Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indové pumpují do skupiny Jaguar Land Rover astronomické částky. Chtějí zvýšit podíl na trhu

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
Britský Jaguar a Land Rover sdružený do skupiny JLR plánuje v nejbližších letech velkou modelovou ofenzívu. Její součástí budou i elektromobily.

Jaguaru a Land Roveru, dvěma tradičním britským značkám, se daří. Obavy o jejich existenci po převzetí indickou automobilkou Tata Motors se nenaplnily. Naopak Indové umožnili oběma automobilkám konjunkturu, jakou Jaguar zažil naposledy v 60. letech.

Navíc budoucnost má být ještě příznivější. Z celkové částky 13,5 miliardy liber má v nejbližších třech letech padnout 4,5 miliardy na vývoj nových modelů a také technologií. Následně je cílem zvýšit podíl na světovém trhu v daných segmentech až na 13 procent.

Jaguar Land Rover je dnes největším britským výrobcem automobilů. Cíle společnosti jsou přesto nemalé, když uvádějí, že do konce tohoto desetiletí by chtěli zvýšit produkci svých aut až na jeden milion jednotek za rok.

„V uplynulých třech letech jsme měli poněkud pomalejší nárůst objemu produkce a výsledkem toho byl nižší profit,“ říká k celé věci nejmenovaný zástupce firmy JLR. „Původní plán na zvýšení produkce totiž utlumila situace na trhu ve Velké Británii.“ Hlavní příčinou byl její odchod z Evropské unie a dále skokové zvýšení daňového zatížení aut se vznětovými motory.

Svoji roli zde sehrál také americký trh, když nedávno americký prezident Donald Trump vystupňoval „obchodní válku“ mezi západní Evropou a USA. Ta počítá s 20procentní cenovou přirážkou na všechna auta dovážená z Evropy.

Jaguar Land Rover v současné době nabízí 12 modelů na světových trzích. V plánu je však zvýšit jejich počet do roku 2024 na 16. Tato ofenzíva zahrnuje nový model Jaguar I-Pace na elektrický pohon a také novou generaci tradičního modelu Land Rover Defender. Součástí smělých plánů je také nová továrna postavená na Slovenku, konkrétně poblíž Nitry. Auta má začít vyrábět už v září tohoto roku a sice tempem 300.000 jednotek za rok. Do roku 2020 by se zde mělo vytvořit zhruba 2800 nových pracovních míst.

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
28. 6. 2018 13:14
Re: Njn
Ani na Slovensku uz nema kto robit, aspon na zapadnom. A fabriky su nutene dovazat Srbov a Ukrajincov, lebo domacich uz niet. Na vychode sa este volna pracovna sila najde, ale tam sa zase nehrnuli investori, z velkej casti kvoli chybajucej infrastrukture.
Avatar - Loptos
28. 6. 2018 12:57
Re: Njn
Lenze to je sposobene trhom. Preco skrachoval Spar? lebo nikto nechcel kvalitnejsie pecivo ani syry. A vsetci potom kupuju kila liekov
28. 6. 2018 12:25
Jag and Land
Je potřeba vytvořit pořádnou konkurenci/alternativu k fádním němcům a příliš divokým japoncům. Land Rover je vizuálně prostě nedostižný ve své třídě. Krásná majestátní plavidla. Jaguár mě už pěkně dlouho nebaví. Interiéry se sice "zušlechtily" ale exteriér pořád připomíná spíš drahé verze Mondea, než značku s "rodokmenem". Což je škoda, protože i když se jejich výskyt ve volné přírodě zvyšuje, tak jejich až koncernovsky konzervativní vizuál neředí tu záplavu vykastrovaných audin na cestách příliš efektivně.
28. 6. 2018 12:18
Re: Njn
Jojo. Velká část nejnižších pracovních pozic se dá dneska nahradit strojem, nebo nějakým efektivnějším řešením, ale národní vlády nejsou připraveny na změnu myšlení společnosti a navíc proč, když za plácání nesmyslů mají politické body. O to větší to bude sranda, až ta "krize pracovního trhu" přijde nárazově. To se zase bude hledat viník ve všem a ve všech jenom ne sám v sobě.
28. 6. 2018 12:14
Re: Njn
Souhlas. Byl sem taky nedávno v Římě a ten rozdíl v kvalitě potravin byl extrémní. Ale to je mentálním nastavením. Italové jsou více na kvalitu potravin - jsou to požitkáři. U nás se kvalitou zabýváme až poslední roky, jinak vždy měla přednost kvantita. No a pokud obchody vidí, že se jim lépe prodávají sračky po tunách, než kvalitnější zboží, tak logicky prodávají to, co se více prodává. Ono obecně je to po návratu z Itálie docela šok, vidět jak je Česko bez vkusu. To až píchne u srdce.