Test Auto.cz

BMW M760Li xDrive – Když potřebujete dvanáct válců

31.1. 2018
Verdikt
 

To už spíš narazíte v brdských lesích na puntíkovaného jednorožce než v automobilové branži na dvanáctiválec. Navíc dvakrát přeplňovaný. Potřebujeme BMW M760Li xDrive?

Přiznám se, že z BMW 750Li testovaného prakticky přesně před dvěma lety jsem byl naprosto nadšený. Tehdy to byla ještě žhavá novinka a na autě fungovalo perfektně snad úplně všechno. Úžasný interiér, mimořádně silný a přitom docela úsporný motor, dokonale komfortní podvozek, vzhledem k velikosti překvapivá agilita. Jenom ten design karoserie mi přišel nějaký divný…

U dvanáctiválcového top modelu, navíc poprvé v historii sedmiček s vyhlášeným písmenem M v názvu, jsem byl nejvíc zvědavý na to, jestli se dokáže M760Li xDrive dostatečně vymezit proti už tak prakticky bezchybnému 750Li xDrive. Zkrátka, jestli bude opravdu hmatatelně lepší. Už jenom když se podíváme do ceníku, tak by M760Li mělo být lepší skoro násobně. Zatímco BMW 750Li xDrive koupíte za 3.170.700 Kč, top sedmička je dražší o 1,6 milionu!!! Na M760Li si tak připravte minimálně 4.738.500 Kč! A to už jsou i v luxusním segmentu jenom těžko představitelné peníze.

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Na druhou stranu, výbava absolutního vrcholu je proti osmiválcové verzi bohatší (navíc třeba laserové světlomety, natáčecí zadní náprava, ventilované přední i zadní sedačky včetně masážní funkce, M paket, dvacetipalcová litá kola…), však taky v porovnání s jinými novinářskými BMW nakynula příplatková výbava vlastně ještě relativně „rozumně“. Zvlášť s přihlédnutím k základní nemístné cenovce. Příplatků nakonec bylo bratru za 960.000 Kč, a to ještě mezi nimi figuruje metalíza za neskutečných 211.511 Kč. Vím, pohybujeme se v luxusním segmentu, ale fakt dvě stě tisíc za barvu? Navíc, nevím jak vy, ale já vidím celkem obyčejný stříbro-šedý odstín. Asi by mě při pohledu na testovanou dvanáctiválcovou sedmičku nenapadlo, že lak Pure Metal Silver pochází z individuálního programu BMW, klidně bych jej považoval za standardní metalízu. Mimochodem, za tu se u sedmičky připlácí třicet tisíc.

Sport, nebo luxus?

Dvanáctiválcovou sedmičku si můžete koupit buď v testované sportovní specifikaci, která se i díky standardnímu M paketu snaží tvářit agresivněji, nebo sáhnete po decentnější variantě V12 Excellence (tahle střídačka je zdarma, za V12 Excellence se nepřiplácí nic). K víc než pětimetrové limuzíně mi daleko víc sedí Excellence styl, nepochopil jsem, proč bych měl chtít se sedmičkou sportovat. I když, jak si přečtete v jízdní stati, nejen na poměry luxusní třídy to sportování dvanáctiválcové sedmičce vlastně docela jde.

Opticky bych však dal přednost verzi Excellence, však se podívejte na srovnání do galerie. Sice bych stále nemohl říct, že se mi největší BMW líbí, ale všechno lepší než ten velmi výrazný M paket. Obešel bych se taky bez plaketky V12 na boku karoserie, koneckonců, že bych zapomněl, co mám pod kapotou, opravdu nehrozí. Připomínka V12 se objeví po otevření dveří na prahových lištách a pak ještě za voličem iDrivu. Holky, čumte, mám dvanáctiválec!

