8.1. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?

 

Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?

Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.

A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.

Video

Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.

Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!

Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!

Chcete být milionářem?

Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).

Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.

Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa

A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.

Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).

Pořizovací nákladyBMW 750Li xDriveMercedes S 500 4Matic L
ZÁKLADNÍ CENA
 3 107 000 Kč3 027 420 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč]SS
Elektricky stavitelný volant [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]S (čtyřzónová)S (dvouzónová)
Navigace [Kč]SS
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč]59 69647 281
Vzduchový podvozek [Kč]SS
Vyhřívané zadní sedačky [Kč]SS
LED světlomety [Kč]SS
Head-up displej [Kč]S31 836
Metalíza [Kč]S31 205
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]51 788/18 45357 965/10 981
Přední/zadní nárazník [Kč]21 054/22 10712 955/14 566
Přední blatník [Kč]15 73015 051
Čelní sklo [Kč]21 68335 480
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10 938 + 23605649 + 2281
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151755
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarma (5 let/100 000 km)zdarma (6let/125 000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/-/30
Prodloužená záruka o rok [Kč]795616 335
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750Li xDriveMercedes-Benz S 500 4Matic L
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky98
Servis79
Záruky89
Průměr7,508,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Li/330 kW xDriveMercedes-Benz S 500 L 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 48 / 4
Zdvihový objem (ccm): 43954663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.54.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.3 / 8.312.8 / 6.9 / 9.1
Emise CO2:192211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -530 / -
Objem nádrže (l):7880
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 7002070 / 680
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385246
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791496
d) rozvor (mm): 32103165
e) rozchod vpředu (mm): 16181624
f) rozchod vzadu (mm): 16461637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920640 / 1210
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme…

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…