Test Auto.cz

Mercedes-Benz C 220d Coupe – Hvězda Autobahnu

27.4. 2016
Verdikt
 

Kdy je céčkové kupé nejlepší? Když uhání po dálnici. To není slyšet rachot turbodieselu.

Bez mučení se přiznávám – jsem ještě automobilová stará škola. Jako děti jsme obdivovali sporťáky a v řadě zaparkovaných aut soutěžili, kdo najde vůz s nejvyšším číslem na rychloměru. Dneska se mladí zajímají, jestli je v autě USBčko, wifina a jsou schopní se do krve zhádat, jestli je lepší auto snů Touareg nebo Allroad quattro.

A zůstalo mi to dodnes. Pokud bych chtěl nepraktické uzavřené auto, nebude to SUV parodie na kupé, ale skutečné kupé. A když je řeč o střední třídě, asi těžko byste hledali něco hezčího než BMW. Jenže Mercedesu se to tentokrát dle mého názoru podařilo.

Nové C Coupe možná nezaujme úplně na první pohled jako čtyřka, ale je velmi rafinované. Čím víc kolem něj chodíte, tím víc se vám bude líbit a v konečném důsledku si možná na řadu 4 ani nevzpomenete. A není to jen tím, že vypadá jako „Miss Coupe“ třídy S, je prostě krásné, proporčně vyvážené, oblé, s rafinovaně rozmístěnými hranami. Dostalo mě a lehkou disproporci mezi vysokým pontonem a nízkým prosklením mu rád odpustím. A ten modrý lak navrhl génius – je výrazný, ale ne řvavý, působí luxusně a s tvary kupé dokonale ladí. Už dlouho jsem nebyl na silnici takovým terčem pozornosti okolí.

Jako v kompaktu

Jistě, správné kupé by mělo mít bezrámová okna, škoda, že auto nereaguje po vzoru volkswagenů na delší stisk odemykacího tlačítka stažením skel, nastupování by bylo ještě efektnější. Ajaj, další těžký direkt na mé emoce – hnědý „lédr“. Mé předešlé auto mělo hnědobéžový interiér, do téhle barvy jsem se zamiloval. Poprosil bych dávat k testům výhradně auta s hnědým vnitřkem, děkuji.

Sedadla mají prodloužení sedáku, což mám rád, ale nijak výrazné boční vedení. Tedy ono tam je, ale pocítí jej asi jedině oktoberfestem zocelený bavorský sedlák, já bych potřeboval bočnice blíže trupu. Polstrování je navíc dost tuhé, komfortu moc neposkytuje, ale zase mají odvětrávání, což považuji za velmi významné plus. S obtížemi se natahuji pro pás – bylo něco špatného na podávacím „kopýtku“ v CLK?

obrázek [600 x 403]  

Masivní středové tunely jsou (asi) jedním ze symbolů luxusu, ale tady to Mercedes už trochu přehnal, pravá noha se tísní více než u většiny kompaktních aut. A dřevo vypadá spíš jako plastové „jakodřevo“, při náhodném dotyku úplně zvoní. V kontrastu s tím je kovové zdobení dveří, opravdu nelze poznat, zda je to plast, nebo ne, a uprostřed se vyjímá luxusně provedený reproduktor audiosystému Burmester. Hraje famózně, bez nutnosti dodatečně zvuk seřizovat. Na výši jsou pak všechny ostatní materiály v kabině, plasty a koženkou počínaje a ovladači konče, malinký volant se navíc výborně drží.

Nelíbí se mi naopak „tabletové“ provedení středového displeje, ale tohoto řešení v autech přibývá, asi si budu muset zvyknout. Křivého slova nelze říci na grafiku displejů v kapličce ani obrazovky, na klikací ovladač, zkombinovaný s kruhovým voličem infotainmentu, je třeba si chvíli zvykat, ale po chvíli je všechno jasné a bez problémů ovladatelné, jen je třeba se naučit klikací pohyb, ploška občas nereaguje.

U kupé je pochopitelné, že zadní sedadla jsou nouzová, u céčka hned zapomeňte na možný převoz dospělého, místa se nedostává kolenům a pod strop by se vešel pouze rytíř Brtník z Brtníku s hlavou v podpaží. Nehodí se ale ani na odložení kabelky nebo tašky, na to jsou sedáky zase příliš dlouhé. Ale nevadí, v zádi se ukrývá 400litrový kufr, který potřebám páru zcela jistě postačí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 220d Coupe

Cena v základní výbavě: 1 043 020 Kč Cena v testované výbavě: 1 534 845 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 17“ kola, komfortní řízení Direct Steer, tlačítko Agility Select, podsvícené prahové lišty s nápisem Mercedes-Benz, asistent prevence před kolizí, vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým tlumením, Mercedes connect me – vzdálené služby online, aktivní kapota, tempomat s omezovačem rychlosti, vzduchový podvozek Airmatic, automatická klimatizace, asistent dopravního značení automatická převodovka, asymetricky dělená zadní opěradla a další.

Výbava testovaného vozu:exteriér linie AMG (56.545,-), sada komfortních funkcí zrcátek (11.835,-), sada komfortního nastavení sedadel (5260,-), sada asistentů jízdy v pruzích (20.514,-), Parktronic (19.199,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (28.404,-), 9G-Tronic (55.230,-), Comand online (67.065,-), asistent adaptivních dálkových světel (2630,-), LED Intelligent Light Systém (38.135,-), surround systém Burmester (20.383,-), ambientní osvětlení interiéru (5786,-).

Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 220d Coupe
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4 / 4.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 480
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4686
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1400
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1546
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1190 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 450 / 700
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220d Coupe – Hvězda Autobahnu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty,…

Mercedes-Benz C kabriolet odhaluje české ceny. Pod milion se nevejde Mercedes-Benz C kabriolet odhaluje české ceny. Pod milion se nevejde

Nová třída C s plátěnou stahovací střechou přichází na…

 



 
Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Dnes 11:24

Švédský závodník je (nejen) úřadujícím mistrem světa v rallyekrosu.




Blesk.cz

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po maturitě jde do basy!

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po…

Za smrt malého chlapečka 16 měsíců za mřížemi! Vratislav (19), který loni v září smetl babičku s vnoučaty a…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner: Nechtěli nám připravit oslavná trička

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner:…

Jde z nich respekt. První vám neuhne, ani když proti němu běžíte s míčem a nataženou rukou, ti dva zase mají…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…