Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW

Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW

 
 
6.8. 1998

Je to ostuda, ale na "starý dobrý" tuzemský automobil Škoda Felicia se dostalo po roce existence magazínu AUTO.CZ teprve podruhé. Z Mladé Boleslavi byla zapůjčena inovovaná verze Felicie Combi 1,6i, samozřejmě již s "čumákem á-la Oktávka".

Výbava testovaného vozu byla velmi rozsáhlá a obsahovala řadu nadstandardních prvků, včetně bezfreonové klimatizace (+25.000,- Kč), obou airbagů (+21.700,- Kč), 14" litých kol (+14.800,- Kč), autorádia Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč). Díky tomu se cena vyšplhala až na pozoruhodných 445.200,- Kč, přičemž základní cena Felicie Combi 1,6 GLX je 356.900,- Kč. Mimochodem nejnižší cena, za kterou Felicii Combi můžete pořídit je 269.900,- Kč (motor 1,3/40 kW a základní výbava LX).

O pohon se testovaného modelu se starala nejsilnější zážehová jednotka s objemem 1.6 litru (viz foto). Přestože historie této dvouventilové pohonné jednotky není krátká, je díky nově instalovanému vícebodovému vstřikování paliva chod motoru vyrovnaný, bez nepravidelností s dobrým zátahem odspodu. Pozoruhodné je, že papírově je nejvyšší výkon 55 kW položen do nezvykle nízkých otáček (4500 ot/min). To však naštěstí nedělá z tohoto motoru lenocha, protože s nechá bez protestů vytáčet až na hranici šestitisíc otáček. Hluk pronikající od motoru k posádce je relativně nízký, ale nezvykle zřetelný. Toto je zřejmě způsobeno původní konstrukcí (ještě z Favoritu), která odděluje motor od posádky pouze jednou stěnou, místo dnes běžných dvou. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,5 l/100 km, což je vzhledem k solidnímu výkonu motoru odpovídající.

Jízdní vlastnosti jsou díky instalaci předního i zadního zkrutného stabilizátoru dobré a vůz se v porovnání s předchozím Formanem znatelně méně naklání (viz foto).

Řazení jde relativně dobře i když trošku ztuha. Poměrně nepříjemným detailem je, že pokud necháte za jízdy položenu ruku na řadící páce, zjistíte, že dost intenzívně "vrní" díky přenosu vibrací od převodovky a motoru.

Další chybou na kráse interiéru je příliš nahoru nasměrovaný volant. Toto lze nelépe postřehnout při přesednutí např. z Octavie, kde je volant jednak seřiditelný ve dvou osách, a navíc snad ani v nejvyšší poloze nedosahuje výšky volantu ve Felicii. Nelze však nepochválit sériovou instalaci posilovače řízení, který má ideální účinek. Zkrátka otáčení volantem nejde ani moc lehce, ani moc těžce.

Zavazadlový prostor je má velmi solidní velikost (447 l) a bez větších problémů poslouží pro většinu běžných domácích i podnikatelských aktivit. Po bocích za zadními podběhy jsou navíc kapsy ve kterých je možno uchovat pár drobností.

Z věcí, které u inovované Felicie potěší jsou to oboustranný klíč, absence pazvuků v interiéru, relativně nízká spotřeba pružného motoru, šestiletá záruka proti prorezivění, dobré jízdní vlastnosti a výborná pasivní bezpečnost ve své třídě (potvrzená nezávislými crashtesty).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 445 200 Kč

Výbava testovaného vozu:bezfreonová klimatizace (+25.000,- Kč), oba airbagů (+21.700,- Kč), 14" litá kola (+14.800,- Kč), autorádo Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč).

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.4 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1005 / 485
Rozměr pneu:14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 






 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému herci Bruno Ganzovi bylo 77 let

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému…

Ve věku 77 let zemřel v Curychu švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz, informovala dnes agentura DPA s…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci počítáme jako gól

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci…

Pro Zlín jsou Bílí Tygři jeden z nejneoblíbenějších soupeřů. Pod Ještědem prohráli Berani až do pátečního duelu…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární dvojice. Co za tím stálo?

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární…

Přesně před 15 lety, 16. února 2004, zemřel Miloslav Šimek, polovina nezapomenutelné dvojce, kterou tvořil s…

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…