Scania a výhody systémů Bus Rapid Transit

 

Ve velkých městech se stále více rozšiřují systémy Bus Rapid Transit, které vynikají ekonomickým provozem a zároveň snižují dopad hromadné dopravy na životní prostředí.

Rostoucí města po celém světě kladou stále větší požadavky na rychlost, hustotu a komfort hromadné dopravy, která se ve své dosavadní podobě dostává na hranice svých možností. Proto stále více metropolí sahá k řešení v podobě systému Bus Rapid Transit (BRT).

Pro BRT jsou charakteristické oddělené jízdní pruhy pro autobusy s vysokou frekvencí projíždějících vozidel. Autobusy jsou optimalizovány z hlediska velikosti i designu a samozřejmost má představovat bezbariérový přístup do a ze zastávek.

Ve srovnání s kolejovými vozidly a budováním jejich tratí do nových částí velkoměst představují BRT vysoce efektivní dopravní systémy s přibližně desetinovými náklady.

Vedle nižších nákladů na vybudování předčí systémy BRT například podzemní kolejové dráhy i skutečností, že k vybudování jejich tras a linek je potřeba v průměru 12 až 18 měsíců, zatímco podobně rozsáhlá síť pro metro se buduje několik let.

Při srovnání s individuální dopravou osobními automobily pak má mít BRT výhodu především v nižší zátěži životního prostředí. Propagátoři těchto dopravních systémů připomínají, že autobus pro 120 cestujících vypustí výrazně méně škodlivých emisí výfukových plynů než automobily, v nichž se na dané trase bude pohybovat stejný počet osob. Navíc mohou být do systémů BRT zapojeny hybridní i čistě elektrické autobusy s nulovými emisemi v místě provozu.

V současnosti jsou podle informací společnosti Scania po celém světě více než dvě stovky dopravních systémů BRT založených na autobusech. Příklady úspěšných řešení dopravy mohou být například v Bogotě (Kolumbie), Nantes (Francie) nebo v Istanbulu (Turecko). Právě v posledně jmenovaném místě využívá každodenně místní Metrobus 750.000 cestujících, těžících z obrovské časové úspory ve srovnání s individuální dopravou.

Scania doposud dodala zhruba 2000 autobusů připravených pro provoz v rámci systémů BRT. Mezi jejich provozovatele patří mimo jiné dopravní podniky v Adelaide a Brisbane (Austrálie), Bogotě (Kolumbie), Guayaquil a Quito (Ekvádor), Mexico City (Mexiko), Johannesburgu (Jihoafrická republika) a São Paulo (Brazílie).

Autobusy značky Scania vhodné pro systémy BRT mají celkovou délku od 12 do 20 metrů a vedle konvečních provedení jsou nabízeny i ve verzích s motory schopnými spalovat stoprocentní bionaftu, zemní plyn nebo etanol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom

Kauza Čapí hnízdo se zřejmě dostane do další fáze. Svou…

CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení

Internetové sdružení CZ.NIC se obává masivních útoků na…

Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasahuje…

Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář

Mezinárodní investiční společnost Coast2Coast Capital,…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Dnes 09:52

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.




Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…