6.5. 2015

Studentský tým ČVUT odhalil čtvrtou generaci elektrické formule

 

Studentský tým Českého vysokého učení technického v Praze (ČVUT) eForce FEE Prague Formula odhalil čtvrtou generaci formule na elektrický pohon. Monopost pro letošní seriál mezinárodních závodů bude mít nově čtyři motory, každé kolo bude poháněno zvlášť. Mělo by to prospět jeho hbitosti, která je při závodech zásadní, řekl ČTK pilot formule Petr Záruba.

Na ČVUT vedle elektrické vzniká i studentská formule se spalovacím motorem. Oba týmy fungují druhý rok odděleně, samy hledají sponzory a stavějí vlastní monoposty. Na mezinárodních závodech pak startuje přibližně 400 až 500 formulí se spalovacím a kolem 200 formulí s elektrickým motorem, které jsou klasifikovány odděleně.

Na vývoji elektroformule pracují zhruba tři desítky studentů elektrotechnické a strojní fakulty ČVUT, veškeré díly si vyvíjejí sami. Pohon čtyřmi motory je největší novinkou letošního monopostu, která by měla pomoci při závodech. "Na trati je hodně zatáček, takže auto musí být obratné a mít velké zrychlení," řekl Záruba. Hbitosti by vedle čtveřice motorů mělo prospět také to, že je tento model o dvacet centimetrů kratší a 4,5 kilogramu lehčí. Z nuly na 100 kilometrů by měl zrychlit za méně než tři sekundy.

Před letošní závodní sezonou, která začne v srpnu v Rakousku, bude zásadní vyladit vůz na co největší výkon. Při čtyřech motorech to nebude podle konstruktérů úplně jednoduché. Největším úspěchem loňské formule tohoto týmu bylo druhé místo na závodech v Itálii.

Studentské formule nevznikají jen na ČVUT. S vlastním monopostem se v minulosti mezinárodního seriálu zúčastnil také tým pražské České zemědělské univerzity, který prototyp vyvíjel ve spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně. Vlastní formule vytvořili také například studenti Vysokého učení technického v Brně nebo Vysoké školy báňské v Ostravě. Studenti se při těchto projektech nejen naučí přenést teoretické poznatky do praxe, ale také si vyzkoušejí prezentační dovednosti a komunikaci v mezinárodním prostředí.

ČTK

 









 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…