18.3. 2017 Martin Machala Martin Machala

Škoda Octavia Cup: Jak se ze sériové octavie stane závodní?

 

Loni se znovu narodil Škoda Octavia Cup, jeden z nejtradičnějších okruhových seriálů u nás. Podíváme se, jak taková pohárová octavia vlastně vzniká!

O přestavbě závodní Škody Octavia jsme si povídali s tím nejpovolanějším, Martinem Zezulkou, šéfmechanikem společnosti Benet Automotive. Právě v dílnách Benetu všechna auta pro Octavia Cup vznikají.

Zůstane v závodní verzi vůbec něco z původní octavie?

Moc toho není, z původní Octavie RS třetí generace, kterou na přestavbu používáme, zůstane vlastně jen skelet karoserie. Kompletně se vymění celý interiér, upraví motor, převodovka, nápravy a brzdy. Vymění se také tlumiče a všechny spoilery.

Jak dlouho vlastně taková přestavba trvá?

Přesný čas se určuje těžko. I vzhledem k tomu, že je přestavba rozdělena do několika částí, začínáme kompletním odstrojením vozu a přípravou pro navaření rámu. Lakujeme interiér, přestavujeme nápravy… Úplně nakonec se pak věnujeme elektroinstalaci. Celkově jde o stovky hodin práce.

Za volantem Škody Octavia Cup: Trochu jiná octavia!

Vzhledem k tomu, že v interiéru skoro nic nezbylo, bude auto určitě lehčí. O kolik konkrétně?

Výrobce udává pro Octavii RS pohotovostní hmotnost 1400 kg, my se po všech úpravách dostaneme na předepsaný limit 1215 kg včetně jezdce a jeho bezpečnostní výbavy. Auto samotné pak dosahuje 1120 kg.

Video

Zmínil jste bezpečnostní rám. Co dalšího se nastěhuje do odstrojeného interiéru?

Do vozu se nově instaluje laminátová přístrojová deska, karbonová sedačka a výplně dveří, samozřejmostí je bezpečnostní palivová nádrž. Ta je pro letošní rok upravená, podle nových pravidel jsme museli navařit speciální ochranný plášť nádrže. Objem je pak proti sériové verzi pochopitelně větší, závodní octavia disponuje stolitrovou nádrží.

Vidíte, jaká je vlastně spotřeba vozu?

Při závodním zatížení dosahuje dvoulitrový čtyřválec TSI průměrné spotřeby šedesát litrů na sto kilometrů.

A motor? Ten je také v porovnání se sériovou verzí upravený?

Minimálně, po mechanické stránce je čtyřválec úplně stejný jako v normální Octavii RS. Jiná je pouze řídicí jednotka, díky tomu jsme výkon zvýšili na konečných 265 koní, točivý moment se posunul na 380 N.m. Na stovku se auto dostane zhruba za 6,5 s.

Převodovka je také původní, dvouspojková DSG. Je to tak?

Ano, jde o šestistupňovou verzi. Převodovka je pak doplněna o mechanický samosvorný diferenciál Drexler. Zavěšení motoru s převodovkou je na speciálně vyrobených tuhých držácích.

A co změny na podvozku?

Ty jsou opravdu rozsáhlé. Dochází k úpravě obou náprav, vyměňujeme nebo upravujeme ramena, stejné je to i se zavěšením. Přední je klasický McPherson, ovšem plně nastavitelný. Zadní je pak víceprvkové, také plně nastavitelné, obojí s klouby unibal. Používáme dvoucestné tlumiče Öhlins, přední brzdy se mění za šestipístkové firmy AP o rozměru 362 mm. Zadní potom zůstávají sériové, zde je rozměr 272 mm.

Octavia Cup se vrací: Vítej, octavie

Elektroinstalaci jsme zatím jenom nakousli. Předpokládám, že ani tady nezůstal kámen na kameni.

Ta prochází totální změnou. Pro Octavia Cup vytváříme kompletně nový kabelový svazek pro celý elektrický okruh s novou řídící jednotkou. Používáme displej firmy AIM, nechybí GPS.

Co je na celé přestavbě nejobtížnější?

Řekl bych, že právě elektroinstalace a správné softwarové nastavení patří na celé přestavbě k tomu nejtěžšímu. Velkou pozornost však věnujeme třeba také optimálnímu nastavení poloos.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropské dotace z minulého období jsou dočerpány. Je to úspěch, řekl Sobotka Evropské dotace z minulého období jsou dočerpány. Je to úspěch, řekl Sobotka

Největším úspěchem ministerstva pro místní rozvoj (MMR) v…

Americká firma Alcentra podala stížnost evropské komisi. Důvodem je OKD Americká firma Alcentra podala stížnost evropské komisi. Důvodem je OKD

Evropská komise začala vyhodnocovat stížnost americké…

 

Štítky Škoda Octavia Video

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

Dnes 08:00

Zkratky či pojmy, jimiž se to hemží snad v každém testu současného auta. Všechny mají vylepšovat jízdní vlastnosti vozidla v zatáčkách, ale každý na to jde jinak.




Blesk.cz

Nová Výměna manželek: Můj muž je „dominantní despotant“! Podle něj neumím ani vyluxovat!

Nová Výměna manželek: Můj muž je „dominantní…

Už ve středu se můžete na Nově těšit na premiérové díly reality show Výměna manželek! V prvním díle nové série…

Hvězda Ordinace a Národního řídila opilá! Nadýchala 2,4 promile

Hvězda Ordinace a Národního řídila opilá! Nadýchala…

Hvězda seriálů Ordinace v růžové zahradě nebo Bouřlivé víno řídila opilá! Slovenská herečka Petra Vajdová (32)…

 

iSport.cz

Aby hráči nechtěli domů! Takhle by měla vypadat unikátní šatna Nashvillu

Aby hráči nechtěli domů! Takhle by měla vypadat…

Hokejisté Nashvillu se sice ve finále Stanley Cupu museli sklonit před Pittsburghem, šatnu teď ale mají jako…

Vybučený Rooney? City zmrazil 200. gólem. Gratuloval mu Shearer

Vybučený Rooney? City zmrazil 200. gólem. Gratuloval…

Král, legenda a zachránce. Taková přízviska si definitivě uzmul Wayne Rooney. Útočník Evertonu v pondělní…

 

Reflex.cz

Taháme z moře magory, kteří věří blbostem, říká cestovatel Přibáň

Taháme z moře magory, kteří věří blbostem, říká…

Sny ekonomických migrantů o lepším životě na západě Evropy nemají podle cestovatele Dana Přibáně s realitou moc…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli v Austrálii pustit do baru

Dánského korunního prince Frederika nechtěli v…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli na návštěvě Austrálie vpustit do baru, protože u sebe neměl doklad…