Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW

Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW

 
 

Je to ostuda, ale na "starý dobrý" tuzemský automobil Škoda Felicia se dostalo po roce existence magazínu AUTO.CZ teprve podruhé. Z Mladé Boleslavi byla zapůjčena inovovaná verze Felicie Combi 1,6i, samozřejmě již s "čumákem á-la Oktávka".

Výbava testovaného vozu byla velmi rozsáhlá a obsahovala řadu nadstandardních prvků, včetně bezfreonové klimatizace (+25.000,- Kč), obou airbagů (+21.700,- Kč), 14" litých kol (+14.800,- Kč), autorádia Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč). Díky tomu se cena vyšplhala až na pozoruhodných 445.200,- Kč, přičemž základní cena Felicie Combi 1,6 GLX je 356.900,- Kč. Mimochodem nejnižší cena, za kterou Felicii Combi můžete pořídit je 269.900,- Kč (motor 1,3/40 kW a základní výbava LX).

O pohon se testovaného modelu se starala nejsilnější zážehová jednotka s objemem 1.6 litru (viz foto). Přestože historie této dvouventilové pohonné jednotky není krátká, je díky nově instalovanému vícebodovému vstřikování paliva chod motoru vyrovnaný, bez nepravidelností s dobrým zátahem odspodu. Pozoruhodné je, že papírově je nejvyšší výkon 55 kW položen do nezvykle nízkých otáček (4500 ot/min). To však naštěstí nedělá z tohoto motoru lenocha, protože s nechá bez protestů vytáčet až na hranici šestitisíc otáček. Hluk pronikající od motoru k posádce je relativně nízký, ale nezvykle zřetelný. Toto je zřejmě způsobeno původní konstrukcí (ještě z Favoritu), která odděluje motor od posádky pouze jednou stěnou, místo dnes běžných dvou. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,5 l/100 km, což je vzhledem k solidnímu výkonu motoru odpovídající.

Jízdní vlastnosti jsou díky instalaci předního i zadního zkrutného stabilizátoru dobré a vůz se v porovnání s předchozím Formanem znatelně méně naklání (viz foto).

Řazení jde relativně dobře i když trošku ztuha. Poměrně nepříjemným detailem je, že pokud necháte za jízdy položenu ruku na řadící páce, zjistíte, že dost intenzívně "vrní" díky přenosu vibrací od převodovky a motoru.

Další chybou na kráse interiéru je příliš nahoru nasměrovaný volant. Toto lze nelépe postřehnout při přesednutí např. z Octavie, kde je volant jednak seřiditelný ve dvou osách, a navíc snad ani v nejvyšší poloze nedosahuje výšky volantu ve Felicii. Nelze však nepochválit sériovou instalaci posilovače řízení, který má ideální účinek. Zkrátka otáčení volantem nejde ani moc lehce, ani moc těžce.

Zavazadlový prostor je má velmi solidní velikost (447 l) a bez větších problémů poslouží pro většinu běžných domácích i podnikatelských aktivit. Po bocích za zadními podběhy jsou navíc kapsy ve kterých je možno uchovat pár drobností.

Z věcí, které u inovované Felicie potěší jsou to oboustranný klíč, absence pazvuků v interiéru, relativně nízká spotřeba pružného motoru, šestiletá záruka proti prorezivění, dobré jízdní vlastnosti a výborná pasivní bezpečnost ve své třídě (potvrzená nezávislými crashtesty).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 356 900 Kč Cena v testované výbavě: 445 200 Kč

Výbava testovaného vozu:bezfreonová klimatizace (+25.000,- Kč), oba airbagů (+21.700,- Kč), 14" litá kola (+14.800,- Kč), autorádo Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč).

EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.4 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1005 / 485
Rozměr pneu:14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 







 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…