň snižují dopad hromadné dopravy na životní prostředí.

Rostoucí města po celém světě kladou stále větší požadavky na rychlost, hustotu a komfort hromadné dopravy, která se ve své dosavadní podobě dostává na hranice svých možností. Proto stále více metropolí sahá k řešení v podobě systému Bus Rapid Transit (BRT).

Pro BRT jsou charakteristické oddělené jízdní pruhy pro autobusy s vysokou frekvencí projíždějících vozidel. Autobusy jsou optimalizovány z hlediska velikosti i designu a samozřejmost má představovat bezbariérový přístup do a ze zastávek.

Ve srovnání s kolejovými vozidly a budováním jejich tratí do nových částí velkoměst představují BRT vysoce efektivní dopravní systémy s přibližně desetinovými náklady.

Vedle nižších nákladů na vybudování předčí systémy BRT například podzemní kolejové dráhy i skutečností, že k vybudování jejich tras a linek je potřeba v průměru 12 až 18 měsíců, zatímco podobně rozsáhlá síť pro metro se buduje několik let.

Při srovnání s individuální dopravou osobními automobily pak má mít BRT výhodu především v nižší zátěži životního prostředí. Propagátoři těchto dopravních systémů připomínají, že autobus pro 120 cestujících vypustí výrazně méně škodlivých emisí výfukových plynů než automobily, v nichž se na dané trase bude pohybovat stejný počet osob. Navíc mohou být do systémů BRT zapojeny hybridní i čistě elektrické autobusy s nulovými emisemi v místě provozu.

V současnosti jsou podle informací společnosti Scania po celém světě více než dvě stovky dopravních systémů BRT založených na autobusech. Příklady úspěšných řešení dopravy mohou být například v Bogotě (Kolumbie), Nantes (Francie) nebo v Istanbulu (Turecko). Právě v posledně jmenovaném místě využívá každodenně místní Metrobus 750.000 cestujících, těžících z obrovské časové úspory ve srovnání s individuální dopravou.

Scania doposud dodala zhruba 2000 autobusů připravených pro provoz v rámci systémů BRT. Mezi jejich provozovatele patří mimo jiné dopravní podniky v Adelaide a Brisbane (Austrálie), Bogotě (Kolumbie), Guayaquil a Quito (Ekvádor), Mexico City (Mexiko), Johannesburgu (Jihoafrická republika) a São Paulo (Brazílie).

Autobusy značky Scania vhodné pro systémy BRT mají celkovou délku od 12 do 20 metrů a vedle konvečních provedení jsou nabízeny i ve verzích s motory schopnými spalovat stoprocentní bionaftu, zemní plyn nebo etanol.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Scania
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama