Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ateca zná české ceny. Tříválec 1.0 TSI stojí více než půl milionu korun

Jan Mička
Diskuze (188)
Automobilka zatím zveřejnila ceny agregátů pro dvě vrcholné linie. Další budou následovat později.

Aktuální nabídka zahrnuje výbavy Style a Xcellence, agregáty jsou však již dostupné všechny. Vůbec první SUV od seatu prozatím startuje s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW na částce 523.900 Kč, má poháněna přední kola a manuální šestistupňovou převodovku. Cena možná na první pohled vypadá hrozivě, náhled do seznamu sériové výbavy však obavy o dost zmírňuje.

Linie Style má totiž ve standardu litá sedmnáctipalcová kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, sportovní přední sedadla čalouněná Alcantarou, elektronickou parkovací brzdu, infotainment s pětipalcovým dotykovým displejem, diodové zadní svítilny nebo halogenové přední světlomety s diodovým denním svícením.

Bez příplatku dostanete pouze jediný lak karoserie, základní bílý a červený jsou po 6.400 korunách, a každá z dalších devíti metalických barev stojí 15.100 Kč. Za adaptivní tempomat zaplatíte příjemných 4.900 Kč, bezklíčový vstup a startování je za 10.200 Kč, a infotainment s osmipalcovým dotykovým displejem stojí 11.500 Kč. V nabídce jsou také dva typy navigačního systému – Standard za 21.500 Kč a Plus za 46.500 Kč. Liší se například počtem reproduktorů, sound systémem jako takovým a úrovní možného propojení s mobilním telefonem.

Seat Ateca - technická data zážehových motorů
Motor1.0 TSI1.4 EcoTSI1.4 EcoTSI1.4 EcoTSI 4Drive
Převodovka6MT6MT7DSG6MT
Válce/ventily3/44/44/44/4
Zdvihový objem [cm3]999139513951395
Největší výkon [kW/min-1]85/5000-5500110/5000-6000110/5000-6000110/5000-6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/2000-3500250/1500-3500250/1500-3500250/1500-3500
Max. rychlost [km/h]183201198192
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,58,69
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,45,56,2
Emise CO2 [g]121125126143
Provozní hmostnost [kg]1280134913641474
Cena Style [Kč]523.900565.900-612.900
Cena Xcellence [Kč]-611.900652.900658.900

Linie Xcellence startuje na 611.900 Kč, je to ale dáno agregátem 1.4 TSI o výkonu 110 kW, který je zde jako základ (s výbavou Style stojí 565.900 Kč). Nabídka a ceny laků se neliší, sériová výbava však ano. Vůz vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, má paket Convenience (dešťový a světelný senzor, funkce coming home a living home, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko), volbu jízdních režimů, zatmavené sloupky karoserie nebo bezklíčový vstup a startování. Navigace jsou zde levnější – Standard stojí 10.500 Kč, Plus 35.500 Kč, a za bezdotykové otevírání a zavírání pátých (pohybem nohy) dveří zaplatíte 13.200 Kč.

Seat Ateca stojí na modulární platformě MQB a jde o španělskou interpretaci druhé generace Škody Yeti. Výrobu vozu zajišťuje škodovácká továrna v Kvasinách, přičemž již koncem března jsme vám přinesli dojmy z první jízdy. Před oficiálním uvedením atecy na český trh vůz krátce vyzkoušíme ještě jednou – mezinárodní prezentace bude probíhat 21. a 22. června ve Španělsku. První zákaznici se s vozem svezou již v červenci.

Seat Ateca - technická data vznětových motorů
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI 4Drive2.0 TDI 4Drive
Převodovka6MT6MT7DSG6MT7DSG
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Zdvihový objem [cm3]15981968196819681968
Největší výkon [kW/min-1]85/3250-4000110/3500-4000110/3500-4000110/3500-4000140/3500-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-3000340/1750-3000340/1750-3000340/1750-3000400/1900-3300
Max. rychlost [km/h]184202201196212
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,38,58,67
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,44,54,95
Emise CO2 [g]112114116128131
Provozní hmostnost [kg]13751417144115481610
Cena Style [Kč]568.900618.900659.900665.900-
Cena Xcellence [Kč]-664.900705.900711.900843.900

Jan Mička
Diskuze (188)
4. 6. 2016 22:52
Re: přaíšerka
Taky se divím, že je za tohle někdo ochotný dát půl mega, vždyť je to nehorázně ošklivý, tohle bych nechtěl ani za půlku... v bazaru za ty prachy koupím mnohem líp. Byly jsme na detskym dnu v aaa, tak vim o cem mluvim
1. 6. 2016 19:44
Dnes jsem Atecu potkal...
... Na boleslavský dálnici a málem jsem ji přehlédl. V černé barvě vypadá jak popelka, úplně splynula s davem ostatních aut. Také mi přišla dost malá na první pohled, hodně hranatá a celkově mě nijak neoslovila. Prostě další hranaté SUV. Jsem zvědavý, s čím se vytasí Škodovka. Jestli u Yetiny pouze vymění předek a zadním světlům dá jinou grafiku, tak to bude celkem designové zklamání ...
Avatar - Emel
1. 6. 2016 15:00
Re: cena hrozivá !!!
Jestli je důvodem malé úspěšnosti Toleda přílišná podobnost s Rapidem nevím, podle mě spíš ne, i když samozřejmě někteří to vnímají tak, že to "pravý" SEAT není. Škodovka je celkově silnější značka, navíc má silné postavení na trzích... jak to říct... východně od Boleslavi :-) , kde je pro podobné laciné auto místo.
Avatar - chetoos
1. 6. 2016 13:32
Re: cena hrozivá !!!
No nevím, za Atecu dát takovou částku a dostat jen 1.0 Tsi navíc tříválec. No díky pěkně. Je mi líto, že i škodovka cpe všude tříválce. Nejsou to špatné motory. Jejich smysl vidím v malých autech jako Citigo či Fabia, ale výše bych už je necpal. Bavíc klasická atmosféra je sice více nenasytná co se týče spotřeba paliva, ale odvděčí se spolehlivostí a dlouhou výdrží. Myslím, že motory s malým objemem, velkým výkonem a trubem, moc dlouhou životnost mít nebudou. V nové I10 od Hyundaie je taky tříválec a jelikož jsem jezdil s novou verzí i tou starší s 4válcem. Tak celkově lepší se mi jeví klasická I10 s 4válcem. Ale u tak malého auta, které jezdí po měste, bych to neřešil. Navíc myslím, že Ateca nebude mít takový úspěch. Je až moc podobná s nově připravovaným Kodiakem od škodovky a zkrátka mohly by být ty auta více odlišená. Toledo je taky prodejně málo úspěšné, protože až příliš se podobá Rapidu.
1. 6. 2016 13:03
Re: forester za 569tis verze Entry
Anglická terminologie těch marží má víc. Ale v české, pokud vím, je marže jen tohle. Pokud vím, v angličtině je rozdíl mezi marží a ziskem v tom, že marže je v procentech (je to tedy relativní vyjádření vůči tržbě/ obratu) a zisk je v penězích (tedy absolutní vyjádření). Byť se to v praxi míchá. A dále to dělí na hrubou, provozní, čistou. Zato v české jsou marže a zisk dvě různé věci.

Přiznávám se bez mučení, že jsem to nestudoval, soudím tedy z toho, co jsem pochytil (pro angličtinu vycházím z americké praxe).