Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Test letních pneumatik: 205/55 R16 V

Diskuze (50)
Co obout na Octavii nebo Golf? S žádnou testovanou pneumatikou neuděláte chybu.

205/55 R16, typický rozměr pro auta nižší střední a střední třídy, nemá v testu německého autoklubu ADAC jasného vítěze. Mezi 15 testovanými pneumatikami se ale nenašel ani žádný propadák, před kterým byste se měli mít na pozoru.

Z celého zástupu aut, pro který je tento rozměr vhodný, jmenujme například Audi A3, A4 a A4, BMW řady 1, Citroën C4, Fordy Focus a Mondeo, Hyundai i30, Mercedes třídy C, Renault Mégane, Volkswagen Golf, Passat a všechny odvozené modely, včetně domácí Octavie a Superbu.

Metodika

Pneumatiky jsou hodnoceny podobně jako ve škole na bodové škále od 0,5 do 5,5. Do hodnocení vstupují jak objektivně měřitelné veličiny (například délka brzdné dráhy nebo hlučnost), tak subjektivní dojmy testovacích jezdců. Body jsou rozděleny do pěti kategorií, které se dělí na další kritéria. Výsledné hodnocení je jejich váženým průměrem.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: jízda na suchu 20 % (jízdní stabilita 35 %, ovladatelnost 35 %, brzdění 30 %), jízda na mokru 40 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), komfort, respektive hlučnost 10 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 % a opotřebení 20 %.

Požadavkem na získání nejvyššího hodnocení „zvláště doporučujeme“ je známka do 1,5 ve všech sledovaných kategoriích. Hranice pro další snížení známky jsou nastaveny v intervalu 1,0 bodu.

Výsledky

Z 15 modelů pneumatik jich 5 dosáhlo na druhé nejvyšší hodnocení, ostatní mají třetí nejvyšší z pěti známek. Z těch nejlepších se vhodnost dané pneumatiky odvíjí od priorit – Continental vyniká v bezpečnosti a ovladatelnosti na suchu, Goodyear se sjíždí nejpomaleji, Dunlop nabídne na suchu srovnatelné kvality s Continentalem a pomaleji se opotřebuje. Ovšem za cenu o něco slabších výsledků na mokru. Bridgestone a Semperit pak představují kompromis všech sledovaných vlastností.

Na mokru se nejlépe osvědčily výrobky Yokohama a Uniroyal (nakonec ten to má přímo v názvu – RainExpert). Ve spotřebě paliva vyniká Pirelli a Hankook, nejmenší opotřebení vykazují vedle již zmíněného Goodyearu také Pirelli a C Formula. Kdo chce tichou jízdu, měl by vybírat mezi Pirelli a Yokohamou.

Jaké je podrobné hodnocení pneumatik v jednotlivých kategoriích?

ADAC Test letních pneumatik 205/55 R 16 V
Pneumatikaznámkasuchomokrohlukspotřebaopotřebení
Continental ContiPremiumContact 5++1,42,03,51,92,3
Goodyear OptiGrip++1,92,53,42,10,8
Dunlop SP Sport Fastresponse++1,42,53,31,91,5
Bridgestone Turanza T001++1,42,33,02,02,5
Semperit Speed-Life++1,62,53,02,12,5
Pirelli Cinturato P7+1,72,72,81,71,0
Yokohama C.drive 2+1,41,72,82,53,0
C Formula+2,02,82,91,90,5
Uniroyal RainExpert+1,81,93,52,23,0
Hankook Kinergy Eco K425+1,72,73,01,72,5
Maloya Lugano+1,92,63,42,12,3
Fulda EcoControl HP+1,43,23,01,92,0
Nokian V+1,52,53,12,43,0
Nexen N8000+1,82,23,02,83,5
Kumho Ecsta HM (KH31)+1,52,73,22,33,0
stupně hodnocení: +++ / ++ / + / - / --

Continental ContiPremiumContact 5

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Vynikající na suchu
  • Nízká spotřeba paliva

Goodyear OptiGrip

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Mimořádně nízké opotřebení

Dunlop SP Sport Fastresponse

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Vynikající na suchu
  • Nízká spotřeba paliva, nízké opotřebení

Bridgestone Turanza T001

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Vynikající na suchu

Semperit Speed-Life

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Velký důraz na bezpečnou ovladatelnost

Pirelli Cinturato P7

  • Vynikající spotřeba paliva a opotřebení
  • Slabší na mokru

Yokohama C.drive 2

  • Nejlepší na mokru
  • Vyšší opotřebení

C Formula

  • Vynikající spotřeba paliva a opotřebení
  • Slabší na mokru

Uniroyal RainExpert

  • Obzvlášť dobrá na mokru
  • Vyšší opotřebení

Hankook Kinergy Eco K425

  • Vynikající spotřeba paliva
  • Slabší na mokru

Maloya Lugano

  • Slabší na mokru

Fulda EcoControl HP

  • Nízká spotřeba paliva
  • Slabší na mokru

Nokian V

  • Vyšší opotřebení

Nexen N8000

  • Dobrá na mokru
  • Nejvyšší spotřeba paliva
  • Nejrychlejší opotřebení

Kumho Ecsta HM (KH31)

  • Slabší na mokru
  • Vyšší opotřebení

Diskuze (50)
Avatar - Flash666
28. 7. 2012 17:35
Re: Ano, kde je Bibendum?
presne tak kde jsou tuty znacky ? ze by si nekdo zaplatil aby tam nebyli ?
Avatar - BruceWayne
3. 4. 2012 21:25
Ano, kde je Bibendum?
Kleber, Vredestein či Michelin?? ;-)
3. 4. 2012 15:44
Re: To čumím,
to je jako bys porovnaval napr. sharana a superba, obe maji 4 kola, strechu, volant apod.. ale kazde auto ma jinou cilovou skupinu zakazniku
nemuzes srovnavat ekopneu s bravuris2 coz je barumacky hi-tech v radosti z jizdy,
pokud chces srovnavat tedy s bravuris2 tak od michelinu musis vzit primacy hp resp. primacy3, už jsi pochopil kam mířím?
Avatar - Slavek-TDM
3. 4. 2012 15:29
Re: To čumím,
Proc bych porovnaval hrusky s jablky? Porovnavam 2 gumy stejneho rozmeru na stejnym aute a stejny trati. Obe jsou urceny pro letni obuti. A stojim si za svym, ze Micheliny ES staly na mokru za prd! A uspora paliva u ES? Tady moznost porovnani nemam, ale hodnoty spotreby nijak nevybocovaly z prumeru, ktery jsem za stejnyho pocasi jezdil i na zimnich gumach.
3. 4. 2012 15:15
Re: To čumím,
Energy Savery byly originál obuté na ceedu, který jsem bral do práce (uf, naštěstí už je pryč >:D )
Prdlačka motor 1.6 diesel, kolik to má přesně nevím 80-90 kW tuším? A na mokru i zcela nové pneumatiky nebyly schopné rozjet auto bez protáčení kol s lehkou nohou.
Nemám zkušenosti s jiným autem a touto gumou. Možná to bylo šílenou konstrukcí Kie, ale bylo to fakt vražedná kombinace. V situaci, kde jsem jel na Octavii s CSC 3 s velkou rezervou, Ceed už dělal zatáčce papá. :no: