Test Auto.cz

BMW M760Li xDrive – Když potřebujete dvanáct válců

31.1. 2018
Verdikt
 

To už spíš narazíte v brdských lesích na puntíkovaného jednorožce než v automobilové branži na dvanáctiválec. Navíc dvakrát přeplňovaný. Potřebujeme BMW M760Li xDrive?

Přiznám se, že z BMW 750Li testovaného prakticky přesně před dvěma lety jsem byl naprosto nadšený. Tehdy to byla ještě žhavá novinka a na autě fungovalo perfektně snad úplně všechno. Úžasný interiér, mimořádně silný a přitom docela úsporný motor, dokonale komfortní podvozek, vzhledem k velikosti překvapivá agilita. Jenom ten design karoserie mi přišel nějaký divný…

U dvanáctiválcového top modelu, navíc poprvé v historii sedmiček s vyhlášeným písmenem M v názvu, jsem byl nejvíc zvědavý na to, jestli se dokáže M760Li xDrive dostatečně vymezit proti už tak prakticky bezchybnému 750Li xDrive. Zkrátka, jestli bude opravdu hmatatelně lepší. Už jenom když se podíváme do ceníku, tak by M760Li mělo být lepší skoro násobně. Zatímco BMW 750Li xDrive koupíte za 3.170.700 Kč, top sedmička je dražší o 1,6 milionu!!! Na M760Li si tak připravte minimálně 4.738.500 Kč! A to už jsou i v luxusním segmentu jenom těžko představitelné peníze.

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Na druhou stranu, výbava absolutního vrcholu je proti osmiválcové verzi bohatší (navíc třeba laserové světlomety, natáčecí zadní náprava, ventilované přední i zadní sedačky včetně masážní funkce, M paket, dvacetipalcová litá kola…), však taky v porovnání s jinými novinářskými BMW nakynula příplatková výbava vlastně ještě relativně „rozumně“. Zvlášť s přihlédnutím k základní nemístné cenovce. Příplatků nakonec bylo bratru za 960.000 Kč, a to ještě mezi nimi figuruje metalíza za neskutečných 211.511 Kč. Vím, pohybujeme se v luxusním segmentu, ale fakt dvě stě tisíc za barvu? Navíc, nevím jak vy, ale já vidím celkem obyčejný stříbro-šedý odstín. Asi by mě při pohledu na testovanou dvanáctiválcovou sedmičku nenapadlo, že lak Pure Metal Silver pochází z individuálního programu BMW, klidně bych jej považoval za standardní metalízu. Mimochodem, za tu se u sedmičky připlácí třicet tisíc.

Sport, nebo luxus?

Dvanáctiválcovou sedmičku si můžete koupit buď v testované sportovní specifikaci, která se i díky standardnímu M paketu snaží tvářit agresivněji, nebo sáhnete po decentnější variantě V12 Excellence (tahle střídačka je zdarma, za V12 Excellence se nepřiplácí nic). K víc než pětimetrové limuzíně mi daleko víc sedí Excellence styl, nepochopil jsem, proč bych měl chtít se sedmičkou sportovat. I když, jak si přečtete v jízdní stati, nejen na poměry luxusní třídy to sportování dvanáctiválcové sedmičce vlastně docela jde.

Opticky bych však dal přednost verzi Excellence, však se podívejte na srovnání do galerie. Sice bych stále nemohl říct, že se mi největší BMW líbí, ale všechno lepší než ten velmi výrazný M paket. Obešel bych se taky bez plaketky V12 na boku karoserie, koneckonců, že bych zapomněl, co mám pod kapotou, opravdu nehrozí. Připomínka V12 se objeví po otevření dveří na prahových lištách a pak ještě za voličem iDrivu. Holky, čumte, mám dvanáctiválec!

