Shanghai Auto Show: nejen kopie (velká fotogalerie)

Shanghai Auto Show: nejen kopie (velká fotogalerie)

 
 

Ještě před několika lety se čínský autoprůmysl chlubil pouze výběhovými licenčně vyráběnými modely evropské, severoamerické nebo japonské provenience. Dnes je vše jinak. K útokům na čínského zákazníka se přidává i oranžová Škoda Yeti.

Ještě před několika lety se čínský autoprůmysl chlubil pouze výběhovými licenčně vyráběnými modely evropské, severoamerické nebo japonské provenience. Dnes je vše jinak. Na rostoucí trh nejlidnatější země světa se stahují všechny světové automobilky s vidinou navýšení odbytu v řádu stovek tisíc vozů ročně, během následujících několika let. Výjimkou není ani domácí značka Škoda Auto, která se svými 450 tisíci vyrobených vozů ročně patří spíše k menším automobilkám, usilujícím o úspěch ve velké Číně.

Šanghajký autosalon patří vedle toho pekingského k nejvýznamnějším automobilovým výstavám kontinentální Asie. Moderní výstaviště se, na rozdíl od poslední podobné výstavy, letos v dubnu proměnilo v autosalon takřka prvotřídní velikosti. Mnohé domácí automobilky již nabízejí tiskové materiály v angličtině, nápaditost architektury stánků odpovídá standardům z Tokia, Paříže nebo Frankfurtu.

Na výstavě prezentují své výrobní programy snad všechny evropské automobilky, ale protože Čína je pro nás zajímavá především velkým množstvím nám neznámých znček, zaměřuje se naše fotogalerie především na místní výrobky. Ty jsou většinou stále ještě výsledkem spolupráce se zahraniční automobilkou, z některé světové automobilové velmoci, ale je to na nich stále méně poznat. Není výjimkou, že design novinek navrhují přední evropská designérská studia, technika pro rozvíjející se čínský trh zatím ve všech případech nedosahuje úrovně Evropy, ale například značky jako Zhonghua nebo Chery Auto již slíbily, že nové generace modelů uváděných na trh v následujících letech budou mj. plnit Euro IV a další náročné standardy, které umožní vstup na mimoasijské trhy. Druhá jmenovaná údajně vážně uvažuje o vstupu na středoevropské trhy (Polsko, Česká republika, Maďarsko) již v roce 2007.

K zajímavostem, které vzbudí pozornost je oranžová barevná varianta studie Škoda Yeti, nebo studie Hong Qi (v překladu rudá vlajka), která se chce zalíbit vysoce postaveným čínským vládním úředníkům a top manažerům. Inspiraci designem Rolls-Royce Phantoma asi netřeba dlouho popisovat... K některým vozidlům se vrátíme samostatnými články, ale problémem čínských výrobců zatím zůstává komunikace s okolním světem v anglickém jazyce, takže relevantní informace není snadné získat.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…