8.1. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500 4Matic L – Bude nejlepší stačit?

 

Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?

Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.

A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.

Video

Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.

Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!

Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!

Chcete být milionářem?

Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).

Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.

Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa

A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.

Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).

Pořizovací nákladyBMW 750Li xDriveMercedes S 500 4Matic L
ZÁKLADNÍ CENA
 3 107 000 Kč3 027 420 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Elektricky ovládané přední sedačky [Kč]SS
Elektricky stavitelný volant [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]S (čtyřzónová)S (dvouzónová)
Navigace [Kč]SS
Elektricky nastavitelné zadní sedačky [Kč]59 69647 281
Vzduchový podvozek [Kč]SS
Vyhřívané zadní sedačky [Kč]SS
LED světlomety [Kč]SS
Head-up displej [Kč]S31 836
Metalíza [Kč]S31 205
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]51 788/18 45357 965/10 981
Přední/zadní nárazník [Kč]21 054/22 10712 955/14 566
Přední blatník [Kč]15 73015 051
Čelní sklo [Kč]21 68335 480
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]10 938 + 23605649 + 2281
Hodinová sazba v servisu [Kč]18151755
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarma (5 let/100 000 km)zdarma (6let/125 000 km)
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/-/30
Prodloužená záruka o rok [Kč]795616 335
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 750Li xDriveMercedes-Benz S 500 4Matic L
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky98
Servis79
Záruky89
Průměr7,508,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
V Německu volají po zrušení pravidla dvou v kokpitu V Německu volají po zrušení pravidla dvou v kokpitu

Po tragédii letu Germanwings z roku 2015, kdy pilot…

Vědci varují: do konce století přijdou alpské skiareály až o 70 procent sněhu Vědci varují: do konce století přijdou alpské skiareály až o 70 procent sněhu

Alpské skiareály čelí nepříjemné skutečnosti. Podle…

Jaké jsou Češky řidičky? Jezdí bezpečněji, ale zmatkují Jaké jsou Češky řidičky? Jezdí bezpečněji, ale zmatkují

Ženy-řidičky jsou stále častým terčem stereotypů a vtipů,…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Li/330 kW xDriveMercedes-Benz S 500 L 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 48 / 4
Zdvihový objem (ccm): 43954663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.54.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.3 / 8.312.8 / 6.9 / 9.1
Emise CO2:192211
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -530 / -
Objem nádrže (l):7880
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1990 / 7002070 / 680
Rozměr pneu:245/45 R19245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 52385246
b) šířka (mm): 19021899
c) výška (mm): 14791496
d) rozvor (mm): 32103165
e) rozchod vpředu (mm): 16181624
f) rozchod vzadu (mm): 16461637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110830 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920640 / 1210
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 15701540
l) šířka vzadu (mm): 15501550
délka sedáku vpředu (mm): 550560
délka sedáku vzadu (mm): 500510
výška opěradla vpředu (mm): 660650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Li xDrive vs. Mercedes-Benz S 500…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




BMW opět zhřešilo. Zakázali mu další reklamu. Údajně svádí k rychlé jízdě BMW opět zhřešilo. Zakázali mu další reklamu. Údajně svádí k rychlé jízdě

Mnichovská automobilka propagovala svůj model M760Li…

Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil

Oblíbený Putinův řidič zemřel poté,co se čelně střetl s…

 



 
Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dnes 08:00

Dlouhodobé octavii na zemní plyn jsme se podívali na zoubek z hlediska spotřeby, dynamiky a jízdních vlastností.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Papež zakončí návštěvu Egypta v Káhiře. Na mši mu přijde 25 tisíc věřících

Papež zakončí návštěvu Egypta v Káhiře. Na mši mu…

Papež František na závěr své dvoudenní návštěvy Egypta povede v Káhiře mši, na které se v sobotu očekává účast…

 

iSport.cz

Tarasenko dvěma góly řídil výhru St. Louis, Edmonton vede v sérii 2:0

Tarasenko dvěma góly řídil výhru St. Louis, Edmonton…

Hokejisté St. Louis porazili v pátečním utkání play off NHL Nashville 3:2 a vyrovnali stav série druhého kola na…

CELÝ SESTŘIH: Příbram – Sparta 1:2. Šural rozhodl, Vatajelu je za hrdinu

CELÝ SESTŘIH: Příbram – Sparta 1:2. Šural rozhodl,…

To bylo těsné! Fotbalisté Sparty ve 26. kole ePojisteni.cz ligy vyhráli na půdě Příbrami 2:1, rozhodující gól…

 

Reflex.cz

Beton slaví padesátiny. Poprvé pili koktejl z becherovky a toniku návštěvníci Světové výstavy v Montrealu

Beton slaví padesátiny. Poprvé pili koktejl…

I něco takového, co považujeme za naprosto běžné, musel někdo vymyslet. Becherovku a tonik nalil do jedné…

Můžou nevládní organizace více podporovat duševně choré?

Můžou nevládní organizace více podporovat duševně choré?

Nevládní neziskové organizace (NGOs), nezřizované státem a na státu nezávislé, slouží k obecně prospěšné…