Test Auto.cz

BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

1.3. 2017
Verdikt
 

Sedmá generace BMW 5 přijíždí s novou platformou a moderními systémy. Jezdí dokonale! Zvlášť s benzinovým šestiválcem.

BMW v loňském roce po 11 letech ztratilo titul největšího luxusního výrobce světa, když prohrálo souboj s konkurenčním Mercedesem. Po zkušenostech s novou řadou 5 se ale této ztrátě vlastně nedivíme. V Mnichově se evidentně tak usilovně pracovalo na nové pětce, že se na nějaký boj s trojcípou hvězdou jaksi zapomnělo. A na výsledku je to znát, nová řada 5 s interním označením G30 se natolik povedla, že se podle nás musí prodávat jak teplé housky na krámě.

Podobně jako loni uvedený konkurenční Mercedes-Benz E přijíždí i nová BMW 5 s technikou z o segment většího modelu. V tomto případě novinka vyšší střední třídy využívá platformu z luxusního sedanu řady 7, stejně jako jeho systémy. Výsledkem je automobil, který díky lehké konstrukci rozsáhle využívající hliník nebo vysokopevnostní ocel váží až o 100 kilogramů méně než předchůdce, a který nabídne ty nejmodernější systémy usnadňující řízení. Čistě teoreticky se tedy jedná o auto, které nabídne skvělé jízdní vlastnosti tak typické pro BMW a zároveň hypermoderní prvky, které má dnes jen málokdo. Není tak divu, že jsme na svezení s novou pětkou byli hodně zvědaví.

Báječná kabina

Automobily značky BMW už od dob banglovské éry nejsou zrovna krasavci, kteří by zaujali hned na první pohled. Spíše se jedná o vozy, na jejichž tvary si musíte pomalu zvykat, což přesně platí i pro novou pětku. Do téhle „zmenšené sedmičky“ se zkrátka na první dobrou nezamilujete, její kouzlo spíše budete objevovat postupně. A i po čase vám přijde, že z některých úhlů auto přece jen působí bachratě. Navíc BMW nastoupilo na dnes typické trendy evoluce tvarů a přibližování designu jednotlivých modelových řad. Auto je tudíž prakticky stejné jako větší řada 7 a také se podobá předchůdci. Když si novou pětku prohlédnete zezadu nebo zboku, zjistíte, že tady došlo opravdu jen k jemné evoluci tvarů.

Jenže na vnější vzhled se nejezdí, navíc více času než prohlížením zevnějšku budete trávit uvnitř. A tam se děly věci! Bavoráky nebývají ve srovnání s audinami a mercedesy vzorem nejvybranějších materiálů a pečlivé pozornosti k detailu, jenže u nové pětky se na této oblasti hodně zapracovalo a výsledek je úžasný. Vozům Audi se nová pětka asi pořád nevyrovná, jenže je to jen o chlup. Nebýt hrubšího vzoru kůže použité na sedadlech nebo loketní opěrce a nedokonalé prošívané linky na palubní desce před spolujezdcem, je kabina nové 5-Series z hlediska zpracování a materiálů dokonalá.

obrázek [600 x 404]  

Koncepce i tvary palubní desky byly převzaty z větší řady 7, což znamená k řidiči natočený středový panel s obrazovkou multimediálního systému v horní části a horizontálně členěnými tlačítky, které interiér opticky rozšiřují. Oproti předchůdci je navíc kabina díky nižší palubní desce vzdušnější. Pětka podobně jako větší bratr přitom používá vhodnou kombinaci konvenčních tlačítek a dotykových ploch. Vybrané dotykové plochy přitom nejsou hladké, ale členěné, aby řidič dobře věděl, co právě ovládá. Díky tomu bereme dotykové plochy na milost a doufáme, že toto řešení (byť určitě ne levné) použijí i další výrobci.

Jednotlivá tlačítka jsou šikovně po ruce a řidiči se pomocí ovladače iDrive snadno ovládá i multimediální systém, který je v kombinaci s navigací Business součástí standardní výbavy. V našem případě se ale vůz spoléhal na příplatkovou navigaci Professional s 10,25“ displejem, který díky jemnému rozlišení 1440 x 540 pixelů nabízí perfektní obraz. Pokyny navigace nám přišly přehledné, stejně jako mapa, která nyní jasněji ukazuje aktuální trasu.

Přehledný je i samotný multimediální systém s dlaždicovým menu, jen si musíte zvyknout na to, že těch informací a nastavení je v autě opravdu hodně. Jenže v mnoha případech se jedná o vysloveně geniální detaily, které usnadňují řízení. Díky příplatkovému kamerovému systému se můžete podívat na okolí auta z jakéhokoliv úhlu (třeba na zadní pravý bok při couvání), stačí ho snadno zvolit pomocí displeje. Adaptivní tempomat se zase umí přizpůsobit povolenému rychlostnímu limitu. Jedete devadesát, auto vidí povolenou stotřicítku a pětka automaticky zrychlí na 130 km/h. Vyloženě obří je pak barevný displej promítající informace na čelní sklo, který je proti head-up displeji minulé generace asi o 70 % větší.

