reklama


8.1. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?

 

Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?

Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.

A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.

Video

Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.

Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!

Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!

Chcete být milionářem?

Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).

Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.

Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa

A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.

Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).

Pořizovací nákladyBMW 750Li xDriveMercedes S 500 4Matic L
ZÁKLADNÍ CENA
 3 107 000 Kč3 027 420 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč]SS
Elektricky stavitelný volant [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]S (čtyřzónová)S (dvouzónová)
Navigace [Kč]SS
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč]59 69647 281
Vzduchový podvozek [Kč]SS
Vyhřívané zadní sedačky [Kč]SS
LED světlomety [Kč]SS
Head-up displej [Kč]S31 836
Metalíza [Kč]S31 205
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]51 788/18 45357 965/10 981
Přední/zadní nárazník [Kč]21 054/22 10712 955/14 566
Přední blatník [Kč]15 73015 051
Čelní sklo [Kč]21 68335 480
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10 938 + 23605649 + 2281
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151755
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarma (5 let/100 000 km)zdarma (6let/125 000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/-/30
Prodloužená záruka o rok [Kč]795616 335
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750Li xDriveMercedes-Benz S 500 4Matic L
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky98
Servis79
Záruky89
Průměr7,508,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby

Strana pro svobodu může volby v půli března vyhrát, její…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Li/330 kW xDriveMercedes-Benz S 500 L 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 48 / 4
Zdvihový objem (ccm): 43954663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.54.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.3 / 8.312.8 / 6.9 / 9.1
Emise CO2:192211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -530 / -
Objem nádrže (l):7880
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 7002070 / 680
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385246
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791496
d) rozvor (mm): 32103165
e) rozchod vpředu (mm): 16181624
f) rozchod vzadu (mm): 16461637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920640 / 1210
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil

Oblíbený Putinův řidič zemřel poté,co se čelně střetl s…

BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky

BMW stále zvyšuje dojezd elektromobilů, ale pracuje i na…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Dnes 18:56

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků. Magistrát pracuje na trvalém řešení

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků.…

Kvůli přemnoženým divočákům na východě Prahy přibude odstřelů a zlepší se informovanost obyvatel. Na jednání u…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl úplně poslední?

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl…

Šanci dostali všichni! Mistrovství světa v alpském lyžování nebylo pouze doménou sjezdařů ze zemí, kde mají hory…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama