Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern PSA chce obnovit značku Talbot, má zamířit mezi levná auta

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën uvažuje o návratu značky Talbot. Měla by konkurovat rumunské Dacii.

Není divu, když Dacii vlastní úhlavní nepřítel Renault, který s Loganem a Sanderem okupuje trh superlevných aut. Tento segment slibuje i do budoucna slušné zisky, ovšem Peugeot 206 a první generace Citroënu C3 už mají svá léta a chystají se pomalu do zaslouženého důchodu. Nástupci jsou plánováni na rok 2012, ten se lvem nese zatím kód M3, dvojitému šípu říkají M4 a má být větší. Teď se nabízí místo tradičních emblémů stylizované T v kruhu a názvy Samba, respektive Horizon. Tyto modely byly před třiceti lety obzvláště v jižní Evropě velice populární.

Značka Talbot vznikla ale již 10. června 1902. Ač je považována za ryze francouzskou, jejím domovským městem byl původně Londýn. Společnost Clément-Talbot Ltd. totiž založil vévoda Charles Chetwynd ze Shrerwsbury a Talbotu coby britského prodejce francouzských automobilů Adolphe Clémenta. V roce 1919 se spojily značky Sunbeam, Talbot a Darracq do jednoho koncernu, který ovšem nevydržel dlouho. Tehdy se ale začaly vyrábět vozy Talbot také ve Francii.

Třicátá léta znamenala orientaci na luxusní a drahé vozy, byť jim zůstával hodně sportovní nádech. Automobilových závodů se ale Francouzi neštítili, což dokazovali i po druhé světové válce. Velké čtyřapůllitrové monoposty startovaly dokonce v prvních dvou ročnících světového šampionátu formule 1. To už anglická větev dávno neexistovala a francouzskou vlastnil pro změnu Ital Antonio Lago.

Výroba luxusních automobilů Talbot-Lago ale postupně upadala tak, že továrnu převzala na konci padesátých let Simca. Nad tou získal postupně kontrolu Chrysler, ale v roce 1978 vstoupil do hry právě koncern PSA. Chrysler France i značka Simca tedy odešly do historie, naopak sezona 1978 viděla obnovení Talbotu včetně anglické pobočky. Jenže o sedm let později přišel druhý konec s katastrofální finanční ztrátou, pouze užitkový Express coby značková varianta Peugeotu J5, Citroënu C25 a Fiatu Ducato vznikal v italské továrně Sevel až do devadesátého druhého roku.

Otázkou je, zda znovu hazardovat se jménem Talbot. Na jednu stranu PSA preferuje pro low-endové novinky logo s tradicí, na tu druhou by se objevilo na autech úplně jiné kategorie. Je to ten samý případ, jako kdyby například Volkswagen na svůj připravovaný minivůz nalepil emblém Horchu.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
23. 7. 2010 22:32
Re: Nástupce
Je to přesně tak, nástupce byl míněn v segmentu laciných aut - protože 206+ a C3 First nejsou po uvedení nástupců nic jiného. K Talbotu jen dodávám: Ano, léta 1979-86 a krátké obnovení Talbotu znamenaly ústup od před- a poválečné orientace na sportovní a luxusní auta. A v tom je právě ten problém. Pokud značku obnoví jako konkurenta Dacie, zabijí ji úplně.
23. 7. 2010 22:28
Re: off topic...
To je čísnký Citroën C3. Novic: skutečně to je P206 s maskou Citroënu :-)
Avatar - gld
23. 7. 2010 11:56
Re: off topic...
Niečo pre čínu? Tam peugeoty moc nepoznajú ale koncernový bráška citroen tam má vybudovanú silnú pozíciu
23. 7. 2010 00:42
Re: Problém příslušnosti
S Talbotem PSA počítá jako s konkurencí Dacie a podobných laciných aut už delší dobu, protože jim nedá spát úspěch Dacie - jak je napsáno i v článku. Dacia s vysloužilou ale prověřenou Renaultí technikou docela slušně prosperuje. Proto se snaží PSA Talbot oživit, aby mohl konkurovat cenou a PSA si nekazilo nabídku svých aut a image lacinými holátky ve stylu Dacie.
To by se ale Talbot nemohl vyrábět v drahé, neustále stávkující Francii, asi se pokusí najít nebo postavit nějakou anonymní továrnu někde jinde v Evropě, nebo možná Číně. Uvidíme jak to dopadne.
Re: off topic...
co to je? >:D vypada to jako Peugeot 206 predelany na Citroen >:D