Ne všechno je ale dokonalé. Příplatkový hudební systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 16 reproduktory o výkonu 1.400 W za závratných 124.150 korun má sice nádherné reproduktory zdobící kabinu auta, jenže při poslechu českých rádií jeho kvalitní zvuk stejně nepoznáte. A navíc se jeho reproduktor na vrchu palubní desky leskne v čelním skle. Příliš nadšeni jsme nebyli ani z ovládání gesty. Stačí, aby někdo na předních sedadlech při hovoru gestikuloval rukama, a rádio začne zvyšovat hlasitost. A obří klíč s displejem, s jehož pomocí lze pětku na dálku zaparkovat, není mimo auto kam dát. Do obyčejné kapsy od kalhot se zkrátka nevejde. Leda, že by se vrátila móda „kapsáčů“... Alespoň, že BMW k vozu vedle mohutného klíčku dodává i běžný, menší klíček.

Vnitřní prostor ujde, ale co ten kufr?

Nová pětka ale není jen o vybraných materiálech a bohaté výbavě, stále myslí i na řidiče. Posaďte se za volant a budete jednoduše nadšeni, byť v našem případě to znamenalo hodně příplatkových prvků.

Na přání dodávaná sportovní sedadla jsou jednoduše dokonalá. Mají široký rozsah nastavení, což v kombinaci s nastavitelnou délkou sedáku a nafukovacími bočnicemi znamená, že si v nich ideální posaz najde doslova každý. A navíc se dají krásně snížit až k podlaze, takže řidič může sedět nízko jak ve sporťáku. Pocit sportovního vozu navozuje i sportovní eMkový volant. Tříramenný volant designově možná nenadchne, protože tlačítko vyhřívání věnce umístěné ve stříbrném dekoru působí jak pěst na oko, jenže z funkčního hlediska je dokonalý. Je potažený tou nejjemnější kůží, a jestliže vám vyhovuje silný věnec jako mně, budete nadšeni.

Bavorák na tom není špatně ani z hlediska prostornosti. Vpředu je to bez problému, hlavně díky hromadě místa nad hlavou. S prostorem pro hlavu je to slušné i na zadních sedadlech, byť částečně je to dáno nízko uloženou lavicí, která ovlivňuje komfort sezení. Pětka není na štíru ani s místem před koleny, koncepce s pohonem zadní nápravy je zde ale přece jen patrná. Třeba o segment menší Volkswagen Passat v této oblasti nabízí více prostoru.

Naopak se zavazadelníkem to není žádná sláva. Objem se sice mezigeneračně zvýšil o 10 litrů na celkových 530 litrů, jenže jeho využitelnost ovlivňují komplikované tvary. Svoji velikost přitom kufr nahání hlavně délkou (115 centimetrů), zatímco šířka mezi podběhy je podprůměrná (jen 78 cm). Na výšku má zavazadelník 52 cm. Nechybí tu ale háčky na tašky, nebo praktické kapsy v podlaze za podběhy, které už nabízel předchůdce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 540i xDrive

Cena v základní výbavě: 1 636 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 513 762 Kč

Základní výbava:Tísňové volání, asistent pozornosti, šest airbagů, 17palcová kola z lehké slitiny, nastavení jízdních režimů, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, částečně elektrické nastavení předních sedadel, kožený multifunkční volant, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčové startování, elektrické ovládání oken, navigace Business, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaný volant (+6.682,-), automatické ovládání víka zavazadelníku (+14.950,-), komfortní přístupový systém (+23.764,-), funkce plynulého dovírání dveří (+17.082,-), M sportovní paket (+146.068,-) – sportovní automatická převodovka, sportovní brzdy, sportovní sedadla, ambientní osvětlení, sportovní kožený volant, aerodynamický paket, černé čalounění stropu, mlhové světlomety, 19palcová kola Double-spoke 664 M (+38.714,-), adaptivní elektrické tlumiče a aktivní stabilizátory (+83.564,-), Parkovací asistent plus – kamerový systém sledující okolí vozu, automatické parkování (+15.444,-), tónovaná skla (+12.012,-), přístrojová deska z umělé kůže (+18.954,-), vyhřívání sedadel vpředu a vzadu (+20.306,-), čtyřzónová automatická klimatizace (+11.206,-), paket Ambient Air – provonění interiéru (+8.554,-), vak na lyže a snowboard (+4.550,-), nezávislé topení (+44.070,-), adaptivní diodové světlomety (+39.780,-), přídavné 12V zásuvky (+1.612,-), aktivní ochrana – příprava na náraz a automatické brzdění po nehodě (+9.334,-), Driving Assistant Plus (+74.776,-), dálkově ovládané parkování (+13.338,-), head-up displej (+31.772,-), Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (+124.150,-), ovládání gesty (+6.682,-), multifunkční přístrojový panel (+10.426,-), paket Connected Plus – parkovací asistent, navigace Professional, informace o dopravě v reálném čase, telefonický informační servis, bezdrátové dobíjení telefonu (+38.766,-), metalický lak Bluestone (+26.156,-), kůže Dakota Black s kontrastním prošíváním (+34.450,-).

Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Technické údaje
Motor BMW 540i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1380 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.7 / 6.9
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 675
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4936
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2975
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci? BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí…

BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně? BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil, Stoch, Kuchta i nováček Baluta

Chotěboř - Slavia 1:9. V exhibici pálili Bořil,…

Fotbalisté Slavie zahájili přípravu jasnou výhru 9:1 v exhibičním zápase v Chotěboři. Duel proti třetímu celku…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů inspirované Rembrandtovou stínohrou

Stud a zranitelnost: Dokonalé portréty Holanďanů…

Nizozemská fotografka Danielle van Zadelhoff pro své snímky volí zajímavou atmosféru. Její kompozice nápadně…