Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

 

Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější chuťovku z nové generace Alta. Ta se představila začátkem týdne.

Sedmnáctipalcová rudá kola, zpětná zrcátka ve stejné barvě a pruhy na bocích a náraznících taktéž. K tomu ještě polepy RS. Ostrý hatchback jako vyšitý. Ale tenhle je v řádně kapesním balení. Alto Turbo RS vychází z nejnovější generace této řady, která byla představena těsně před vánočními svátky, 23. prosince. Nemá nic společného s dožívající sedmou generací, která se vyrábí v Indii. Je to klasický kei car. To znamená maximální objem zážehového tříválce 0,66 l. Suzuki sice nezveřejnilo, jaký výkon přeplňovaná verze má, ale předpisy pro tahle vozítka jsou v Japonsku velmi striktní, takže více než 47 kW určitě ne.

Stačí to? Zcela určitě! Ona je totiž oficiálně osmá generace japonského mini lehounká jako pírko a oproti předchůdci zhubla 60 kg. Nejpeprnější nové Alto se představí na lednové tuningové výstavě Tokyo Auto Salon, evidentně zatím pouze ve formě konceptu. Ale v showroomech jej Japonci uvidí poprvé o dva měsíce později, v březnu. A taky si ji budou moci koupit. Dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

Zepředu nové Alto vypadá trochu retro včetně čtyř diskrétních svislých větracích štěrbin na masce, hlavní světla mají sympatický tvar. S boky nejde příliš kouzlit kvůli striktním regulím. C-sloupek a zalomení zadních bočních oken vzdáleně připomínají Volkswagen up!, výhled šikmo vzad bude asi trochu horší. Víko zavazadelníku je výhradně tmavě šedé, což je hodně zvláštní, ale v některých barevných kombinacích (třeba s bílou) vypadá celek efektně. A úzká vodorovná koncová světla našla své místo hodně nízko podobně jako u prvního Wagonu R. Alto ale není vyloženě hranatou krabičkou, byť vyznává jednoduché tvary. Do výšky ční pouze 1,55 m.

Je postavené na úplně nové platformě s velkorysým rozvorem 2,46 m. Nezapomínejme, že nemůže na délku měřit více než 3,4 m! Nabídne pětistupňovou robotizovanou manuální převodovku i v moderních kei carech už tradiční CVT s pákami umístěnými v palubní desce. A samozřejmě pohon předních i všech kol. Volant už známe z jiných nových modelů značky. Atmosférický motor dává 38 kW, chystá se ještě jednodušší verze bez proměnného časování ventilů s 36 kW. Interiér vyniká špičkovou variabilitou a prostorem, samotná kabina je totiž dlouhá 2,04 m... A teď to nejdůležitější: základní verze nového Alta váží muších 610 kg. Ne, to opravdu není překlep! Automobilka u ní udává dle normy JC08 supernízkou spotřebu benzinu 2,7 l/100 km.

Špičková výbava zase obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování motoru, vyhřívané přední sedačky (Suzuki zvolilo stejně jako Evropané celistvé provedení bez nastavitelných opěrek), elektrická zrcátka, rádio a navigaci, litá kola a dokonce pro jistotu i zadní kameru, kdyby se s diblíkem někomu opravdu špatně parkovalo. Nesmí chybět ani nejmodernější elektroničtí pomocníci hill-holderem počínaje a předcházením kolizím konče. Za nejlevnější model zaplatí zájemce 847 tisíc jenů, tedy opravdu lidových 160.600 korun.

Do Evropy se osmé Alto určitě nedostane. My se musíme spokojit s Celeriem. Mimochodem, od roku 1979 prodalo Suzuki na celém světě už přes 4,8 milionu vozů všech předchozích sedmi řad.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Alto (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: WCF, Autoblog, Carscoops
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty

Suzuki na autosalonu v Tokiu představilo maličké Auto…

Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto se…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…