18.8. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

 

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou tradičními soupeři. Jak jsou mezi nimi rozdány karty po letošním faceliftu Golfu R?

Sedmá generace Volkswagenu Golf vstoupila letos na trh v modernizovaném provedení. Facelift se přitom nedotkl jen obyčejných verzí nebo elektrického e-Golfu, ale také sportovních variant, včetně vrcholného Golfu R. Ten se dočkal nové převodovky a posíleného motoru, a tak je ideální čas na to ho opět vyzkoušet. Aby to ale nebylo tak jednoduché, do souboje ho vyzývá Ford Focus RS.

Focus RS je pro Golf R je již tradičním soupeřem, a přestože se životní cyklus stávajícího Focusu už pomalu blíží ke konci, jeho vrcholná varianta má stále světu co říct. Konkurenčního Golfa R navíc v parametrech nadále překonává. Jeho přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost dává 257 kW, zatímco wolfsburské 2.0 TSI i po posílení „jen“ 228 kW. To je sice velký rozdíl, avšak v této kategorii není úplně rozhodující, nejde jen o čísla, ale také o subjektivní pocity. A na ně jsme hodně zvědavi, protože Focus RS je tradičně považován za raubíře, zatímco Golf R za profesorsky přesné, ale trochu nudnější auto. Platí to i nadále?

Počítejte s milionem

Než se však s oběma auty vydáme na oblíbenou okresní silnici, je potřeba nahlédnout do jejich ceníků. A tento pohled dokazuje, že cenově lákavější je Focus RS, který v základu pořídíte za 952.900 korun. To s Golfem R se na první pohled také vejdete do milionu, na ten druhý ale zjistíte, že základní cenovka 989.900 korun platí pro třídveřovou variantu. Jestliže chcete pětidvířko, musíte si připlatit 29.300 korun, čímž se dostanete na 1.019.200 korun. A když sáhnete po testovaném DSG (manuál tentokrát bohužel nebyl k dispozici), rázem jste ještě o 60.000 korun výše.

Golf R si nicméně svoji cenu alespoň částečně obhajuje širší výbavou. V základu už má diodové světlomety (na rozdíl od bixenonových Focusu RS), parkovací senzory vzadu i vpředu nebo adaptivní tempomat, který konkurent neumí ani nabídnout. Focus RS tomu dokáže v základu odpovědět jen předními mlhovkami nebo adaptivním podvozkem. Zatímco mlhová světla zase nezvládne nabídnout Golf R, nastavitelné tlumiče u něj přijdou na 25.600 korun.

Pořizovací nákladyFord Focus RSVW Golf R
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.3 EcoBoost/257 kW AWD2.0 TSI/228 kW 4Motion
Cena [Kč]952.9001.019.200
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Adaptivní tlumiče [Kč]S25.600
Airbagy67
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Klimatizace [Kč]automatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola19" z lehkých slitin18" z lehkých slitin
Metalíza [Kč]13.90015.000
Mlhová světla [Kč]S-
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/7.900S/S
Navigace [Kč]32.40022.500
Tempomat [Kč]9.000S (adaptivní)
Samosvorný diferenciál [Kč]111.000*-
Skořepinová sedadla [Kč]111.000*-
Světlomety [Kč]bixenonovédiodové
Vyhřívané čelní sklo [Kč]6.7007.700
 *v rámci sady RS Edition 
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]20.465/619627.653/13.031
Přední/zadní nárazník [Kč]10.940/97978.820/8.455
Přední blatník [Kč]3.3885.040
Čelní sklo [Kč]18.7176.089
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]5.174 + 4623.430 + 786
Hodinová sazba v servisu [Kč]660983
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]18.00021.946
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka7 let/200.000 km za 10.000 Kč4 roky/80.000 km za 6.100 Kč

Na druhou stranu můžete argumentovat, že v hot-hatchi jsou takové prvky zbytečnost a že se lze v autě pro zábavu bez nich obejít. A navíc Focus RS za příplatek nabízí skořepinová sedadla nebo samosvorný diferenciál, které v Golfu R nenajdete. Každý z vozů tak jde svým směrem, výbava Focusu RS myslí na jeho sportovní charakter, zatímco Golf R si můžete vybavit komfortními nebo asistenčními prvky jako u běžného hatchbacku (hlídání mrtvého úhlu, digitální přístrojový štít, čalounění z Nappa kůže). Ty ale dokážou cenu auta výrazně zvýšit, a tak se třeba dostanete na více než 1,4 milionu korun jako u testovaného Golfu.

Až na výjimky je Ford výhodnější také z hlediska servisních nákladů nebo záruk. V základu nabízí tříletou záruku, zatímco Volkswagen jen dvouletou. A když si chcete připlatit, je tu k dispozici až sedmiletá záruka, případně záruka na 200.000 kilometrů (podle toho, co nastane dříve). Naopak u Golfu R je nabízená příplatková záruka čtyřletá, respektive na ujetí 80.000 km, což není moc.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord Focus RSVW Golf R
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky88
Servis88
Záruky86
Průměr8,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus RS

Cena v základní výbavě: 952 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 032 800 Kč

Volkswagen Golf R

Cena v základní výbavě: 1 019 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 416 900 Kč

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus RSVolkswagen Golf R
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 22611984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 257 / 600228 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2000 - 4500400 / 2000 - 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 268250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.74.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.3 / 7.78.8 / 6.1 / 7.1
Emise CO2:175163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1045343 / 1233
Objem nádrže (l):51550
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 5401505 / 485
Rozměr pneu:235/35 R19235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43904263
b) šířka (mm): 18231790
c) výška (mm): 14721465
d) rozvor (mm): 26472626
e) rozchod vpředu (mm): 15441533
f) rozchod vzadu (mm): 15341503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930975
k) šířka vpředu (mm): 14751480
l) šířka vzadu (mm): 14701455
délka sedáku vpředu (mm): 510505
délka sedáku vzadu (mm): 490470
výška opěradla vpředu (mm): 640625
výška opěradla vzadu (mm): 600660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…