Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spolupráce tradičních rivalů? BMW a Mercedes prý chystají společný vývoj aut!

David Bureš
Diskuze (15)
Už dnes BMW a Mercedes spolupracují třeba v oblasti navigací, společně s Audi, Intelem a Boschem vlastní mapovou službu Here, dříve patřící Nokii.

BMW a Mercedes-Benz jsou dlouholetí rivalové, kteří si nic nedarují. Bojují o titul nejprodávanější luxusní automobilky světa, a tak se snaží navzájem se překonat ve všech segmentech, které okupují. Jenže vyhlídky automobilového průmyslu pro následující léta nejsou zrovna růžové, což může vyústit ve spolupráci tradičních soupeřů.

Německý ekonomický deník Handelsblatt totiž přinesl zprávu, že BMW a Mercedes-Benz zvažují spolupráci v oblasti kompaktních automobilů. Společný vývoj takových automobilů by oběma firmám výrazně snížil náklady, které by mohly být investovány do potřebné moderní techniky, ať už do komponentů pro elektromobily nebo systémů pro autonomní vozidla.

Oboje je nákladná záležitost, navíc je otázkou, nakolik budou výrobci v blízkých letech vydělávat. Rozvoj elektromobility něco stojí, vývoj je nákladný a marže na takových autech nejsou nijak vysoké. Automobilky tak musejí hledat cesty, jak ušetřit. A společný vývoj je zajímavým prostředkem.

Pokud by se navíc kooperace osvědčila, mohla by se dále rozšířit. Možností je právě třeba společný vývoj elektronických systémů pro autonomní vozidla. Pro samočinné řízení bude klíčový zisk obrovského množství dat o silnicích a přilehlém okolí, což pro jednu automobilku není vůbec jednoduchý úkol.

Spolupráce modrobílé vrtulky a trojcípé hvězdy na budoucích nástupcích dnešního BMW 1 a Mercedesu A každopádně není vůbec jistá. Zatím vedením obou luxusních automobilek nebyla schválena, a tak se případné realizace společného projektu dočkáme nejdříve kolem roku 2025.

Tradiční soupeři z Mnichova a Stuttgartu každopádně v některých oblastech spolupracují už dnes. Od roku 2015 BMW s Mercedesem a dokonce i Audi vlastní mapovou službu Here, poskytující mapové podklady do navigací. Později do této firmy dříve patřící Nokii investovali i Intel a Bosch. BMW a Mercedes pak společně působí i v oblasti carsharingových služeb, prostřednictvím firem Car2Go a DriveNow. Společně s Fordem a VW Group pak budují síť rychlonabíječek s výkonem až 350 kW, které mají být obdobou Superchargerů Tesly.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
23. 1. 2019 07:27
Tak ono to celé
nemusí být tak nelogické, jak to na první pohled vypadá. Totiž jak MB tak BMW na svých malých modelech vidí, že je v podstatě jedno, jakou techniku používají, aby na ni přilákali zákazníky, resp. mohli za svá auta ve třídě kompaktů a malých crossoverů chtít víc peněz než mainstreamová konkurence, stačí znak na kapotě. Viz. motory renault v MB, viz. kauza hnací nápravy u BMW1, kupcům prostě stačí, že dosáhli na Mercedes nebo BMW, co je pod kapotou, je jim šumák. Takže, proč ne, když trh zkousne BMW Supra v kategorii aut, která si kupují řidiči a značkoví fandové, pak v segmentu obyč. kompaktů nemusí být mercedesobmw problém vůbec.
Avatar - woody-alien
23. 1. 2019 06:13
Re: MB > BMW
Ale pěkně ! Narkissos byl proti tobě břídil. Kdyby samochvála opravdu smrděla, musel bych tě cítit snad i přes ten počítač. >:D >:D ;-)
Avatar - CHerokee
23. 1. 2019 00:33
Re: Smutný vývoj
Osobně se elektromobility bojím. To už mě nebude bavit. Pak už jen krok a bude se to řídit samo. A jeden velký koníček, svobodné cestování, romantika, soužití se strojem bude zase v čudu.
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2019 22:50
Re: Smutný vývoj
nakoniec este aj 100 rocne premiovky klaknu uvidis.. ale tak kto ide s dobou ten sa nema coho bat... premiovky uz davno zaspali kdesi v dobe dizlovej... nahanaju pocet turb v dizloch aj pocet konikov ale svet im pritom uteka pomedzi prsty... ludi totiz uz coraz menej zaujimajju ich tazkotonazne fosilne mamuty hrajuce sa na luxus na kolesach .. a aj bezna toyota je dnes uz o parnik inde a v inej casovej dimenzii ako nejake medvede ci vrtule ... neboj .... inak ja to vravim stale ze svet aut sa zrovnava a casom ostane na svete len par velkych koncernov... vsetko uz bude totiz uplne zhodne ... jedoducho 30 automobiliek prezit nemoze to je jasne ... v case ked sa hralo na umelecku notu a ked auta mali este charakter tak to bolo ine... ale dnes v case biznisu je fakt nemozne mat uz xy roznych znaciek ... a bude este horsie .. ked sa este zisti ze elektrina nie je zadarrmo a aj najlacnejsie dostupne elektro auto bude stat dvakrat tolko co dnes najaka fabia ... este nakoniec auta zacnu byt opat nedostupne.. ako za cias ich vzniku ked ich ozaj nemal kazdy.... no kazdopadne vyzera to zaujimavo do buducna...
Avatar - CHerokee
22. 1. 2019 22:43
Smutný vývoj
Elektromobilita zabije půlku značek a pohřbí malé výrobce právě pro obrovské náklady a tlak v EU. Přežijí jen největší, co spojí síly a pak si rozdělí celý trh. A všude bude vládnout unifikace. Ono už se to děje, jen zatím pomalu...