Test Auto.cz

BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

1.3. 2017
Verdikt
 

Sedmá generace BMW 5 přijíždí s novou platformou a moderními systémy. Jezdí dokonale! Zvlášť s benzinovým šestiválcem.

BMW v loňském roce po 11 letech ztratilo titul největšího luxusního výrobce světa, když prohrálo souboj s konkurenčním Mercedesem. Po zkušenostech s novou řadou 5 se ale této ztrátě vlastně nedivíme. V Mnichově se evidentně tak usilovně pracovalo na nové pětce, že se na nějaký boj s trojcípou hvězdou jaksi zapomnělo. A na výsledku je to znát, nová řada 5 s interním označením G30 se natolik povedla, že se podle nás musí prodávat jak teplé housky na krámě.

Podobně jako loni uvedený konkurenční Mercedes-Benz E přijíždí i nová BMW 5 s technikou z o segment většího modelu. V tomto případě novinka vyšší střední třídy využívá platformu z luxusního sedanu řady 7, stejně jako jeho systémy. Výsledkem je automobil, který díky lehké konstrukci rozsáhle využívající hliník nebo vysokopevnostní ocel váží až o 100 kilogramů méně než předchůdce, a který nabídne ty nejmodernější systémy usnadňující řízení. Čistě teoreticky se tedy jedná o auto, které nabídne skvělé jízdní vlastnosti tak typické pro BMW a zároveň hypermoderní prvky, které má dnes jen málokdo. Není tak divu, že jsme na svezení s novou pětkou byli hodně zvědaví.

Báječná kabina

Automobily značky BMW už od dob banglovské éry nejsou zrovna krasavci, kteří by zaujali hned na první pohled. Spíše se jedná o vozy, na jejichž tvary si musíte pomalu zvykat, což přesně platí i pro novou pětku. Do téhle „zmenšené sedmičky“ se zkrátka na první dobrou nezamilujete, její kouzlo spíše budete objevovat postupně. A i po čase vám přijde, že z některých úhlů auto přece jen působí bachratě. Navíc BMW nastoupilo na dnes typické trendy evoluce tvarů a přibližování designu jednotlivých modelových řad. Auto je tudíž prakticky stejné jako větší řada 7 a také se podobá předchůdci. Když si novou pětku prohlédnete zezadu nebo zboku, zjistíte, že tady došlo opravdu jen k jemné evoluci tvarů.

Jenže na vnější vzhled se nejezdí, navíc více času než prohlížením zevnějšku budete trávit uvnitř. A tam se děly věci! Bavoráky nebývají ve srovnání s audinami a mercedesy vzorem nejvybranějších materiálů a pečlivé pozornosti k detailu, jenže u nové pětky se na této oblasti hodně zapracovalo a výsledek je úžasný. Vozům Audi se nová pětka asi pořád nevyrovná, jenže je to jen o chlup. Nebýt hrubšího vzoru kůže použité na sedadlech nebo loketní opěrce a nedokonalé prošívané linky na palubní desce před spolujezdcem, je kabina nové 5-Series z hlediska zpracování a materiálů dokonalá.

obrázek [600 x 404]  

Koncepce i tvary palubní desky byly převzaty z větší řady 7, což znamená k řidiči natočený středový panel s obrazovkou multimediálního systému v horní části a horizontálně členěnými tlačítky, které interiér opticky rozšiřují. Oproti předchůdci je navíc kabina díky nižší palubní desce vzdušnější. Pětka podobně jako větší bratr přitom používá vhodnou kombinaci konvenčních tlačítek a dotykových ploch. Vybrané dotykové plochy přitom nejsou hladké, ale členěné, aby řidič dobře věděl, co právě ovládá. Díky tomu bereme dotykové plochy na milost a doufáme, že toto řešení (byť určitě ne levné) použijí i další výrobci.

Jednotlivá tlačítka jsou šikovně po ruce a řidiči se pomocí ovladače iDrive snadno ovládá i multimediální systém, který je v kombinaci s navigací Business součástí standardní výbavy. V našem případě se ale vůz spoléhal na příplatkovou navigaci Professional s 10,25“ displejem, který díky jemnému rozlišení 1440 x 540 pixelů nabízí perfektní obraz. Pokyny navigace nám přišly přehledné, stejně jako mapa, která nyní jasněji ukazuje aktuální trasu.

