6.5. 2015

Studentský tým ČVUT odhalil čtvrtou generaci elektrické formule

 

Studentský tým Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT) eForce FEE Prague Formula odhalil čtvrtou generaci formule na elektrický pohon. Monopost pro letošní seriál mezinárodních závodů bude mít nově čtyři motory, každé kolo bude poháněno zvlášť. Mělo by to prospět jeho hbitosti, která je při závodech zásadní, řekl ČTK pilot formule Petr Záruba.

Na ČVUT vedle elektrické vzniká i studentská formule se spalovacím motorem. Oba týmy fungují druhý rok odděleně, samy hledají sponzory a stavějí vlastní monoposty. Na mezinárodních závodech pak startuje přibližně 400 až 500 formulí se spalovacím a kolem 200 formulí s elektrickým motorem, které jsou klasifikovány odděleně.

Na vývoji elektroformule pracují zhruba tři desítky studentů elektrotechnické a strojní fakulty ČVUT, veškeré díly si vyvíjejí sami. Pohon čtyřmi motory je největší novinkou letošního monopostu, která by měla pomoci při závodech. "Na trati je hodně zatáček, takže auto musí být obratné a mít velké zrychlení," řekl Záruba. Hbitosti by vedle čtveřice motorů mělo prospět také to, že je tento model o dvacet centimetrů kratší a 4,5 kilogramu lehčí. Z nuly na 100 kilometrů by měl zrychlit za méně než tři sekundy.

Před letošní závodní sezonou, která začne v srpnu v Rakousku, bude zásadní vyladit vůz na co největší výkon. Při čtyřech motorech to nebude podle konstruktérů úplně jednoduché. Největším úspěchem loňské formule tohoto týmu bylo druhé místo na závodech v Itálii.

Studentské formule nevznikají jen na ČVUT. S vlastním monopostem se v minulosti mezinárodního seriálu zúčastnil také tým pražské České zemědělské univerzity, který prototyp vyvíjel ve spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně. Vlastní formule vytvořili také například studenti Vysokého učení technického v Brně nebo Vysoké školy báňské v Ostravě. Studenti se při těchto projektech nejen naučí přenést teoretické poznatky do praxe, ale také si vyzkoušejí prezentační dovednosti a komunikaci v mezinárodním prostředí.

ČTK

 









 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…