Koncern PSA chce obnovit značku Talbot, má zamířit mezi levná auta
Není divu, když Dacii vlastní úhlavní nepřítel Renault, který s Loganem a Sanderem okupuje trh superlevných aut. Tento segment slibuje i do budoucna slušné zisky, ovšem Peugeot 206 a první generace Citroënu C3 už mají svá léta a chystají se pomalu do zaslouženého důchodu. Nástupci jsou plánováni na rok 2012, ten se lvem nese zatím kód M3, dvojitému šípu říkají M4 a má být větší. Teď se nabízí místo tradičních emblémů stylizované T v kruhu a názvy Samba, respektive Horizon. Tyto modely byly před třiceti lety obzvláště v jižní Evropě velice populární.
Značka Talbot vznikla ale již 10. června 1902. Ač je považována za ryze francouzskou, jejím domovským městem byl původně Londýn. Společnost Clément-Talbot Ltd. totiž založil vévoda Charles Chetwynd ze Shrerwsbury a Talbotu coby britského prodejce francouzských automobilů Adolphe Clémenta. V roce 1919 se spojily značky Sunbeam, Talbot a Darracq do jednoho koncernu, který ovšem nevydržel dlouho. Tehdy se ale začaly vyrábět vozy Talbot také ve Francii.
Třicátá léta znamenala orientaci na luxusní a drahé vozy, byť jim zůstával hodně sportovní nádech. Automobilových závodů se ale Francouzi neštítili, což dokazovali i po druhé světové válce. Velké čtyřapůllitrové monoposty startovaly dokonce v prvních dvou ročnících světového šampionátu formule 1. To už anglická větev dávno neexistovala a francouzskou vlastnil pro změnu Ital Antonio Lago.
Výroba luxusních automobilů Talbot-Lago ale postupně upadala tak, že továrnu převzala na konci padesátých let Simca. Nad tou získal postupně kontrolu Chrysler, ale v roce 1978 vstoupil do hry právě koncern PSA. Chrysler France i značka Simca tedy odešly do historie, naopak sezona 1978 viděla obnovení Talbotu včetně anglické pobočky. Jenže o sedm let později přišel druhý konec s katastrofální finanční ztrátou, pouze užitkový Express coby značková varianta Peugeotu J5, Citroënu C25 a Fiatu Ducato vznikal v italské továrně Sevel až do devadesátého druhého roku.
Otázkou je, zda znovu hazardovat se jménem Talbot. Na jednu stranu PSA preferuje pro low-endové novinky logo s tradicí, na tu druhou by se objevilo na autech úplně jiné kategorie. Je to ten samý případ, jako kdyby například Volkswagen na svůj připravovaný minivůz nalepil emblém Horchu.