Z individuálního programu BMW pochází také čalounění kůží Merino, odstín se jmenuje Tartufo/Black. A stojí necelých dvě stě tisíc. Sice nevidím důvod, proč by mi neměla stačit standardní Nappa, ale asi kdyby holky náhodou neslyšely na ten dvanáctiválec…

obrázek [600 x 404]  

A ještě tady máme paket Executive Lounge za sto čtyřicet tisíc, který umí zadní pravou sedačku přeměnit v nefalšovanou lenošku. V tu chvíli tedy před vámi nesmí nikdo sedět, abyste si na spolujezdcovo opěradlo mohli odložit nožky, nic komfortnějšího v automobilovém světě ale asi už nevymyslíte. Osobně jsem byl nejnadšenější z prachových opěrek, nic ani přibližně pohodlného jsem pod hlavou nikdy neměl.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M760Li xDrive

Cena v základní výbavě: 4 738 500 Kč Cena v testované výbavě: 5 699 595 Kč

Základní výbava:Sportovní automatická převodovka, aktivní řízení a natáčení kol zadní nápravy, aktivní stabilizátory, alarm, dovírání dveří, zadní kamera, elektricky ovládaní sluneční clona zadního okna, ventilované přední a zadní sedačky, elektricky nastavitelné zadní sedačky, čtyřzónová automatická klimatizace, masážní funkce pro přední i zadní sedačky, ambientní osvětlení, asistent dálkových světel, laserové světlomety, navigační systém Professional, head-up display, CD přehrávač, digitální rádio, telefon v zadní loketní opěrce, bezdrátové dobíjení telefonu, ovládání gesty, sportovní volant.

Výbava testovaného vozu:Metalíza z individuálního programu (+211.511 Kč), kožené čalounění z individuálního programu (198.094 Kč), dojezdové pneumatiky (+8684 Kč), panoramatické střešní okno (+56.914 Kč), protisluneční ochrana oken (+14.092 Kč), keramické ovládací prvky (+15.444 Kč), kamerový systém (+20.046 Kč), samočinné parkování (+9490 Kč), dálkově ovládané parkování (+14.898 Kč), audio Bowers & Wilkins (+120.588 Kč), noční vidění (+59.618 Kč), paket Executive Lounge (+142.532 Kč), paket Heat Comfort (+10.842 Kč), modul pro příjem digitálního televizního vysílání (+33.878 Kč), čalounění stropu alcantarou (+5408 Kč), interiérové lišty z individuálního programu BMW (+21.684 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (+8372 Kč).

Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA

Bývalý významný člen volebního štábu Donalda Trumpa Rick…

SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne

K zákonnému posílení odpovědnosti zástupců státu za…

Oběti vlády v demisi. Podívejte se, koho už Babišův kabinet odvolal Oběti vlády v demisi. Podívejte se, koho už Babišův kabinet odvolal

Generální ředitel České pošty Martin Elkán je jen…

Sběrny papíru jsou přeplněné, Čína už evropský odpad nechce Sběrny papíru jsou přeplněné, Čína už evropský odpad nechce

Nové čínské limity na dovoz odpadu ze zahraničí, které…

 
Technické údaje
Motor BMW M760Li xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 12 / 4
Zdvihový objem (ccm): 6592
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 448 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 800 / 1550 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.4 / 9.6 / 12.8
Emise CO2:294
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2255 / 660
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5238
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M760Li xDrive – Když potřebujete dvanáct válců







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

 



BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme…

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

 



 
Jak se žije opraváři veteránů: Dřina, ale nádherná

Jak se žije opraváři veteránů: Dřina, ale nádherná!

Dnes 11:39

Majitelé veteránů často vůbec nemají ponětí, co restaurace či jen zprovoznění jejich vozidla stojí času a námahy. Své o tom ví Václav Moučka, 77letý specialista na americké vojenské vozy z 2. světové války.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

ONLINE: Česko - Kanada 0:0. Boj o bronz, místo Sekáče hraje Zohorna

ONLINE: Česko - Kanada 0:0. Boj o bronz, místo…

ONLINE | Naděje na medaili z olympijského turnaje v Pchjongčchangu stále žije! Český národní tým se po…

 

Reflex.cz

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Na tomto místě obvykle o víkendech recenzujeme komiksy. Co ale s knihou, která je napůl komiksem a napůl bohatě…

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO bez opozice

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO…

Začala první skutečná vyjednávání o vládě mezi někdejšími koaličními partnery z hnutí ANO a sociální demokracie.…