Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW

Diskuze (13)

Je to ostuda, ale na "starý dobrý" tuzemský automobil Škoda Felicia se dostalo po roce existence magazínu AUTO.CZ teprve podruhé. Z Mladé Boleslavi byla zapůjčena inovovaná verze Felicie Combi 1,6i, samozřejmě již s "čumákem á-la Oktávka".

Výbava testovaného vozu byla velmi rozsáhlá a obsahovala řadu nadstandardních prvků, včetně bezfreonové klimatizace (+25.000,- Kč), obou airbagů (+21.700,- Kč), 14" litých kol (+14.800,- Kč), autorádia Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč). Díky tomu se cena vyšplhala až na pozoruhodných 445.200,- Kč, přičemž základní cena Felicie Combi 1,6 GLX je 356.900,- Kč. Mimochodem nejnižší cena, za kterou Felicii Combi můžete pořídit je 269.900,- Kč (motor 1,3/40 kW a základní výbava LX).

O pohon se testovaného modelu se starala nejsilnější zážehová jednotka s objemem 1.6 litru (viz foto). Přestože historie této dvouventilové pohonné jednotky není krátká, je díky nově instalovanému vícebodovému vstřikování paliva chod motoru vyrovnaný, bez nepravidelností s dobrým zátahem odspodu. Pozoruhodné je, že papírově je nejvyšší výkon 55 kW položen do nezvykle nízkých otáček (4500 ot/min). To však naštěstí nedělá z tohoto motoru lenocha, protože s nechá bez protestů vytáčet až na hranici šestitisíc otáček. Hluk pronikající od motoru k posádce je relativně nízký, ale nezvykle zřetelný. Toto je zřejmě způsobeno původní konstrukcí (ještě z Favoritu), která odděluje motor od posádky pouze jednou stěnou, místo dnes běžných dvou. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,5 l/100 km, což je vzhledem k solidnímu výkonu motoru odpovídající.

Jízdní vlastnosti jsou díky instalaci předního i zadního zkrutného stabilizátoru dobré a vůz se v porovnání s předchozím Formanem znatelně méně naklání (viz foto).

Řazení jde relativně dobře i když trošku ztuha. Poměrně nepříjemným detailem je, že pokud necháte za jízdy položenu ruku na řadící páce, zjistíte, že dost intenzívně "vrní" díky přenosu vibrací od převodovky a motoru.

Další chybou na kráse interiéru je příliš nahoru nasměrovaný volant. Toto lze nelépe postřehnout při přesednutí např. z Octavie, kde je volant jednak seřiditelný ve dvou osách, a navíc snad ani v nejvyšší poloze nedosahuje výšky volantu ve Felicii. Nelze však nepochválit sériovou instalaci posilovače řízení, který má ideální účinek. Zkrátka otáčení volantem nejde ani moc lehce, ani moc těžce.

Zavazadlový prostor je má velmi solidní velikost (447 l) a bez větších problémů poslouží pro většinu běžných domácích i podnikatelských aktivit. Po bocích za zadními podběhy jsou navíc kapsy ve kterých je možno uchovat pár drobností.

Z věcí, které u inovované Felicie potěší jsou to oboustranný klíč, absence pazvuků v interiéru, relativně nízká spotřeba pružného motoru, šestiletá záruka proti prorezivění, dobré jízdní vlastnosti a výborná pasivní bezpečnost ve své třídě (potvrzená nezávislými crashtesty).

Diskuze (13)
Cena základní sestavy 356 900 Kč
Cena testované sestavy 445 200 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.4 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1005 / 485
Rozměr pneu: 14
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
19. 8. 2011 11:31
Re: JO FELDA ...
Ježiši, snad nemůžete srovnávat 13let starou cenu s dnešní nabídkou, když jsou okolnosti a trh úplně někde jinde. Golf 1.8 startoval na 510 000 kč. Navíc Felicii musíte vnímat jako tuzemský výrobek, z většiny přizpůsobený potřebám občanů naší země. Ve své všestrannosti a spolehlivosti je v daném segmentu téměř underground. Kupte si obě oba ojetý a uvidíme, za který faktury od servisu si budete rvát vlasy.
22. 6. 2011 12:22
Re: JO FELDA ...
Cena byla příšerná, na Felicii se mi ale pár věcí opravdu líbilo. Například vnitřní prostornost, nebo tvary přístrojovky.
22. 6. 2011 12:20
Re: Kde mohu vidět výsledky těch
Safe Line byl akční model, který měl skutečně v základní výbavě čtveřici pytlíků - čelní a boční.
22. 6. 2011 00:22
Re: Kde mohu vidět výsledky těch
Tu neznam. Nerikej, ze ta felda mela 4 bagy >:D
Chtel bych videt lidi, co by to dneska za ty prachy koupili. Ale, kdyz vezmu v potaz tu 6 let zaruku na proreziveni karoserie(coz bylo asi mineno CELE karoserie), par by se naslo. Nechci feldu hanit, to ne, ma svy roky a neni to fer. Mela se ale porad jmenovat favorit.. krom par plechu a plastu je to porad to samy auto.
Avatar - Vencos
21. 6. 2011 21:24
Re: Kde mohu vidět výsledky těch
pokud si dobře vzpomínám, prošlo tím testem ejn verze SafeLine s bočnímma airbagama