Honda CR-V 2,2 i-DTEC AT – Konec dlouhého čekání

Honda CR-V 2,2 i-DTEC AT – Konec dlouhého čekání

 
 

Pokud přemýšlíte o SUV, zřejmě počítáte s turbodieselovou verzí. A když nafťák, tak rozhodně s automatem, věřte nám. Alespoň to platí o inovované Hondě CR-V, jak jsme se, coby první česká redakce, mohli přesvědčit.

Honda CR-V se prakticky ihned po svém představení koncem roku 1995 stala bestsellerem kategorie SUV, a to i přesto, že se naftová verze dostala do nabídky až o deset let později, spolu s faceliftem druhé generace. A po dalších pěti letech tu máme, současně s faceliftem třetí generace, i vítanou kombinaci turbodieselu a samočinné převodovky.

Jemná kosmetika

Rozdíl mezi původním a omlazeným CR-V je asi stejný, jako když si žena namaluje řasy a použije rtěnku – vypadá sice stejně, ale sluší mu to o poznání více. Kosmetické změny zahrnují nové nárazníky, masku chladiče a kola. V interiéru asi nepřehlédnete nový design autorádia, nové je ale i čalounění a barvy v kabině. Titanové dekory ztmavly téměř do antracitova, madlo dveří je z pogumovaného plastu a světlá část kabiny dostala sytě krémový odstín.

obrázek [555 x 251]
 

A pak je tu pochopitelně volič samočinné převodovky. Máme tu po dlouhé době první CR-V bez kožených sedadel, a je to ku prospěchu věci, opěradla mají totiž znamenité boční vedení, aniž by to ublížilo komfortu. Tradiční silnou stránkou hondy je prostornost interiéru i zavazadlového prostoru; na tom se pochopitelně nic nezměnilo. Méně radosti už udělá výstupek středového panelu, na němž je umístěn volič automatu.

Neviditelné změny

Honda se ale nesoustředila jen na minimální optická vylepšení, vlastně jsou jen okrajovou záležitostí. Úpravy byly směřovány zejména k dosažení co nejlepšího odhlučnění kabiny a při jízdě se potvrzuje, že to mělo smysl. Motor je na danou kategorii odizolován na úroveň prémiových vozů této třídy a velmi dobře je potlačen i hluk od kol. Pozitivní vliv měly i na tlumení rázů od nerovností vozovky, a to i přesto, že je pérování SUV stále hodně tvrdé.

obrázek [555 x 269]
 

Konečně automat

Omlazené CR-V dostalo silnější motor 2.2 i-DTEC se 110 kW při 4000 otáčkách a 350 Nm v rozmezí 2000 a 2750 min-1 a, jak už bylo zmíněno, také samočinnou převodovku. Ta má jen pět stupňů a nepřeřazuje tak ostře jako v modelu Accord, ale jinak potřebám SUV vyhoví více než dobře. Podřazuje i přeřazuje rychle a naprosto hladce a bez cukání a rozdíl v dynamice je oproti předchozí verzi nepoznatelný, se silnějším motorem jede automat prakticky stejně jako verze před modernizací s manuálem. Jak už bylo zmíněno, hluk od motoru je velmi dobře potlačen a zůstaly i další dobré vlastnosti jako je plynulý nástup síly, kultivovanost chodu a přijatelná jízdní dynamika.

Být na počátku života testovacího auta má ale i své nevýhody. Teď máme na mysli syrovost motoru. Ovšem i přes to, že měl turbodiesel na počátku pouhých 1600 km, nám přišla spotřeba poměrně přijatelná, i s přihlédnutím k zimním pneumatikám a poměrně náročným povětrnostním podmínkám posledních dvou týdnů. Při devadesátce točí čtyřválec 2000 otáček a spálí 7,3 l nafty, při stotřicítce má na otáčkoměru 2500 otáček a na palubním počítači 9,9 l. Při klidném jízdním stylu se nám podařilo jet za 7,4 l a za celý test jsme spálili 8,7 litru nafty. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se postupem času spotřeba ještě sníží.

obrázek [555 x 300]
 

SUV jako „Sports“ Utility

CR-V patří svým naturelem mezi nejsportovněji orientovaná SUV a ani automat na tom nic nemění. Podvozek má dost tvrdé naladění, nerovnosti povrchu kopíruje dost poctivě, ale velmi slušně tlumí rázy, tedy s výjimkou těch od výrazných nerovností. Na pohodlné pohupování na polních cestách to tedy není, CR-V je určeno především na silnici, maximálně na nějakou tu polní či lesní cestu. Výměnou poskytuje výborné jízdní vlastnosti, minimální náklony v zatáčkách a překvapivě dobrou odolnost vůči nedotáčivosti. Lepším dojmem než doposud na nás zapůsobilo řízení, v němž jsme i přes přetrvávající apatii kolem přímého směru našli vyváženější účinek posilovače a přesnější reakce při zatáčení.

obrázek [300 x 250] Nevím, jak moc slouží Hondě ke cti, že používá asi nejprimitivnější připojitelný pohon všech kol, jaký dnes můžete v autě najít. DPS (Dual Pump System), nebo také Real Time 4WD je čistě mechanický systém, jenž roztočí zadní kola, až když prokluz těch předních vyvolá potřebný tlak oleje v soustavě čerpadel. To nezní moc slibně, co říkáte? Jenže jak se ukázalo během testu ve skutečně zimních podmínkách, v praxi to funguje docela dobře. Je pochopitelné, že driftování a podobné libůstky permanentních čtyřkolek nejsou s hondou možné, ale trakce při rozjezdu je bezproblémová a CR-V se dokáže vyhrabat i z beznadějně vyhlížející závěje. Trošku nás potrápilo až focení, kde jsme ale kvůli atraktivnějším záběrům projížděli sněhem, do něhož by se asi normální člověk nevydal. I tehdy ale lopata zůstala nečinně ležet v kufru. Dá se tedy říci, že tento systém běžným provozním požadavkům dokáže vyhovět.

Ideální kombinace

Honda CR-V se stala poměrně oblíbeným rodinným autem které musí zvládat celou řadu jízdních režimů. I přes sportovní charakter bude nepochybně nejčastěji využívána k běžnému cestovnímu stylu a pro ten je ideální právě kombinace s vydařenou automatickou převodovku. Odhadujeme, že se tahle verze stane (poprávu) brzy velmi oblíbenou.

Plusy

  • Rychlá automatická převodovka
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Kvalitní audio
  • Velký zavazadlový prostor
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Dobrá schopnost tlumit rázy

Minusy

  • Vystupující středový panel tlačí do nohy
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT

Cena v základní výbavě: 809 000 Kč Cena v testované výbavě: 809 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, VSA a TSA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, systém kontroly tlaku v pneumatikách, aktivní opěrky hlavy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, alarm, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvouose stavitelný volant, el. zásuvka v zavazadlovém prostoru, dělicí příčka v kuru, sklopná a posuvná zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická klimatizace, kožený volant, dešťový senzor, palubní počítač, disky kol z lehkých slitin, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládání autorádia na volantu, tempomat, zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, metalíza, 6x repro

Výbava testovaného vozu:Základní

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 6.2 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 955
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1707 / 513
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

 



Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita

Model Hondy, jenž má v názvu přímo zakódované své…

Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení

Vedle CR-V má problém i faceliftovaný Civic, jehož výroba…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Dnes 18:47

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…