8.1. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?

 

Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?

Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.

A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.

Video

Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.

Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!

Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!

Chcete být milionářem?

Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).

Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.

Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa

A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.

Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).

Pořizovací nákladyBMW 750Li xDriveMercedes S 500 4Matic L
ZÁKLADNÍ CENA
 3 107 000 Kč3 027 420 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč]SS
Elektricky stavitelný volant [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]S (čtyřzónová)S (dvouzónová)
Navigace [Kč]SS
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč]59 69647 281
Vzduchový podvozek [Kč]SS
Vyhřívané zadní sedačky [Kč]SS
LED světlomety [Kč]SS
Head-up displej [Kč]S31 836
Metalíza [Kč]S31 205
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]51 788/18 45357 965/10 981
Přední/zadní nárazník [Kč]21 054/22 10712 955/14 566
Přední blatník [Kč]15 73015 051
Čelní sklo [Kč]21 68335 480
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10 938 + 23605649 + 2281
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151755
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarma (5 let/100 000 km)zdarma (6let/125 000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/-/30
Prodloužená záruka o rok [Kč]795616 335
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750Li xDriveMercedes-Benz S 500 4Matic L
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky98
Servis79
Záruky89
Průměr7,508,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard

Byznysmen Pavel Hubáček stupňuje expanzi, jeho nové…

V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou

Toužíte ještě vytěžit nějaké bitcoiny? Tak to si…

Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU

Výbor regionální rady Regionálního operačního programu…

Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a poslanec Jaroslav Faltýnek (oba…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Li/330 kW xDriveMercedes-Benz S 500 L 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 48 / 4
Zdvihový objem (ccm): 43954663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.54.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.3 / 8.312.8 / 6.9 / 9.1
Emise CO2:192211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -530 / -
Objem nádrže (l):7880
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 7002070 / 680
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385246
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791496
d) rozvor (mm): 32103165
e) rozchod vpředu (mm): 16181624
f) rozchod vzadu (mm): 16461637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920640 / 1210
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme…

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

 



 
Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Dnes 11:56

Nový kompaktní sedan z dílny Kie se chtěl inspirovat úspěšným modelem Stinger. Uvnitř však nápadně připomíná Hyundai i30.




Blesk.cz

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká, psával už Hrabal. Jeho majitel měl přijet situaci řešit, nedorazil

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká,…

Palác Svět na Elsnicově náměstí v Libni je dlouhé roky v žalostném stavu. Rekonstrukci sliboval majitel radnici…

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55 tisíc měsíčně

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55…

Někdejší vlastník  ostravského Baníku Petr Šafarčík opět na scéně. Měsíční odměnu 55 tisíc korun bude dostávat …

 

Reflex.cz

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí! Před 49 lety se upálil Jan Palach

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…