Test Auto.cz

BMW M5 – Raketová věda

30.7. 2018
Verdikt
 

Má šest stovek koní, stovku pod tři a půl sekundy a jezdí přes 300 km/h. A není to supersport, ale čtyřdveřový sedan.

Mnichovská automobilka neohroženě pálí jeden most za druhým. Vzpomínáte, jak se všichni křižovali před příchodem přeplňovaných benzínových motorů? To samé se opakovalo s první předokolkou a před pár měsíci tomu nebylo jinak u nové generace M5. Ta totiž vůbec poprvé v historii dostala pohon všech kol. Rozhodně ne všechna ta radikální rozhodnutí se s odstupem času ukázala být krokem vpřed. Hvězdičky vám ale určitě naznačují, že tentokrát zůstanou oči suché i u ortodoxních příznivců.

Už výchozí model generace s kódovým označením G30 dokázal zvednout laťku jízdních vlastností ve třídě manažerských sedanů o pořádný kus nahoru. Standardní pětka s motorem 540i jezdí fantasticky, chválou jsme ale nešetřili ani u vznětových motorizací nebo přiostřených verzí s polovičatou příslušností k divizi M. Na samotném vrcholu potravního řetězce pak stojí královská verze M5. To nejlepší, co si v téhle řadě můžete koupit a zároveň také dost možná ten nejkomplexnější model, jaký BMW momentálně nabízí.

V utajení

Zrovna o uplynulém víkendu jsem viděl nejnovější Mission Impossible, kde se na moment mihne Tom Cruise i za volantem nové M5. Mimochodem skvělý snímek, který mě mimo jiné přesvědčil, že lepší auto pro tajného agenta byste jen těžko pohledali. Naživo je totiž M5 skutečně dost nenápadná. Svým dílem k tomu přispěla i nepříliš výrazná metalíza Moonstone, celkově však ani samotné tvary auta nenaznačují, jaká síla dřímá v útrobách.

Jasně, jsou tady jiné nárazníky, čtyři koncovky výfuku nebo obří kola, za kterými svítí zlaté třmeny a karbon-keramické kotouče. Na letmý pohled je to ale pětka jako každá jiná. Pokud nechcete dávat na odiv, že sedláte jeden z nejrychlejších sedanů planety, je to rozhodně plus. Pokud ne, budete muset zvolit vyzývavější odstín laku a pro jistotu i sáhnout do škatulky příplatkových karbonových doplňků z kategorie M Performance.

Karbon je mimochodem u této generace vůbec poprvé použit u střechy auta pro snížení těžiště. Ani tak ale nesmíte zapomínat, že M5 je pořádný kus auta s velkým motorem, komplikovanou technikou a luxusním interiérem. Není to tedy okruhová břitva, ale spíš pořádné bourací kladivo. Nemělo by vás tedy překvapit, že s řidičem na palubě nemá hmotnost daleko ke dvěma tunám.

Interiér auta je však naprosto lahodný. Obzvlášť v téhle kombinaci s koženým čalouněním z řady Individual, který svou karamelovou barvou vyloženě svádí k ochutnání. Výbava uvnitř dokonale naplňovala pojetí „All-in“, z příplatkové výbavy tady bylo snad vše, na co si náročný majitel může vzpomenout. Ventilovaná sedadla? Jsou tady. Dva displeje vzadu? Samozřejmě nechybí. Fantastické rádio Bowers and Wilkins? O jeho přítomnosti snad ani nepochybujete. Interiér byl úchvatným dílem na pohled i použití, tady se zabydlíte skutečně rychle a velmi rádi. Příjemné ovládání snad stokrát omílaného systému iDrive snad nemá smysl připomínat, obzvlášť v případě, že je tady spousta dalších věcí, které si zaslouží zmínit.

obrázek [600 x 403]  

Třeba odlišnosti od klasické pětky, kterých vedle jiných materiálů není zas tak moc. Už při příchodu vás na výjimečnost auta nevtíravě upozorní sedadla s podsvícenými logy M5. Jsou výtečná, mají ohromné možnosti nastavení, skvěle obepnou tělo i při rychlé jízdě a nabídnou také výborný komfort.

Startovací tlačítko je netradičně červené, společně se speciálními tlačítky M1 a M2 na volantu. Za volantem si tak připadáte jako pilot stíhačky, jen s tím rozdílem, že tlačítka neodpalují rakety na pomalý hmyz v levém pruhu (snad v příští generaci), ale mění nastavení celého auta. Můžete si do nich uložit vlastní nastavení motoru, podvozku, řízení, převodovky, stabilizace, režimu čtyřkolky a dokonce i grafiku head-up displeje. Pak už jen stačí tlačítko dvakrát stisknout a M5 radikálně změní svůj charakter.

Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět

Tím posledním, co je tu jinak, je volič automatické převodovky. Kromě jiného tvaru má odlišnou kulisu řazení. Na samém vrcholu řadičky najdete tlačítko, kterým se mění mapy řazení. Nalevo od převodovky najdete nastavení jednotlivých prvků auta - motoru, převodovky a řízení. Můžete také otevřít nebo zavřít klapku ve výfuku a pro ty, kteří mají pro strach uděláno, tady nechybí tlačítko pro deaktivaci stabilizace.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M5

Cena v základní výbavě: 3 205 800 Kč Cena v testované výbavě: 4 349 492 Kč

Základní výbava:Tísňové volání, asistent pozornosti, šest airbagů, 17palcová kola z lehké slitiny, nastavení jízdních režimů, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, částečně elektrické nastavení předních sedadel, kožený multifunkční volant, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčové startování, elektrické ovládání oken, navigace Business, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:BMW Individual kožené Merino "Tartufo / Black" (+ 184.265 Kč), M sportovní výfukový systém (+ 40.638 Kč), M karbonový kryt motoru (+ 35.526 Kč), 20" M kola z lehké slitiny Double-spoke 706 M, Bicolour (+ 56.914 Kč), Vyhřívání volantu (+ 6.786 Kč), M karbon-keramické brzdy (+ 238.472 Kč), Funkce plynulého dovírání Soft-Close (+ 17.342 Kč), BMW Display Key (+ 7.852 Kč), Sluneční clony zadních bočních oken a el. ovládaná sluneční clona zadního okna (+15.990 Kč), Aktivní ventilace předních sedadel (+23.036 Kč), M bezpečnostní pásy (+ 8.138 Kč), Vyhřívání sedadel vpředu a vzadu (+ 10.296 Kč), BMW Individual lampičky na čtení vzadu (+ 10.842 Kč), Masážní funkce pro přední sedadla (+ 29.796 Kč), Keramické ovládací prvky (+ 14.898 Kč), Obložení interiéru Aluminium Carbon dark s akcentní lištou Chrome dark (+ 15.704 Kč), Přídavná 12V zásuvka (+ 1.638 Kč), Aktivní ochrana (+ 9.490 Kč), Driving Assistant Plus (+ 46.332 Kč), Parking Assistant Plus (+ 13.832 Kč), TV funkce - modul pro příjem digitálního vysílání (+ 31.174 Kč), DAB tuner (digitální příjem rádia) (+ 11.388 Kč), Real Time Traffic Information (+ 4.342 Kč), Concierge Services (+ 6.786 Kč), Remote Services (+ 2.158 Kč), Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (+ 97.552 Kč), Zábavní systém Professional na zadních sedadlech (+ 62.322 Kč), BMW Gesture Control - ovládání vybraných funkcí vozu gesty (+ 6.786 Kč), BMW Night Vision - noční vidění s rozpoznáváním osob (+ 54.184 Kč), BMW Individual čalounění stropu Alcantara v barvě antracitu (+ 27.638 Kč), M Driver´s paket (+ 66.378 Kč)

Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 
Technické údaje
Motor BMW M5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 441 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 1800 - 5600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 305
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.5 / 8.2 / 10.5
Emise CO2:241
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1855 / 585
Rozměr pneu:275/35 R20, 285/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4965
b) šířka (mm): 1903
c) výška (mm): 1473
d) rozvor (mm): 2982
e) rozchod vpředu (mm): 1626
f) rozchod vzadu (mm): 1595
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M5 – Raketová věda







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 



Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět

Na pár chvil jsme na Masarykově okruhu v Brně vyzkoušeli…

BMW má světový rekord. Podívejte se na nejdelší drift i tankování během něj BMW má světový rekord. Podívejte se na nejdelší drift i tankování během něj

Mnichovská automobilka se úspěšně pokusila o zápis do…

 



 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Včera

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Největší záhada StarDance: Kdo OPRAVDU rozhoduje o vyřazení?

Největší záhada StarDance: Kdo OPRAVDU rozhoduje o vyřazení?

Pro mnohé diváky je to největší záhada celé taneční soutěže. Kdo vlastně rozhoduje o tom, který pár na konci…

 

iSport.cz

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper vydělal na pokutu i čtyřhlavá saň

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper…

Vaše bída, naše radost, pošťuchují se věční rivalové už mnoho let. V nezáviděníhodné pozici je nyní Sparta,…

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá, řekl trenér

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá,…

Nespokojenost fanoušků Sparty narůstá a žádají změny. Během utkání s Teplicemi (0:1) Letnou mockrát dunělo…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…