8.1. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?

 

Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?

Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.

A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.

Video

Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.

Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!

Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!

Chcete být milionářem?

Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).

Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.

Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa

A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.

Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).

Pořizovací nákladyBMW 750Li xDriveMercedes S 500 4Matic L
ZÁKLADNÍ CENA
 3 107 000 Kč3 027 420 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč]SS
Elektricky stavitelný volant [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]S (čtyřzónová)S (dvouzónová)
Navigace [Kč]SS
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč]59 69647 281
Vzduchový podvozek [Kč]SS
Vyhřívané zadní sedačky [Kč]SS
LED světlomety [Kč]SS
Head-up displej [Kč]S31 836
Metalíza [Kč]S31 205
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]51 788/18 45357 965/10 981
Přední/zadní nárazník [Kč]21 054/22 10712 955/14 566
Přední blatník [Kč]15 73015 051
Čelní sklo [Kč]21 68335 480
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10 938 + 23605649 + 2281
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151755
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarma (5 let/100 000 km)zdarma (6let/125 000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/-/30
Prodloužená záruka o rok [Kč]795616 335
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750Li xDriveMercedes-Benz S 500 4Matic L
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky98
Servis79
Záruky89
Průměr7,508,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Britská vláda založí úřad pro brexit Britská vláda založí úřad pro brexit

Britský premiér David Cameron považuje aktivaci článku 50…

Ekonomové Kohout a Michl založili fond, poprvé v Česku ho řídí robot Ekonomové Kohout a Michl založili fond, poprvé v Česku ho řídí robot

Ekonomové Pavel Kohout a Aleš Michl se spojili s…

Ztohoven rozstříhali standartu prezidenta na tisíc kousků, pošlou je lidem Ztohoven rozstříhali standartu prezidenta na tisíc kousků, pošlou je lidem

Kauza výměny prezidentské standarty za červené trenýrky…

Znečištěný vzduch má na svědomí 6,5 milionu lidských životů Znečištěný vzduch má na svědomí 6,5 milionu lidských životů

Podle studie, kterou v minulém týdnu zveřejnila…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Li/330 kW xDriveMercedes-Benz S 500 L 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 48 / 4
Zdvihový objem (ccm): 43954663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.54.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.3 / 8.312.8 / 6.9 / 9.1
Emise CO2:192211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -530 / -
Objem nádrže (l):7880
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 7002070 / 680
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385246
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791496
d) rozvor (mm): 32103165
e) rozchod vpředu (mm): 16181624
f) rozchod vzadu (mm): 16461637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920640 / 1210
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500…






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

 



Autoslevy


BMW 750d: Detaily o novém šestiválci se čtyřmi turby BMW 750d: Detaily o novém šestiválci se čtyřmi turby

Stále blíže se zdá doba, kdy motory budou mít více…

BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni BMW 730d xDrive vs. Jaguar XJ 3.0d – Takhle jedou páni

Jaguar XJ se u nás prodává už od roku 2010…

 

Související články
BMW M2: Vánoce v létě? Jízdní dojmy s rozpaky…  (+video) BMW M2: Vánoce v létě? Jízdní dojmy s rozpaky… (+video)

Konečně jsme se svezli s jednou z nejočekávanějších…

Video:  Já vám ukážu, jak se to nemá dělat Video: Já vám ukážu, jak se to nemá dělat

Stovky koní pod kapotou a pohon zadních kol jsou většinou…

 



 
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

TEST Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Dnes 10:32

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který nahrazuje stávající čtyřválec 1.2 TSI (81 kW). Jde o povedené střídání?




Blesk.cz

V Česku se roztrhl pytel s retro výstavami. Expozice v Tančícím domě trhá rekordy

V Česku se roztrhl pytel s retro výstavami. Expozice…

Není úplně obvyklé, aby ve stejnou chvíli probíhaly výstavy úplně toho samého. Momentálně je ale rovnou pět…

Těhotná Emma Smetana v podprsence a kraťasech: Kde má bříško?

Těhotná Emma Smetana v podprsence a kraťasech: Kde…

Před měsícem přítel Emmy Smetany (28) Jordan Haj (27) na sociální síti zveřejnil snímek z ultrazvuku své…

 

iSport.cz

Blanc na lavičce PSG končí. Jako

Blanc na lavičce PSG končí. Jako "odchodné" dostal…

Trenér Laurent Blanc navzdory smlouvě do roku 2018 skončil na lavičce fotbalistů Paris Saint-Germain. Bývalý…

Kouč Slováků po konci na EURO: Otevřelo mi to oči, musí přijít obměna

Kouč Slováků po konci na EURO: Otevřelo mi to oči,…

Chválil, ale i kritizoval. Kouč slovenských fotbalistů Ján Kozák po porážce s Německem 0:3 v osmifinále EURO…

 

Reflex.cz

Před 25 lety odešel z Československa poslední sovětský voják Komunismus definitivně padl

Před 25 lety odešel z Československa poslední…

Vzhledem k tomu, že mnohé otázky spojené s ukončením více než jedenadvacetileté sovětské okupace Československa…

EURO 2016: Nespravedlnost turnajového systému a irské hrdinství

EURO 2016: Nespravedlnost turnajového systému a…

Všude okolo stadiónu to vřelo. Francouzi a Irové se sjížděli natěšení na osmifinále. Takřka šedesátitisícová…