TEST Škoda Felicia Combi 1,6i/55kW
Je to ostuda, ale na "starý dobrý" tuzemský automobil Škoda Felicia se dostalo po roce existence magazínu AUTO.CZ teprve podruhé. Z Mladé Boleslavi byla zapůjčena inovovaná verze Felicie Combi 1,6i, samozřejmě již s "čumákem á-la Oktávka".
Výbava testovaného vozu byla velmi rozsáhlá a obsahovala řadu nadstandardních prvků, včetně bezfreonové klimatizace (+25.000,- Kč), obou airbagů (+21.700,- Kč), 14" litých kol (+14.800,- Kč), autorádia Blaupunkt Casablanca (+7.300,- Kč) a ABS (+19.500,- Kč). Díky tomu se cena vyšplhala až na pozoruhodných 445.200,- Kč, přičemž základní cena Felicie Combi 1,6 GLX je 356.900,- Kč. Mimochodem nejnižší cena, za kterou Felicii Combi můžete pořídit je 269.900,- Kč (motor 1,3/40 kW a základní výbava LX).
O pohon se testovaného modelu se starala nejsilnější zážehová jednotka s objemem 1.6 litru (viz foto). Přestože historie této dvouventilové pohonné jednotky není krátká, je díky nově instalovanému vícebodovému vstřikování paliva chod motoru vyrovnaný, bez nepravidelností s dobrým zátahem odspodu. Pozoruhodné je, že papírově je nejvyšší výkon 55 kW položen do nezvykle nízkých otáček (4500 ot/min). To však naštěstí nedělá z tohoto motoru lenocha, protože s nechá bez protestů vytáčet až na hranici šestitisíc otáček. Hluk pronikající od motoru k posádce je relativně nízký, ale nezvykle zřetelný. Toto je zřejmě způsobeno původní konstrukcí (ještě z Favoritu), která odděluje motor od posádky pouze jednou stěnou, místo dnes běžných dvou. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,5 l/100 km, což je vzhledem k solidnímu výkonu motoru odpovídající.
Jízdní vlastnosti jsou díky instalaci předního i zadního zkrutného stabilizátoru dobré a vůz se v porovnání s předchozím Formanem znatelně méně naklání (viz foto).
Řazení jde relativně dobře i když trošku ztuha. Poměrně nepříjemným detailem je, že pokud necháte za jízdy položenu ruku na řadící páce, zjistíte, že dost intenzívně "vrní" díky přenosu vibrací od převodovky a motoru.
Další chybou na kráse interiéru je příliš nahoru nasměrovaný volant. Toto lze nelépe postřehnout při přesednutí např. z Octavie, kde je volant jednak seřiditelný ve dvou osách, a navíc snad ani v nejvyšší poloze nedosahuje výšky volantu ve Felicii. Nelze však nepochválit sériovou instalaci posilovače řízení, který má ideální účinek. Zkrátka otáčení volantem nejde ani moc lehce, ani moc těžce.
Zavazadlový prostor je má velmi solidní velikost (447 l) a bez větších problémů poslouží pro většinu běžných domácích i podnikatelských aktivit. Po bocích za zadními podběhy jsou navíc kapsy ve kterých je možno uchovat pár drobností.
Z věcí, které u inovované Felicie potěší jsou to oboustranný klíč, absence pazvuků v interiéru, relativně nízká spotřeba pružného motoru, šestiletá záruka proti prorezivění, dobré jízdní vlastnosti a výborná pasivní bezpečnost ve své třídě (potvrzená nezávislými crashtesty).