Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Simca se vrátí jako levná značka PSA

David Bureš
Diskuze (8)
Ještě nedávno se mluvilo o příchodu nízkonákladových Talbotů, teď se však zdá, že přednost dostane Simca.

Koncernu PSA stále nedává spát úspěch Dacie, kterou vlastní konkurenční Renault. Po plánech na oživení značky Talbot se nyní v PSA uvažuje, že bude obnovena automobilka Simca.

Simca by v takovém případě prodávala levné automobily, přesně podle vzoru Dacie. První vozem značky by se stal sedan nižší střední třídy, jehož základem by mohl být Peugeot 408 určený pro čínský trh. Jeho konkurentem by pak samozřejmě byla Dacia Logan, jejíž nová generace se již dokončuje.

S informací o příchodu Simky na trh včera přišel německý Auto Bild. Citoval při tom šéfa PSA Philippe Varina.

Simca byla francouzská automobilka, kterou v roce 1934 založil Ital Henri Théodore Pigozzi. Výrobu zpočátku tvořily licencované Fiaty, automobily vlastní výroby vznikly až po válce.

Důležitým mezníkem v historii značky byl sedan Simca Aronde z roku 1951, který se dovážel i do Československa. Automobil se vyráběl v mnoha karosářských variantách – jako sedan, kupé, kabriolet, kombi, ale i jako dodávka a pickup.

Úspěšným modelem byla i Simca 1000, což byl 3,8m dlouhý vůz s vzadu uloženým motorem o objemu 944 cm3.

Z hlediska historie automobilismu byla nemálo důležitá i Simca 1100. Ta patřila mezi průkopníky uložení motoru vpředu napříč nad přední nápravou a převodovkou vedle motoru v ose klikové hřídele. Takové řešení se časem stalo mezi vyráběnými vozy vůbec nejrozšířenější.

Od konce 50. let získával podíly ve firmě koncern Chrysler, celou automobilku ovládl v roce 1970. Automobilka byla v té době přejmenována na Chrysler France, rovněž došlo ke spojení s firmou Matra.

V roce 1979 koupil značku koncern PSA, který vozy nejprve přejmenoval na Talbot-Simca. Brzy ale Simca z názvu zcela zmizela. V roce 1986 pak byl Talbot Horizon nahrazen Peugeotem 309, čímž značky Simca a Talbot definitivně skončily.

Před časem se v zahraničním tisku objevily spekulace o možném obnovení značky Talbot. Podle zprávy Auto Bildu to teď vypadá tak, že volba padla na jiné velké jméno francouzské automobilové historie.

David Bureš
Diskuze (8)
22. 1. 2011 16:27
Re: KDE?
ja by som tipoval, že kvôli tomu nebudú stavať novú fabriku a budú to dovážať z Ruska a tam rozšíria výrobu. Mne by sa takisto páčilo keby rozšíria závod v Trnave, ale prudko o tom pochybujem.
Avatar - gld
21. 1. 2011 21:42
Re: KDE?
môj tajný tip je turecko ;-)
Avatar - JGucci
21. 1. 2011 15:51
KDE?
Zajímave také bude, kde se to bude vyrabet...Dacia ma vyhodu levne pracovni síly. Samozrejme by se mi libilo, kdyby rozsirili fabriku v Koline a vyrabelo by se to u nas, ale v CR uz take nejsou zrovna nejnizsi platy.
21. 1. 2011 15:22
Re: Aspoň, že ne Talbot
Nemyslím si, že by Peugeot vyráběl něco a la Logan. Spíš bych to viděl jako řekněme připravovanou Škodu A-entry v MB. Levnější a jednodušší auto, ale zase to, kde je hlavním a jediným tahákem nízká cena za každou - cenu. název Simca se mi líbí, vrátí-li se, nevadilo by mi to vůbec - máš pravdu, že ale měl-li by to přece jenom být PSA Logan, tak bych taky řekl neeee...
Avatar - euro89
21. 1. 2011 09:34
Aspoň, že ne Talbot
Upřímně, jsem rád, že PSA nebude svoje Logany vyrábět pod značkou Talbot. Původní Talboty byly prestižní auta, něco jako takovej francouzkej Bentley. Pak se ta značka v 70. letech na čas vrátila jako úplně normální (dneska by se asi řeklo mainstreamová), ale pořád měla v nabídce aspoň velkej sedan Tagora... kdyby se teď Talbot objevil potřetí a tentokrát jako social brand, nešlo by to chápat jinak, než pošlapání jedný z nejslavnějších značek, kterou francouzi měli. Ona mi tam ani ta Simca úplně nesedí... spíš měli vymyslet nějakou novou značku po vzoru Toyoty (Scion).