Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker v Ženevě 2006

Libor Zezulka
Na stánku Spykeru čekalo návštěvníka zvyklého na čistokrevné sportovní vozy velké překvapení. Holandský výrobce podlehl SUV horečce a naservíroval nebohému fanouškovi sporťáků studii supersportovního SSUV Peking-to-Paris.

Na stánku Spykeru čekalo návštěvníka zvyklého na čistokrevné sportovní vozy velké překvapení. Holandský výrobce podlehl SUV horečce a naservíroval nebohému fanouškovi sporťáků studii supersportovního SSUV Peking-to-Paris, jehož výroba odstartuje v posledním čtvrtletí roku 2007.

Spyker D12 Peking-to-Paris

To že tradičnímu výrobci sportovních automobilů Porsche pomohlo z finančních problémů luxusní SUV, tedy model zcela odlišný od tradičního portfolia, dnes už nikoho nepřekvapí, že ale Spyker, holandský malosériový výrobce sportovních automobilů, plánuje rozšíření modelové řady o supersportovní SUV, asi zaskočí i hodně zkušeného automobilového fandu. Spyker se rozhodl využít rostoucí popularity SUV a představil v Ženevě studii SSUV pod názvem D12 Peking-to-Paris.

Celo hliníkový automobil dlouhý 4950 mm, široký 2000 mm, vysoký 1775 mm a s rozvorem 2855 mm není žádný lenoch. Pod kapotou bouří zážehový dvanáctiválec s objemem 6.0 litrů, maximálním výkonem 368 kW a točivým momentem 610 Nm, který umožňuje 1850 kg těžkému súvéčku zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund a dosáhnout maximální rychlosti 295 km/h. Design studie se inspiruje klasickými modely Spykeru, netradiční dvoje boční dveře se otevírají proti sobě.

D12 Peking-to-Paris není pouhým designérským cvičením. V oficiální tiskové zprávě automobilka uvádí, že má s novým SSUV (Super Sports Utility Vehicle) velké plány a v posledním čtvrtletí roku 2007 hodlá automobil začít vyrábět. Zájemci o originální a ďábelsky rychlé SUV budou mít zase o něco pestřejší výběr.


Libor Zezulka