Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 408: Nový sedan pro Čínu není nástupcem 407

Ondřej Láník Ondřej Láník 25. 1. 2010 • 08:46
18
39
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
300 čínských novinářů a 700 zástupců čínské prodejní sítě dnes v Pekingu shlédlo světovou premiéru nového sedanu značky Peugeot. Automobil vystavěný na základě modelové řady 308 by měl značce v Číně navýšit prodej v roce 2010 o 30 %.

Důležitost čínského trhu si uvědomují všechny zavedené automobilky. Ačkoli je Peugeot v nejlidnatější zemi světa mimořádně aktivní jen posledních pět let, prodal loni v Číně více než 410 tisíc automobilů.

Na velmi populární tříprostorové verze odvozené z řady 307 naváže nový sedan nižší střední třídy s označením 408. Nový model by vyvinut ve Francii tak, aby splňoval specifické požadavky čínského trhu. Není tedy nástupcem řady 407, kterou známe v Evropě. Výrobu zajišťuje čínský kooperační partner Dong Feng Motor v závodě Wuhan v provincii Hubei. Plánovaná roční výrobní kapacita závodu je 100.000 vozidel.

Peugeot 408 stojí na prodloužené platformě hatchbacku 308, kterou sdílí s kombi 308 SW. Rozvorem 2,71 m a délkou 4,68 m by v Evropě patřil k největším sedanům v nižší střední třídě. Automobilka v tiskových materiálech prozatím připouští uvedení na trh v Číně a v Latinské Americe.

Čínský Peugeot bude přesvědčovat zákazníky designem, ale taky velkým interiérem. Zde se konstruktérům hodila vyšší stavba současné řady 308, která pomohla spolu s velkým rozvorem vytvořit objemnou kabinu. Sedan 408 je 1525 mm vysoký a 1815 mm široký. Zavazadelník má základní objem 481 l.

Výrobce vybral jako pohonné jednotky dva zážehové čtyřválce se čtyřmi ventily na válec. Základem je motor TU5JP4 s objemem 1,6 l. Jeho maximální výkon 80 kW je k dispozici při 5750 min-1, točivý moment má maximum 147 Nm dosažitelné při 4000 min-1, ale 95 % této hodnoty, tj. 140 Nm je k dispozici mezi 3000 a 5500 min-1.

Druhou možností je motor EW10A+ s objemem 2,0 l. Jeho výkonové maximum 108 kW je dosaženo při 6000 min-1, točivý moment 200 Nm je k mání ve 4000 min-1. Sací ventily mají plynule proměnné časování. Standardem pro oba motory je pětistupňová ručně řazená převodovka, na přání je dodávána čtyřstupňová automatická převodovka AT8 s hydrodynamickým měničem.

Peugeot chce v Číně oslovovat majetnější klientelu, a tak čtyřistaosmička bude jezdit na kolech s pneumatikami 215/55 R16 nebo 215/50 R17, kvůli minimalizaci hluku uvnitř jsou v bočních oknech skla s tloušťkou téměř 4 mm, ke standardu patří rádio s CD a MP3 přehrávačem nebo zadní parkovací asistent. V nabídce příplatkové výbavy jsou položky jako bi-xenonové natáčecí světlomety nebo navigace s širokoúhlým displejem.

Evropské verze řady 308 čeká v nejbližších měsících modernizace, a tak je docela dobře možné, že nový design přídě Peugeotů 308 bude mít s novým sedanem 408 alespoň něco společného.

Související články

Témata
26. 1. 2010 21:10
Re: TO MYSLIA VÁŽNE??
Aj žart treba vedieť napísať... ;-)
26. 1. 2010 15:14
Re: Chybí nám pokora
:yes:
26. 1. 2010 13:55
Re: zadek
jj, 406 jak vysita, taky me to hned napadlo
26. 1. 2010 11:49
Re: Chybí nám pokora
pEuGeOt jim znici EGO >:D
Avatar - marek.g
26. 1. 2010 06:18
Re: TO MYSLIA VÁŽNE??
>:D brali.na pololetí bude mít za 5 >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud