Suzuki Alto Turbo RS Concept: Kei supercar

 

Suzuki nám servíruje v předpremiéře nejpikantnější chuťovku z nové generace Alta. Ta se představila začátkem týdne.

Sedmnáctipalcová rudá kola, zpětná zrcátka ve stejné barvě a pruhy na bocích a náraznících taktéž. K tomu ještě polepy RS. Ostrý hatchback jako vyšitý. Ale tenhle je v řádně kapesním balení. Alto Turbo RS vychází z nejnovější generace této řady, která byla představena těsně před vánočními svátky, 23. prosince. Nemá nic společného s dožívající sedmou generací, která se vyrábí v Indii. Je to klasický kei car. To znamená maximální objem zážehového tříválce 0,66 l. Suzuki sice nezveřejnilo, jaký výkon přeplňovaná verze má, ale předpisy pro tahle vozítka jsou v Japonsku velmi striktní, takže více než 47 kW určitě ne.

Stačí to? Zcela určitě! Ona je totiž oficiálně osmá generace japonského mini lehounká jako pírko a oproti předchůdci zhubla 60 kg. Nejpeprnější nové Alto se představí na lednové tuningové výstavě Tokyo Auto Salon, evidentně zatím pouze ve formě konceptu. Ale v showroomech jej Japonci uvidí poprvé o dva měsíce později, v březnu. A taky si ji budou moci koupit. Dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

Zepředu nové Alto vypadá trochu retro včetně čtyř diskrétních svislých větracích štěrbin na masce, hlavní světla mají sympatický tvar. S boky nejde příliš kouzlit kvůli striktním regulím. C-sloupek a zalomení zadních bočních oken vzdáleně připomínají Volkswagen up!, výhled šikmo vzad bude asi trochu horší. Víko zavazadelníku je výhradně tmavě šedé, což je hodně zvláštní, ale v některých barevných kombinacích (třeba s bílou) vypadá celek efektně. A úzká vodorovná koncová světla našla své místo hodně nízko podobně jako u prvního Wagonu R. Alto ale není vyloženě hranatou krabičkou, byť vyznává jednoduché tvary. Do výšky ční pouze 1,55 m.

Je postavené na úplně nové platformě s velkorysým rozvorem 2,46 m. Nezapomínejme, že nemůže na délku měřit více než 3,4 m! Nabídne pětistupňovou robotizovanou manuální převodovku i v moderních kei carech už tradiční CVT s pákami umístěnými v palubní desce. A samozřejmě pohon předních i všech kol. Volant už známe z jiných nových modelů značky. Atmosférický motor dává 38 kW, chystá se ještě jednodušší verze bez proměnného časování ventilů s 36 kW. Interiér vyniká špičkovou variabilitou a prostorem, samotná kabina je totiž dlouhá 2,04 m... A teď to nejdůležitější: základní verze nového Alta váží muších 610 kg. Ne, to opravdu není překlep! Automobilka u ní udává dle normy JC08 supernízkou spotřebu benzinu 2,7 l/100 km.

Špičková výbava zase obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování motoru, vyhřívané přední sedačky (Suzuki zvolilo stejně jako Evropané celistvé provedení bez nastavitelných opěrek), elektrická zrcátka, rádio a navigaci, litá kola a dokonce pro jistotu i zadní kameru, kdyby se s diblíkem někomu opravdu špatně parkovalo. Nesmí chybět ani nejmodernější elektroničtí pomocníci hill-holderem počínaje a předcházením kolizím konče. Za nejlevnější model zaplatí zájemce 847 tisíc jenů, tedy opravdu lidových 160.600 korun.

Do Evropy se osmé Alto určitě nedostane. My se musíme spokojit s Celeriem. Mimochodem, od roku 1979 prodalo Suzuki na celém světě už přes 4,8 milionu vozů všech předchozích sedmi řad.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Alto (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: WCF, Autoblog, Carscoops

Štítky Suzuki Minivozy Hot-hatch

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty Novinky Suzuki pro Japonsko: Ostré Alto Works a tři koncepty

Suzuki na autosalonu v Tokiu představilo maličké Auto…

Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto se…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…