Přehledný je i samotný multimediální systém s dlaždicovým menu, jen si musíte zvyknout na to, že těch informací a nastavení je v autě opravdu hodně. Jenže v mnoha případech se jedná o vysloveně geniální detaily, které usnadňují řízení. Díky příplatkovému kamerovému systému se můžete podívat na okolí auta z jakéhokoliv úhlu (třeba na zadní pravý bok při couvání), stačí ho snadno zvolit pomocí displeje. Adaptivní tempomat se zase umí přizpůsobit povolenému rychlostnímu limitu. Jedete devadesát, auto vidí povolenou stotřicítku a pětka automaticky zrychlí na 130 km/h. Vyloženě obří je pak barevný displej promítající informace na čelní sklo, který je proti head-up displeji minulé generace asi o 70 % větší.

Ne všechno je ale dokonalé. Příplatkový hudební systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 16 reproduktory o výkonu 1.400 W za závratných 124.150 korun má sice nádherné reproduktory zdobící kabinu auta, jenže při poslechu českých rádií jeho kvalitní zvuk stejně nepoznáte. A navíc se jeho reproduktor na vrchu palubní desky leskne v čelním skle. Příliš nadšeni jsme nebyli ani z ovládání gesty. Stačí, aby někdo na předních sedadlech při hovoru gestikuloval rukama, a rádio začne zvyšovat hlasitost. A obří klíč s displejem, s jehož pomocí lze pětku na dálku zaparkovat, není mimo auto kam dát. Do obyčejné kapsy od kalhot se zkrátka nevejde. Leda, že by se vrátila móda „kapsáčů“... Alespoň, že BMW k vozu vedle mohutného klíčku dodává i běžný, menší klíček.

Vnitřní prostor ujde, ale co ten kufr?

Nová pětka ale není jen o vybraných materiálech a bohaté výbavě, stále myslí i na řidiče. Posaďte se za volant a budete jednoduše nadšeni, byť v našem případě to znamenalo hodně příplatkových prvků.

Na přání dodávaná sportovní sedadla jsou jednoduše dokonalá. Mají široký rozsah nastavení, což v kombinaci s nastavitelnou délkou sedáku a nafukovacími bočnicemi znamená, že si v nich ideální posaz najde doslova každý. A navíc se dají krásně snížit až k podlaze, takže řidič může sedět nízko jak ve sporťáku. Pocit sportovního vozu navozuje i sportovní eMkový volant. Tříramenný volant designově možná nenadchne, protože tlačítko vyhřívání věnce umístěné ve stříbrném dekoru působí jak pěst na oko, jenže z funkčního hlediska je dokonalý. Je potažený tou nejjemnější kůží, a jestliže vám vyhovuje silný věnec jako mně, budete nadšeni.

Bavorák na tom není špatně ani z hlediska prostornosti. Vpředu je to bez problému, hlavně díky hromadě místa nad hlavou. S prostorem pro hlavu je to slušné i na zadních sedadlech, byť částečně je to dáno nízko uloženou lavicí, která ovlivňuje komfort sezení. Pětka není na štíru ani s místem před koleny, koncepce s pohonem zadní nápravy je zde ale přece jen patrná. Třeba o segment menší Volkswagen Passat v této oblasti nabízí více prostoru.

Naopak se zavazadelníkem to není žádná sláva. Objem se sice mezigeneračně zvýšil o 10 litrů na celkových 530 litrů, jenže jeho využitelnost ovlivňují komplikované tvary. Svoji velikost přitom kufr nahání hlavně délkou (115 centimetrů), zatímco šířka mezi podběhy je podprůměrná (jen 78 cm). Na výšku má zavazadelník 52 cm. Nechybí tu ale háčky na tašky, nebo praktické kapsy v podlaze za podběhy, které už nabízel předchůdce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 540i xDrive

Cena v základní výbavě: 1 636 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 513 762 Kč

Základní výbava:Tísňové volání, asistent pozornosti, šest airbagů, 17palcová kola z lehké slitiny, nastavení jízdních režimů, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, částečně elektrické nastavení předních sedadel, kožený multifunkční volant, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčové startování, elektrické ovládání oken, navigace Business, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaný volant (+6.682,-), automatické ovládání víka zavazadelníku (+14.950,-), komfortní přístupový systém (+23.764,-), funkce plynulého dovírání dveří (+17.082,-), M sportovní paket (+146.068,-) – sportovní automatická převodovka, sportovní brzdy, sportovní sedadla, ambientní osvětlení, sportovní kožený volant, aerodynamický paket, černé čalounění stropu, mlhové světlomety, 19palcová kola Double-spoke 664 M (+38.714,-), adaptivní elektrické tlumiče a aktivní stabilizátory (+83.564,-), Parkovací asistent plus – kamerový systém sledující okolí vozu, automatické parkování (+15.444,-), tónovaná skla (+12.012,-), přístrojová deska z umělé kůže (+18.954,-), vyhřívání sedadel vpředu a vzadu (+20.306,-), čtyřzónová automatická klimatizace (+11.206,-), paket Ambient Air – provonění interiéru (+8.554,-), vak na lyže a snowboard (+4.550,-), nezávislé topení (+44.070,-), adaptivní diodové světlomety (+39.780,-), přídavné 12V zásuvky (+1.612,-), aktivní ochrana – příprava na náraz a automatické brzdění po nehodě (+9.334,-), Driving Assistant Plus (+74.776,-), dálkově ovládané parkování (+13.338,-), head-up displej (+31.772,-), Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (+124.150,-), ovládání gesty (+6.682,-), multifunkční přístrojový panel (+10.426,-), paket Connected Plus – parkovací asistent, navigace Professional, informace o dopravě v reálném čase, telefonický informační servis, bezdrátové dobíjení telefonu (+38.766,-), metalický lak Bluestone (+26.156,-), kůže Dakota Black s kontrastním prošíváním (+34.450,-).

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou

Frontální útok na emoce zákazníků podnikl světový lídr…

Seat se vrací k zisku, sází na SUV Seat se vrací k zisku, sází na SUV

Španělské automobilce Seat, která patří pod křídla…

 
Technické údaje
Motor BMW 540i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1380 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.7 / 6.9
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 675
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4936
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2975
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 




BMW 530d xDrive vs. Mercedes E 350 d – Je pětka opravdu nejlepší? BMW 530d xDrive vs. Mercedes E 350 d – Je pětka opravdu nejlepší?

Nad novým BMW 5 jsme se zatím rozplývali, teď však poměří…

BMW 530e iPerformance je plug-in hybrid se 185 kW a bezdrátovým nabíjením BMW 530e iPerformance je plug-in hybrid se 185 kW a bezdrátovým nabíjením

Plug-in hybridní verze nové řady 5 kombinuje elektromotor…

 



 
Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Dnes 18:49

K lemu s hranicí dvou set tisíc korun se před třemi roky vměstnalo dvacet modelů, dál do minulosti ještě víc. Na jaře 2017 už tu tahá králíky jen pět mágů.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Bolehlav pomůže vyřešit pár piv, překvapila studie. Prý zabírá lépe než léky

Bolehlav pomůže vyřešit pár piv, překvapila studie.…

Pár skleniček vína nebo piva pomůže od bolesti lépe než tabletka analgetika. K tomuto závěru dospěli britští…

 

iSport.cz

Svět hodnotí epickou bitvu: KličK.O.? Joshua přežil brutální test

Svět hodnotí epickou bitvu: KličK.O.? Joshua přežil…

Britská média mají po sobotní strhující boxerské bitvě ve fotbalovém chrámu ve Wembley jasno, že v Anthonym…

SESTŘIHY: Slavia urvala bod a je v čele, Jihlava zabrala, Hradec padl

SESTŘIHY: Slavia urvala bod a je v čele, Jihlava…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou svobody tisku, Trump se z akce omluvil

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou…

Každoroční slavnostní večeře pořádaná asociací korespondentů v Bílém domě se letos musela obejít bez tradiční…

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud začne ve středu jednat o případu dvou Čechů obviněných ze špionáže, Martin Pezlar a Ivan Buchta do…