18.3. 2017 Martin Machala Martin Machala

Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní?

 

Loni se znovu narodil Škoda Octavia Cup, jeden z nejtradičnějších okruhových seriálů u nás. Podíváme se, jak taková pohárová octavia vlastně vzniká!

O přestavbě závodní Škody Octavia jsme si povídali s tím nejpovolanějším, Martinem Zezulkou, šéfmechanikem společnosti Benet Automotive. Právě v dílnách Benetu všechna auta pro Octavia Cup vznikají.

Zůstane v závodní verzi vůbec něco z původní octavie?

Moc toho není, z původní Octavie RS třetí generace, kterou na přestavbu používáme, zůstane vlastně jen skelet karoserie. Kompletně se vymění celý interiér, upraví motor, převodovka, nápravy a brzdy. Vymění se také tlumiče a všechny spoilery.

Jak dlouho vlastně taková přestavba trvá?

Přesný čas se určuje těžko. I vzhledem k tomu, že je přestavba rozdělena do několika částí, začínáme kompletním odstrojením vozu a přípravou pro navaření rámu. Lakujeme interiér, přestavujeme nápravy… Úplně nakonec se pak věnujeme elektroinstalaci. Celkově jde o stovky hodin práce.

Za volantem Škody Octavia Cup: Trochu jiná octavia!

Vzhledem k tomu, že v interiéru skoro nic nezbylo, bude auto určitě lehčí. O kolik konkrétně?

Výrobce udává pro Octavii RS pohotovostní hmotnost 1400 kg, my se po všech úpravách dostaneme na předepsaný limit 1215 kg včetně jezdce a jeho bezpečnostní výbavy. Auto samotné pak dosahuje 1120 kg.

Video

Zmínil jste bezpečnostní rám. Co dalšího se nastěhuje do odstrojeného interiéru?

Do vozu se nově instaluje laminátová přístrojová deska, karbonová sedačka a výplně dveří, samozřejmostí je bezpečnostní palivová nádrž. Ta je pro letošní rok upravená, podle nových pravidel jsme museli navařit speciální ochranný plášť nádrže. Objem je pak proti sériové verzi pochopitelně větší, závodní octavia disponuje stolitrovou nádrží.

Vidíte, jaká je vlastně spotřeba vozu?

Při závodním zatížení dosahuje dvoulitrový čtyřválec TSI průměrné spotřeby šedesát litrů na sto kilometrů.

A motor? Ten je také v porovnání se sériovou verzí upravený?

Minimálně, po mechanické stránce je čtyřválec úplně stejný jako v normální Octavii RS. Jiná je pouze řídicí jednotka, díky tomu jsme výkon zvýšili na konečných 265 koní, točivý moment se posunul na 380 N.m. Na stovku se auto dostane zhruba za 6,5 s.

Převodovka je také původní, dvouspojková DSG. Je to tak?

Ano, jde o šestistupňovou verzi. Převodovka je pak doplněna o mechanický samosvorný diferenciál Drexler. Zavěšení motoru s převodovkou je na speciálně vyrobených tuhých držácích.

A co změny na podvozku?

Ty jsou opravdu rozsáhlé. Dochází k úpravě obou náprav, vyměňujeme nebo upravujeme ramena, stejné je to i se zavěšením. Přední je klasický McPherson, ovšem plně nastavitelný. Zadní je pak víceprvkové, také plně nastavitelné, obojí s klouby unibal. Používáme dvoucestné tlumiče Öhlins, přední brzdy se mění za šestipístkové firmy AP o rozměru 362 mm. Zadní potom zůstávají sériové, zde je rozměr 272 mm.

Octavia Cup se vrací: Vítej, octavie

Elektroinstalaci jsme zatím jenom nakousli. Předpokládám, že ani tady nezůstal kámen na kameni.

Ta prochází totální změnou. Pro Octavia Cup vytváříme kompletně nový kabelový svazek pro celý elektrický okruh s novou řídící jednotkou. Používáme displej firmy AIM, nechybí GPS.

Co je na celé přestavbě nejobtížnější?

Řekl bych, že právě elektroinstalace a správné softwarové nastavení patří na celé přestavbě k tomu nejtěžšímu. Velkou pozornost však věnujeme třeba také optimálnímu nastavení poloos.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy

Martin Semerád hlásí po čtyřleté pauze comeback. Nebudeme…

Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na lavičku jde Nedvěd

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na…

Hokejová Sparta po krachu ve čtvrtfinále play off mění složení realizačního týmu. U extraligového týmu končí…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…