Simca se vrátí jako levná značka PSA
Koncernu PSA stále nedává spát úspěch Dacie, kterou vlastní konkurenční Renault. Po plánech na oživení značky Talbot se nyní v PSA uvažuje, že bude obnovena automobilka Simca.
Simca by v takovém případě prodávala levné automobily, přesně podle vzoru Dacie. První vozem značky by se stal sedan nižší střední třídy, jehož základem by mohl být Peugeot 408 určený pro čínský trh. Jeho konkurentem by pak samozřejmě byla Dacia Logan, jejíž nová generace se již dokončuje.
S informací o příchodu Simky na trh včera přišel německý Auto Bild. Citoval při tom šéfa PSA Philippe Varina.
Simca byla francouzská automobilka, kterou v roce 1934 založil Ital Henri Théodore Pigozzi. Výrobu zpočátku tvořily licencované Fiaty, automobily vlastní výroby vznikly až po válce.
Důležitým mezníkem v historii značky byl sedan Simca Aronde z roku 1951, který se dovážel i do Československa. Automobil se vyráběl v mnoha karosářských variantách – jako sedan, kupé, kabriolet, kombi, ale i jako dodávka a pickup.
Úspěšným modelem byla i Simca 1000, což byl 3,8m dlouhý vůz s vzadu uloženým motorem o objemu 944 cm3.
Z hlediska historie automobilismu byla nemálo důležitá i Simca 1100. Ta patřila mezi průkopníky uložení motoru vpředu napříč nad přední nápravou a převodovkou vedle motoru v ose klikové hřídele. Takové řešení se časem stalo mezi vyráběnými vozy vůbec nejrozšířenější.
Od konce 50. let získával podíly ve firmě koncern Chrysler, celou automobilku ovládl v roce 1970. Automobilka byla v té době přejmenována na Chrysler France, rovněž došlo ke spojení s firmou Matra.
V roce 1979 koupil značku koncern PSA, který vozy nejprve přejmenoval na Talbot-Simca. Brzy ale Simca z názvu zcela zmizela. V roce 1986 pak byl Talbot Horizon nahrazen Peugeotem 309, čímž značky Simca a Talbot definitivně skončily.
Před časem se v zahraničním tisku objevily spekulace o možném obnovení značky Talbot. Podle zprávy Auto Bildu to teď vypadá tak, že volba padla na jiné velké jméno francouzské automobilové historie.