Test Auto.cz

Honda Jazz 1.3 i-VTEC – Velký prostorem, velký cenou

28.10. 2015
Verdikt
 

Honda Jazz vždycky balancovala na hraně mezi běžnými hatchbacky a třídou mini MPV. Ani třetí vydání není jiné. Bohužel věrno své tradici zůstává i z hlediska cenové polity a rozmanitosti nabízených motorů či verzí.

Úvod

Kdo chce nový Jazz, nemá zatím mnoho na výběr. V nabídce je pouze jediný zážehový motor, který může zájemce kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo zvolit variátor CVT. Dále jsou k dispozici tři verze výbavy. Základní Trend, vyšší Comfort a konečně vrcholná Elegance.

Jak už to u japonských značek chodí, standardní výbava i základní verze je neobvykle bohatá. Snad ve snaze vyvážit tím poněkud vyšší cenu. Ta v případě Jazzu startuje na nijak malé částce 359 900 korun. Pokud chcete samočinnou převodovku, připravte si ještě o 35 000 korun více. To už ale Jazz atakuje téměř čtyř set tisícovou hranici…

Nám dělal společnost exemplář s manuální převodovkou v prostřední výbavě. V porovnání se základní Trend to znamená obětovat navíc 25 000 korun. Co za ně získáte? Třeba bezpečnostní paket ADAS. Zahrnuje soubor pokročilých asistentů v čele se systémy varování před čelní srážkou či neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Oba se aktivují tlačítkem vlevo dole vedle volantu. A zatímco o druhém jmenovaném systému jsme během testu takřka nevěděli, ten prvně uvedený se choval možná až příliš horlivě.

obrázek [600 x 289]

Stačilo se trochu svižněji přiblížit k autu jedoucímu před vámi a už vám svým pípáním hlásil, že máte dát pozor, abyste se nesrazili. Pokud po této vymoženosti zatoužíte u základní verze Trend, znamená to připlatit 19 000 korun.

Dalšími „extras“ jsou přední loketní opěrka, která je ale příliš nízko, takže svoji funkci prakticky neplní. Tu lze v Trendu získat na přání, leč bez příplatku. Praktičtějšími prvky jsou parkovací senzory vpředu i vzadu, stejně jako multimediální LCD displej systému Honda Connect. Oba posledně jmenované doplňky nelze mít v základní verzi ani za příplatek.

1/6 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém (VSA), asistent pro rozjezd do kopce, bezpečnostní paket ADAS, city break active system (ve městě do rychlosti 30 km/h, není součástí ADAS), dálkové centrální zamykání, indikátor řazení, start/stop systém, sedadla Magic Seats, nastavitelný sklon opěradla zadní lavice, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, multimediální LCD dislej Honda-Connect, ovládání audia na volantu, palubní počítač, parkovací senzory vpředu a vzadu, 15palcová kola z lehké slitiny, atd.

Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a…

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ve…

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1318
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 123 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.3 / 5
Emise CO2:116
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1063 / 542
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1483
f) rozchod vzadu (mm): 1472
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.3 i-VTEC – Velký prostorem,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Dnes 20:21

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast ničí sankce i sucho

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast…

Zatímco svět se zaměřuje na odpalování raket a napjaté vztahy Pchjongjangu s Washingtonem, situaci běžných…

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení mobilů i elektrických automobilů

Nové elektrody by mohly značně urychlit nabíjení…

Vědci vyvinuli nový typ elektrod, díky kterému by baterie mohly být nabity za několik sekund místo několika…

 

iSport.cz

Karavajev na odchodu? Na oporu Sparty se vyptávaly ruské celky

Karavajev na odchodu? Na oporu Sparty se vyptávaly…

V minulé sezoně byl jedním z nejlepších hráčů Sparty. Možná tím vůbec nejlepším. Obránce…

Česko - Slovensko 0:2. Jandačův výběr pohořel na brankáři Konrádovi

Česko - Slovensko 0:2. Jandačův výběr pohořel na…

Vstup do olympijské sezony nevyšel. Čeští hokejisté si v prvním utkání nového ročníku nedokázali poradit se…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…