reklama


Honda CR-V 2,2 i-DTEC AT – Konec dlouhého čekání

Honda CR-V 2,2 i-DTEC AT – Konec dlouhého čekání

 
 

Pokud přemýšlíte o SUV, zřejmě počítáte s turbodieselovou verzí. A když nafťák, tak rozhodně s automatem, věřte nám. Alespoň to platí o inovované Hondě CR-V, jak jsme se, coby první česká redakce, mohli přesvědčit.

Honda CR-V se prakticky ihned po svém představení koncem roku 1995 stala bestsellerem kategorie SUV, a to i přesto, že se naftová verze dostala do nabídky až o deset let později, spolu s faceliftem druhé generace. A po dalších pěti letech tu máme, současně s faceliftem třetí generace, i vítanou kombinaci turbodieselu a samočinné převodovky.

Jemná kosmetika

Rozdíl mezi původním a omlazeným CR-V je asi stejný, jako když si žena namaluje řasy a použije rtěnku – vypadá sice stejně, ale sluší mu to o poznání více. Kosmetické změny zahrnují nové nárazníky, masku chladiče a kola. V interiéru asi nepřehlédnete nový design autorádia, nové je ale i čalounění a barvy v kabině. Titanové dekory ztmavly téměř do antracitova, madlo dveří je z pogumovaného plastu a světlá část kabiny dostala sytě krémový odstín.

obrázek [555 x 251]
 

A pak je tu pochopitelně volič samočinné převodovky. Máme tu po dlouhé době první CR-V bez kožených sedadel, a je to ku prospěchu věci, opěradla mají totiž znamenité boční vedení, aniž by to ublížilo komfortu. Tradiční silnou stránkou hondy je prostornost interiéru i zavazadlového prostoru; na tom se pochopitelně nic nezměnilo. Méně radosti už udělá výstupek středového panelu, na němž je umístěn volič automatu.

Neviditelné změny

Honda se ale nesoustředila jen na minimální optická vylepšení, vlastně jsou jen okrajovou záležitostí. Úpravy byly směřovány zejména k dosažení co nejlepšího odhlučnění kabiny a při jízdě se potvrzuje, že to mělo smysl. Motor je na danou kategorii odizolován na úroveň prémiových vozů této třídy a velmi dobře je potlačen i hluk od kol. Pozitivní vliv měly i na tlumení rázů od nerovností vozovky, a to i přesto, že je pérování SUV stále hodně tvrdé.

obrázek [555 x 269]
 

Konečně automat

Omlazené CR-V dostalo silnější motor 2.2 i-DTEC se 110 kW při 4000 otáčkách a 350 Nm v rozmezí 2000 a 2750 min-1 a, jak už bylo zmíněno, také samočinnou převodovku. Ta má jen pět stupňů a nepřeřazuje tak ostře jako v modelu Accord, ale jinak potřebám SUV vyhoví více než dobře. Podřazuje i přeřazuje rychle a naprosto hladce a bez cukání a rozdíl v dynamice je oproti předchozí verzi nepoznatelný, se silnějším motorem jede automat prakticky stejně jako verze před modernizací s manuálem. Jak už bylo zmíněno, hluk od motoru je velmi dobře potlačen a zůstaly i další dobré vlastnosti jako je plynulý nástup síly, kultivovanost chodu a přijatelná jízdní dynamika.

Být na počátku života testovacího auta má ale i své nevýhody. Teď máme na mysli syrovost motoru. Ovšem i přes to, že měl turbodiesel na počátku pouhých 1600 km, nám přišla spotřeba poměrně přijatelná, i s přihlédnutím k zimním pneumatikám a poměrně náročným povětrnostním podmínkám posledních dvou týdnů. Při devadesátce točí čtyřválec 2000 otáček a spálí 7,3 l nafty, při stotřicítce má na otáčkoměru 2500 otáček a na palubním počítači 9,9 l. Při klidném jízdním stylu se nám podařilo jet za 7,4 l a za celý test jsme spálili 8,7 litru nafty. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se postupem času spotřeba ještě sníží.

obrázek [555 x 300]
 

SUV jako „Sports“ Utility

CR-V patří svým naturelem mezi nejsportovněji orientovaná SUV a ani automat na tom nic nemění. Podvozek má dost tvrdé naladění, nerovnosti povrchu kopíruje dost poctivě, ale velmi slušně tlumí rázy, tedy s výjimkou těch od výrazných nerovností. Na pohodlné pohupování na polních cestách to tedy není, CR-V je určeno především na silnici, maximálně na nějakou tu polní či lesní cestu. Výměnou poskytuje výborné jízdní vlastnosti, minimální náklony v zatáčkách a překvapivě dobrou odolnost vůči nedotáčivosti. Lepším dojmem než doposud na nás zapůsobilo řízení, v němž jsme i přes přetrvávající apatii kolem přímého směru našli vyváženější účinek posilovače a přesnější reakce při zatáčení.

obrázek [300 x 250] Nevím, jak moc slouží Hondě ke cti, že používá asi nejprimitivnější připojitelný pohon všech kol, jaký dnes můžete v autě najít. DPS (Dual Pump System), nebo také Real Time 4WD je čistě mechanický systém, jenž roztočí zadní kola, až když prokluz těch předních vyvolá potřebný tlak oleje v soustavě čerpadel. To nezní moc slibně, co říkáte? Jenže jak se ukázalo během testu ve skutečně zimních podmínkách, v praxi to funguje docela dobře. Je pochopitelné, že driftování a podobné libůstky permanentních čtyřkolek nejsou s hondou možné, ale trakce při rozjezdu je bezproblémová a CR-V se dokáže vyhrabat i z beznadějně vyhlížející závěje. Trošku nás potrápilo až focení, kde jsme ale kvůli atraktivnějším záběrům projížděli sněhem, do něhož by se asi normální člověk nevydal. I tehdy ale lopata zůstala nečinně ležet v kufru. Dá se tedy říci, že tento systém běžným provozním požadavkům dokáže vyhovět.

Ideální kombinace

Honda CR-V se stala poměrně oblíbeným rodinným autem které musí zvládat celou řadu jízdních režimů. I přes sportovní charakter bude nepochybně nejčastěji využívána k běžnému cestovnímu stylu a pro ten je ideální právě kombinace s vydařenou automatickou převodovku. Odhadujeme, že se tahle verze stane (poprávu) brzy velmi oblíbenou.

Plusy

  • Rychlá automatická převodovka
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Kvalitní audio
  • Velký zavazadlový prostor
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Dobrá schopnost tlumit rázy

Minusy

  • Vystupující středový panel tlačí do nohy
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT

Cena v základní výbavě: 809 000 Kč Cena v testované výbavě: 809 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, VSA a TSA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, systém kontroly tlaku v pneumatikách, aktivní opěrky hlavy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, alarm, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvouose stavitelný volant, el. zásuvka v zavazadlovém prostoru, dělicí příčka v kuru, sklopná a posuvná zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická klimatizace, kožený volant, dešťový senzor, palubní počítač, disky kol z lehkých slitin, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládání autorádia na volantu, tempomat, zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, metalíza, 6x repro

Výbava testovaného vozu:Základní

Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

 
Technické údaje
Motor Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 6.2 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 955
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1707 / 513
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita

Model Hondy, jenž má v názvu přímo zakódované své…

Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení

Vedle CR-V má problém i faceliftovaný Civic, jehož výroba…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu, prezident prý porušuje ústavu

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu,…

Skupina amerických právníků a vědců se chystá podat žalobu na Donalda Trumpa. Podle jejich názoru totiž nový…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama