Scania a výhody systémů Bus Rapid Transit

 

Ve velkých městech se stále více rozšiřují systémy Bus Rapid Transit, které vynikají ekonomickým provozem a zároveň snižují dopad hromadné dopravy na životní prostředí.

Rostoucí města po celém světě kladou stále větší požadavky na rychlost, hustotu a komfort hromadné dopravy, která se ve své dosavadní podobě dostává na hranice svých možností. Proto stále více metropolí sahá k řešení v podobě systému Bus Rapid Transit (BRT).

Pro BRT jsou charakteristické oddělené jízdní pruhy pro autobusy s vysokou frekvencí projíždějících vozidel. Autobusy jsou optimalizovány z hlediska velikosti i designu a samozřejmost má představovat bezbariérový přístup do a ze zastávek.

Ve srovnání s kolejovými vozidly a budováním jejich tratí do nových částí velkoměst představují BRT vysoce efektivní dopravní systémy s přibližně desetinovými náklady.

Vedle nižších nákladů na vybudování předčí systémy BRT například podzemní kolejové dráhy i skutečností, že k vybudování jejich tras a linek je potřeba v průměru 12 až 18 měsíců, zatímco podobně rozsáhlá síť pro metro se buduje několik let.

Při srovnání s individuální dopravou osobními automobily pak má mít BRT výhodu především v nižší zátěži životního prostředí. Propagátoři těchto dopravních systémů připomínají, že autobus pro 120 cestujících vypustí výrazně méně škodlivých emisí výfukových plynů než automobily, v nichž se na dané trase bude pohybovat stejný počet osob. Navíc mohou být do systémů BRT zapojeny hybridní i čistě elektrické autobusy s nulovými emisemi v místě provozu.

V současnosti jsou podle informací společnosti Scania po celém světě více než dvě stovky dopravních systémů BRT založených na autobusech. Příklady úspěšných řešení dopravy mohou být například v Bogotě (Kolumbie), Nantes (Francie) nebo v Istanbulu (Turecko). Právě v posledně jmenovaném místě využívá každodenně místní Metrobus 750.000 cestujících, těžících z obrovské časové úspory ve srovnání s individuální dopravou.

Scania doposud dodala zhruba 2000 autobusů připravených pro provoz v rámci systémů BRT. Mezi jejich provozovatele patří mimo jiné dopravní podniky v Adelaide a Brisbane (Austrálie), Bogotě (Kolumbie), Guayaquil a Quito (Ekvádor), Mexico City (Mexiko), Johannesburgu (Jihoafrická republika) a São Paulo (Brazílie).

Autobusy značky Scania vhodné pro systémy BRT mají celkovou délku od 12 do 20 metrů a vedle konvečních provedení jsou nabízeny i ve verzích s motory schopnými spalovat stoprocentní bionaftu, zemní plyn nebo etanol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…