Ford Fiesta 1,6 Ti-VCT - Nejsilnější FieSTa

Ford Fiesta 1,6 Ti-VCT - Nejsilnější FieSTa

 
 

Čekání na nástupce Fiesty ST má zkrátit verze 1,6 Ti-VCT. Uspokojí sportovně naladěné řidiče?

Je to vpravdě nelehký úkol, snažit se alespoň částečně zaplnit mezeru, která se v portfoliu Fordu po ukončení výroby Fiesty ST minulé generace objevila. Zážehová atmosférická šestnáctistovka se však nevzdává a vyráží se svými 88 kW do boje.

Ano, s přehledem nejsilnější Fiesta současnosti nabízí výkon "pouhých" 120 koní, což je u relativně sportovně orientované značky škoda. V Německu a Británii prezentované provedení s 99 kW prý zatím Češi nedostanou. Agregát 1,6 Ti-VCT u nás hraje roli vlakové lodi, když je nabízen pouze v nejdražší výbavě Titanium. To o 13.500,- dražší vznětový Duratorq 1,6 TDCi je k mání i v levnější výbavě ECOnetic.

obrázek [300 x 415] Pojďme se ale už zaměřit čistě na testovaný vůz. První co vás asi zaujme je netradičně sladěný exteriér a interiér vozu a to díky sadě Individual a speciálnímu laku Hot Magenta.

Díky Individualu jsme se na palubě mohli těšit ze sportovních sedadel, jemného koženého čalounění sedadel Windsor ve vínovo-stříbrné barevné kombinaci s logem "Individual", kůží čalouněných výplní dveří a nebo konečně z tlustého volantu, hlavice řadicí páky a madla ruční brzdy obšitých kůží v (opět) vínové barvě. Velmi zajímavý paket stojí sice 50 tisíc Kč, interiér však následně působí opravdu dobrým, snad se dá říci i prémiovým dojmem.

Navíc to sladění barev...zde budete jednoznačně sbírat body za styl. A i za pohodlí, protože sedadla jsou opravdu velká a sedáky dostatečně dlouhé (i vzadu), což nebývá u malých vozů rozhodně zvykem.

Motor

V záplavě vínové kůže vám však přesto neunikne fakt, že Ford nabízí ke svému nejsilnějšímu motoru pouze pětistupňovou manuální převodovku. Šest stupňů zkrátka nyní ve Fiestě nenajdete a to ani u již zmiňované nejsilnější (70 kW) vznětové verze. Každopádně je to škoda, motor se zhruba tunovým vozem hýbe hodně slušně a díky dálniční šestce by mohli konstruktéři poskládat nižší rychlosti o něco blíže k sobě. Sprint z klidu na stovku za 9,9 sekundy tak na papíře nevypadá nikterak světoborně, v praxi je však Fiesta opravdu příjemně svižná.

Motor 1,6 Ti-VCT nabídne sympatickou gradaci výkonu s otáčkami, přičemž zátah v horní třetině spektra využitelných otáček lze bez ostychu hodnotit jako sportovní. Ve čtyřech tisících už navíc máte k dispozici i všech 152 Nm, kterými šestnáctistovka disponuje a řidič si tak může vychutnat vzrůstající příval síly až k červenému poli, začínajícímu na šesti tisících. Na dálnici však znatelně chybí šestka, s ní by se podařilo snížit jak spotřebu, tak hluk motoru. Ten má sice ve vysokých otáčkách poměrně příjemný, drzý zvuk, při otáčkách tuzemského dálničního maxima však svým déletrvajícím projevem posádku spíše obtěžuje. To je ale asi jediná výtka, která může k převodovce mířit – její dráhy jsou jinak dobře vymezeny, gumové odpory nebo drhnutí Fiesta nezná a i dráhy řazení jsou adekvátní. S masivní řadicí pákou si bude rozumět i ten, kdo již nevydržel čekat na Fiestu ST.

obrázek [300 x 240] Doplňme ještě odečtené údaje týkající se spotřeby. Tak tedy, při reálné rychlosti 100 km/h odečteme z přístrojového panelu 3000 min-1 a palubní počítač ukáže spotřebu 5,6 litru naturalu na 100 kilometrů. Zrychlení na reálných 130 km/h pak znamená nárůst otáček až na 3600 min-1 a spotřebu 7,7 litrů na sto ujetých kilometrů. Po městě jsme se pohybovali za zhruba osm litrů. A ještě poslední postřeh směrem k motoru, než přejdeme na jízdní vlastnosti. Za studena nám totiž agregát dosti výrazně cukal, věříme však tomu že nešlo o nějaký problém s řídící elektronikou ale že na vině byla kvalita paliva.

