Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shanghai Auto Show: nejen kopie (velká fotogalerie)

Ondřej Láník
Diskuze (104)
Ještě před několika lety se čínský autoprůmysl chlubil pouze výběhovými licenčně vyráběnými modely evropské, severoamerické nebo japonské provenience. Dnes je vše jinak. K útokům na čínského zákazníka se přidává i oranžová Škoda Yeti.

Ještě před několika lety se čínský autoprůmysl chlubil pouze výběhovými licenčně vyráběnými modely evropské, severoamerické nebo japonské provenience. Dnes je vše jinak. Na rostoucí trh nejlidnatější země světa se stahují všechny světové automobilky s vidinou navýšení odbytu v řádu stovek tisíc vozů ročně, během následujících několika let. Výjimkou není ani domácí značka Škoda Auto, která se svými 450 tisíci vyrobených vozů ročně patří spíše k menším automobilkám, usilujícím o úspěch ve velké Číně.

Šanghajký autosalon patří vedle toho pekingského k nejvýznamnějším automobilovým výstavám kontinentální Asie. Moderní výstaviště se, na rozdíl od poslední podobné výstavy, letos v dubnu proměnilo v autosalon takřka prvotřídní velikosti. Mnohé domácí automobilky již nabízejí tiskové materiály v angličtině, nápaditost architektury stánků odpovídá standardům z Tokia, Paříže nebo Frankfurtu.

Na výstavě prezentují své výrobní programy snad všechny evropské automobilky, ale protože Čína je pro nás zajímavá především velkým množstvím nám neznámých znček, zaměřuje se naše fotogalerie především na místní výrobky. Ty jsou většinou stále ještě výsledkem spolupráce se zahraniční automobilkou, z některé světové automobilové velmoci, ale je to na nich stále méně poznat. Není výjimkou, že design novinek navrhují přední evropská designérská studia, technika pro rozvíjející se čínský trh zatím ve všech případech nedosahuje úrovně Evropy, ale například značky jako Zhonghua nebo Chery Auto již slíbily, že nové generace modelů uváděných na trh v následujících letech budou mj. plnit Euro IV a další náročné standardy, které umožní vstup na mimoasijské trhy. Druhá jmenovaná údajně vážně uvažuje o vstupu na středoevropské trhy (Polsko, Česká republika, Maďarsko) již v roce 2007.

K zajímavostem, které vzbudí pozornost je oranžová barevná varianta studie Škoda Yeti, nebo studie Hong Qi (v překladu rudá vlajka), která se chce zalíbit vysoce postaveným čínským vládním úředníkům a top manažerům. Inspiraci designem Rolls-Royce Phantoma asi netřeba dlouho popisovat... K některým vozidlům se vrátíme samostatnými články, ale problémem čínských výrobců zatím zůstává komunikace s okolním světem v anglickém jazyce, takže relevantní informace není snadné získat.

Ondřej Láník
Diskuze (104)
27. 4. 2005 18:15
Re: ODVAHA
Jo, zařídím. Počkej, počkej, doufám, nechceš mi tady tvrdit, že přes oceán se plavili ti nejslabší. Tam šli dobrodruhové, silní jedinci. To je unikátní exodus v dějinách... Tohle není teorie o nějaké hraniční genetické čistotě.
27. 4. 2005 17:29
ODVAHA
Nahoře jsem to poctivě přečetl. Myslím, že to mohou citovat rovnou na nejbližším zasedání evropského parlamentu. Ta Amerika, ta má jednu velkou výhodu. V podstatě jsou tam běloší potomky těch nejodvážnějších Irčanů a Evropanů vůbec - neboť jejich předci zvedli hlavu, nalodili se a když vystoupili ve svobodné zemi, ještě je čekalo tisíce mil na západ. Takže takto došlo k tvrdé selekci a lidi tam mají dobrý "genetický základ" pro to vydržet a "být nejlepší" Koneckonců to platí i o černoších, protože oni jsou zase potomky těch, kteří přežili to šílenství cesty přes Velkou vodu. Kdo četl "Kořeny", ví o co jde. Marko krásně píše o tom, co máme tady v Evropě, tu kulturní, historickou tradici atd. Jo, to podepisuji. Jenže tu vládnou socialisti... A to je rozhodné, a rozhodné to bohužel bude. Koho tady ve střední Evropě se CITELNĚ dotkl výbuch v Madridu? Jen to vezmeme na vědomí. Nemáme v sobě pocit sounáležitosti. Nejsme "Evropané". A do toho jde ta budoucí prostituce směrem na východ. Tohle je jen vytloukání klínu klínem. Nejlépe to vyjádřil Robert Redford ve filmu Tři dny Kondora. Jistě, Amerika si zajistí prosperitu ať se děje co se děje. Prosperitu pro své lidi. Koneckonců celé dějiny jsou jen o vítězství sílnějších nad slabšími. A ono to snad může být jinak? Kdopak si nehrával na písku a neutkával se v řežích o dřevěnou tatrovku nebo lopatičku... Vláda, která se zaštiťuje sloganem - silní jsou všichni a tem slabším budeme pomáhat, ať o to stojí nebo ne, hlavně na úkor schopnějších, bohatších... tak taková vláda má krátkodobě velký efekt, dlouhodobě ovšem ztrácí všichni. Evropa jako taková nemá podle mě v celosvětovém klání šanci. Ten, kdo chce patřit k vítězům musí bydlet kolem Velkého kaňonu. Chci-li žít kvalitně a trochu za větrem, pak je ideální Austrálie. A chci-li žít skoro v ráji, pak doporučuji Nový Zéland. Je ideální jednou za rok zaletět letadlem do svého rodiště někde pod Řípem, pochválit, že to tady jde kupředu a zase se vrátit tam, kde RACIONÁLNĚ lze kvalitně žít a případně i druhým pomáhat. Vraťmě se k autům. To je radostnější téma...
27. 4. 2005 17:02
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Jo, jo, souhlasím.
26. 4. 2005 22:34
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Já myslím, že parťák, co umí evergreeny, umí i přemejšlet a teď to nahoře napsal dobře (až na ten jeho letitel VW evrgreen ) Problém Evropy není Čína, ale Evropa sama. Co tady ty jednotlivý tlupy, který budou mít asi pětitisicistránkouvou ústavu chtěj dokázat. Nic. My co plánujem život tradičně v pětiletkách jsme se kysele zakuckali, když nám Brusel nalajnoval, že předhoníme, a kdy USA... Tak to jsem se trpce zasmál... Naštěstí jsme z toho jakž takž vycouvali... Evropa není schopna pod praporem socialistů cokoliv dokázat. Dokáže hodně Německo protože Evropa bude skákat podle Berlína, dokáže možná hodně Francie. A my tady? My budem ještě za padesát let pořád jen přepočítávat vejplatu a porovnávat ji s vejplatou v Německu. Evropská unie? Evropská nutrie - umět plavat a hlavně kousat (ukousnot nějakou dotaci, na úkor jinýho, ten kousne příště...). Jediná šance je zeď naruby. Evropská zeď. S pořádnými dveřmi směr USA.