Z individuálního programu BMW pochází také čalounění kůží Merino, odstín se jmenuje Tartufo/Black. A stojí necelých dvě stě tisíc. Sice nevidím důvod, proč by mi neměla stačit standardní Nappa, ale asi kdyby holky náhodou neslyšely na ten dvanáctiválec…

obrázek [600 x 404]  

A ještě tady máme paket Executive Lounge za sto čtyřicet tisíc, který umí zadní pravou sedačku přeměnit v nefalšovanou lenošku. V tu chvíli tedy před vámi nesmí nikdo sedět, abyste si na spolujezdcovo opěradlo mohli odložit nožky, nic komfortnějšího v automobilovém světě ale asi už nevymyslíte. Osobně jsem byl nejnadšenější z prachových opěrek, nic ani přibližně pohodlného jsem pod hlavou nikdy neměl.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M760Li xDrive

Cena v základní výbavě: 4 738 500 Kč Cena v testované výbavě: 5 699 595 Kč

Základní výbava:Sportovní automatická převodovka, aktivní řízení a natáčení kol zadní nápravy, aktivní stabilizátory, alarm, dovírání dveří, zadní kamera, elektricky ovládaní sluneční clona zadního okna, ventilované přední a zadní sedačky, elektricky nastavitelné zadní sedačky, čtyřzónová automatická klimatizace, masážní funkce pro přední i zadní sedačky, ambientní osvětlení, asistent dálkových světel, laserové světlomety, navigační systém Professional, head-up display, CD přehrávač, digitální rádio, telefon v zadní loketní opěrce, bezdrátové dobíjení telefonu, ovládání gesty, sportovní volant.

Výbava testovaného vozu:Metalíza z individuálního programu (+211.511 Kč), kožené čalounění z individuálního programu (198.094 Kč), dojezdové pneumatiky (+8684 Kč), panoramatické střešní okno (+56.914 Kč), protisluneční ochrana oken (+14.092 Kč), keramické ovládací prvky (+15.444 Kč), kamerový systém (+20.046 Kč), samočinné parkování (+9490 Kč), dálkově ovládané parkování (+14.898 Kč), audio Bowers & Wilkins (+120.588 Kč), noční vidění (+59.618 Kč), paket Executive Lounge (+142.532 Kč), paket Heat Comfort (+10.842 Kč), modul pro příjem digitálního televizního vysílání (+33.878 Kč), čalounění stropu alcantarou (+5408 Kč), interiérové lišty z individuálního programu BMW (+21.684 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (+8372 Kč).

Ryanair zvýšil zisk po zdanění o deset procent, své ceny chce zachovat Ryanair zvýšil zisk po zdanění o deset procent, své ceny chce zachovat

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zvýšila v…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Roboti tlačí akcie vzhůru Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Roboti tlačí akcie vzhůru

Co se stane, když se spojí technologie a největší…

Revolut naplno startuje v Česku. Londýnský fintech chce ukončit dominanci tuzemských bank Revolut naplno startuje v Česku. Londýnský fintech chce ukončit dominanci tuzemských bank

Londýnský fintechový startup Revolut v pondělí spustil v…

 
Technické údaje
Motor BMW M760Li xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 12 / 4
Zdvihový objem (ccm): 6592
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 448 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 800 / 1550 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.4 / 9.6 / 12.8
Emise CO2:294
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2255 / 660
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5238
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M760Li xDrive – Když potřebujete dvanáct válců







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme…

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva roky to viselo ve vzduchu!

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva…

Pět let ji diváci mohli pravidelně vídat na obrazovkách coby doktorku Andreu Hanákovou, kterou ovšem ve…

Potíte se? 6 pravd, které jste o pocení možná nevěděli

Potíte se? 6 pravd, které jste o pocení možná nevěděli

Teplé období je opět tady a pro mnohé tak nastává i „doba pocení“. Je to přirozená tělesná funkce, jejíž úlohou…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Zavadil: Brno spadlo zbytečně, jít do Opavy byla správná volba

Zavadil: Brno spadlo zbytečně, jít do Opavy byla…

Zraněné lýtko jej ve finiši na hřiště nepustilo, ale i tak byl čerstvý čtyřicátník Pavel Zavadil jednou z…

 

Reflex.cz

Nová pokuta ve Francii: Za hvízdání nebo sexuální komentáře na adresu žen zaplatí viník až 19 000 korun

Nová pokuta ve Francii: Za hvízdání nebo sexuální…

Někteří muži si budou muset dávat ve Francii velký pozor. Pokud budou mít poznámky na adresu žen se sexuálním…

Krásky oblečené do inkoustu. Podívejte se, jak se volila Miss Tattoo 2018

Krásky oblečené do inkoustu. Podívejte se, jak se…

Ve dnech 18.–20. května proběhl již 20. ročník festivalu Tattoo Convention Prague. Na pražské výstaviště se…