Jízda

Konečně je tu část věnovaná jízdním vlastnostem, tedy část, na kterou se Fiesta s příplatkovým sportovním podvozkem jistě velice těší. A má proč. Díky nepřeposilovanému a citlivému řízení je radost protáhnout Fiestu 1,6 Ti-VCT po okreskách. Vůz je stabilní, živě však reaguje na řidičovo podněty a hravá přetáčivost po ubrání plynu mu také není cizí. Navíc je zde stále ještě (naštěstí) mechanická ruční brzda s měkoučkým madlem, která vás doslova vybízí k akci. Náklony jsou rozumné, stopu malý vínový hatchback dokáže (pokud chcete) držet překvapivě usilovně a sedačky nabídnou i příjemnou porci bočního vedení. Přáli bychom si snad jen o něco nižší posaz, jenomže to už o voze přemýšlíme spíše jako o hot-hatchi než jako o luxusní, sportovností přikrášlené verzi.

obrázek [600 x 317]

Jenže je tu ještě odvrácená tvář podvozku. Jeho nesporné kvality si totiž budete moci užívat jen na rovném asfaltu, jakákoliv díra se okamžitě ohlásí nepěknou ránou a tak bude vaše sportování po českých silnicích vypadat spíše jako marná kličkovaná mezi výmoly. Dvakrát jsme během testu vjeli v noci do díry a ozvala se tak nepěkná rána, že jsme raději zastavili a šli zkontrolovat příplatkové šestnáctipalcové pneumatiky o rozměru 195/45. Například na kostkách sice cítíte sportovnost podvozku, komfort tlumení je však relativně ucházející; velkým problémem jsou tak pouze větší díry, které vás v sedadlech doslova nakopnou.

Výsledkem je bohužel občasné povrznutí interiéru, který (byť je hodnotný a dobře sestavený) si s tvrdým podvozkem logicky moc nerozumí. Je také potřeba zvyknout si na nastavení brzdového pedálu, kdy se zhruba do poloviny nic moc neděje a až pak následuje výraznější zpomalení. V praxi je tak třeba na pedál šlapat o něco více i třeba při popojíždění v koloně.

Závěr

Fandové staré Fiesty ST mohou v klidu dále čekat na novou ST, 1,6 Ti-VCT je nejspíše nezaujme. Pokud však netoužíte po vysokých výkonech a stačí vám sportovně naladěný podvozek, máte rozhodně důvod zajít si k dealerovi Fiestu zkusit. Tedy pokud jsou splněny dvě zásadní podmínky – jezdíte po ucházejících komunikacích a nemáte hluboko do kapsy, protože verze vybavená motorem 1,6 Ti-VCT je v duchu své vlajkovosti poměrně drahá, byť přichází s velice dobrou výbavou.

Nezapomeňme také na styl, protože toho díky dlouhému seznamu příplatkové výbavy můžete mít opravdu hodně. Výsledná cena vozu tomu však více než odpovídá.

JAKE.AUTO.CZ: FORD FIESTA (všechny články a testy aktuální generace)

obrázek [600 x 251]
První cena vozu224 190,- Kč (1.25 3D Ambiente, 44 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací379 690,- Kč (1.6 Ti-VCT 3D Titanium, 88 kW)
Základní cena testovaného vozu394 690,- Kč (1.6 Ti-VCT 5D Titanium, 88 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků569 990,- Kč (1.6 Ti-VCT 5D Titanium, 88 kW)

Plusy

  • Pohodlná, velká sedadla
  • Dynamika motoru
  • Jízdní vlastnosti na rovném povrchu
  • Přesné řízení
  • Kvalitní interiér

Mínusy

  • Méně místa vzadu
  • Tvrdý podvozek, občasné vrznutí
  • Zhoršený přístup do kufru
  • Pouze pětistupňová převodovka
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Fiesta 1,6 Ti-VCT

Cena v základní výbavě: 394 690 Kč Cena v testované výbavě: 569 990 Kč

Základní výbava:Rádio s CD a 6 repro, manuální klimatizace, přední a boční airbagy, kolenní airbag, palubní počítač, kožený volant s ovladači, dálkové centrální zamykání, el. Ovládaná přední okna, kožená hlavice řadicí páky, přední mlhovky, 15“ litá kola, chromované doplňky exteriéru, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu a elektricky ovládaná a vyhřívaná, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kliky dveří v barvě karoserie, dvouose stavitelný volant, posilovač řízení, ABS, denní svícení, mlhovky, velurové koberečky.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (15.500,-), 16" x 6.5 kola z lehkých slitin s 15 paprsky, pneumatiky 195/45 (+4.000,-), Key Free systém (bezklíčový vstup do auta + startování tlačítkem) (21.500,-), sada Parking (17 000,-), sada Individual (50.000,-), ESP+TCS+EBA (+16.000,-), tempomat (+10.800,-), automatická klimatizace (+10.000,-), vyhřívané čelní sklo (+6.000,-), elektricky ovládaná zadní okna (+5.000,-), velký zadní spojler (+4.500,-), audiosystém ICE 4; Bluetooth handsfree, hlasové ovládání v AJ, multifunkční informační displej, rádio s CD přehrávačem, 6 reproduktorů (4 přední, 2 zadní), dálkové ovládání na volantu, AUX vstup pro externí přehrávač, vstup USB pro připojení iPod nebo zařízení Mass Storage (+11.500,-), sportovní podvozek (+4.000,-).

Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 

Štítky Ford Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Ford Fiesta 1,6 Ti-VCT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 4050
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.6 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 281 / 985
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 530
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3950
b) šířka (mm): 1722
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2489
e) rozchod vpředu (mm): 1473
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Fiesta 1,6 Ti-VCT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude dohánět, ví Šilhavý

Slavia ztrácí na Plzeň už 11 bodů. Těžko se to bude…

Rekordní ligová série bez prohry je u konce – Slavii po 36 zápasech, v nichž sešívaní v domácí soutěži bodovali,…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…