Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodá trolejbusy do Ustí nad Labem a Opavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Společnost Škoda Electric vyrobí celkem 33 trolejbusů za 400 milionů korun pro Ústí nad Labem a slezskou metropoli Opavu.

Plzeňská firma podepsala v březnu letošního roku s Městským dopravním podnikem Opava smlouvu na dodávku sedmi trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba 70 milionů korun.

Škoda Electric vedle toho nedávno uzavřela kontrakt s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem na dodávku 26 nových trolejbusů ve dvou provedeních za 330 milionů korun.

Radek Kapr, obchodní manažer Škody Electric, uvedl, že první vozidlo do Opavy bude dodáno letos v srpnu a poslední kus pak do konce roku 2015. Letos se mohou na nové trolejbusy těšit i cestující v Ústí nad Labem a poslední vozidla do tohoto města mají být dodána během příštího roku.

Flotilu vozidel městské hromadné dopravy v Opavě posílí dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. Barevné provedení má být v typických bílo červených barvách. Pro Škodu Electric není aktuální kontrakt první dodávkou pro Opavu, protože pro tamní dopravní podnik plzeňská firma naposledy vyrobila šestici trolejbusů stejného typu v roce 2010.

V dodávce pro Ústí nad Labem bude prvním typem velkokapacitní kloubový trolejbus Škoda 27 Tr v počtu deseti kusů, druhým pak patnáctimetrový trolejbus Škoda 28 Tr v šestnáctikusové sérii.

V případě typu 27 Tr bude dopravní podnik Ústí nad Labem prvním českým provozovatelem kloubových trolejbusů se střední hnací nápravou. Důvodem této technické inovace je provoz v náročném kopcovitém terénu, zejména v zimních měsících.

Rovněž do Ústí nad Labem již v minulosti Škoda Electric dodávala své trolejbusy. V roce 2006 to bylo šest kusů kloubových trolejbusů typu 25 Tr a v roce 2011 dva kusy typu Škoda 28 Tr. Celkem Ústecký dopravní podnik provozuje více než šedesát trolejbusů a všechny nesou značku Škoda.

Kromě Ústí nad Labem a Opavy jezdí trolejbusy v dalších jedenácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Brně. Trolejbusy Škoda Electric ale míří také do zahraničí, ať už se jedná o slovenskou Bratislavu, bulharskou Sofii nebo lotyšskou Rigu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
14. 4. 2014 12:56
Re: Krabice
Ty Solarisy na tom nejsou zrovna nejlíp s prostorem, např. místo pro čtyři sedící má neskutečně málo místa pro kolena a dva průměrně vzrostlí jedinci mají velký problém sednou si naproti sobě.
Avatar - donPedro
11. 4. 2014 14:08
Re: Čelní okno
... kdyby jenom ... podle bohužel neověřených informací prý i celý ciskursový průvod v čele se dvěma slony, ovšem toliko indickými, neb ti jsou jak známo povětšinou menšího vzrůstu nežli sloni afričtí, a tak tedy tím pádem vyjdou pro ten cirkus levněji, neb toho tak nějak i míň sežerou ;-)
11. 4. 2014 12:26
Čelní okno
Koukám na ty fotky a říkám si: "to se snad v Polsku zbláznili." To rozdělený čelní okno se stěračema uprostřed nemůže nikdo u městského autobusu myslet vážně. Však za to se neschová jen chodec ale celý auto (né-li kamion) 8-s
Avatar - Mangalica
11. 4. 2014 10:02
Krabice
Proč nepoužívají kastle Tr21/22, to byly prostorově geniálně řešený interiéry, tyhle irisbusácký jsou o třídu horší... :-(

Edit: Aha, Tr24/25 byly Irisbusácký, tyto jsou od Solarisu, tak třeba budou uživatelsky OK.
Avatar - donPedro
11. 4. 2014 09:57
Bravo Š.E.
Tož jelikož jsem von Opava, nebo chcete-li Troppau, s povděkem kvituji jednak modernizaci našeho "socka" parku, druhak pak kvalitní zeměpisnou orientaci autora článku, který hnedle v perexu této stati správně tituloval mé rodné město, což zas až tak běžným jevem není ;-) Tedy bravo Š.E. a redakce :yes: Tož tak.