Test Auto.cz

Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne

25.4. 2016
Verdikt
 

Citroën C5 už je v kmetském věku. I přesto mě dokázal příjemně překvapit, stále má co nabídnout.

Když jsem se od šéfa dozvěděl, že mě čeká test Citroënu C5, byl jsem docela překvapen. Nestává se často, že by šly do testů devět let stará auta, importéři se existencí takových modelů před médii snaží spíše tajit. Prý nová automatická převodovka, tak uvidíme.

Mimikry

Doby, kdy na sebe Citroëny upozorňovaly unikátním designem, už dávno minuly (snad s výjimkou Cactusu), sedan C5 je dokonalá šedá myš, jediným závanem avantgardy je specifický tvar zadního okna. O to více překvapí pohled do interiéru po otevření dveří. Sedadla jako by navrhoval nějaký věhlasný světový designér a volant s pevným středem dokáže překvapit i po letech. Když o tom tak přemýšlím, tvary palubní desky sice nejsou podle současných trendů, ale ani neurazí a s klidem ji lze přidat do balíčku „francouzská avantgarda“. A konečně přístroje v kapličce – grafika je docela slušné retro, ale díky sladění čísel a displejů to nepůsobí nepatřičně. Je to prostě celé trošku staré, ale Francouzi se klidně mohou tvářit, že to byl záměr a vy jim to ochotně „zbaštíte“. Snad jen ty plotny pogumovaného plastu a tlačítkové peklo na volantu a středovém panelu jsou už trošku přes čáru a sedmipalcový dotykový displej už je na dnešní dobu poněkud titěrný.

Ale přejděme od dojmologie k faktům. Sedadla vypadají parádně a jsou na danou kategorii stále velmi pohodlná, ale zbytečně široká a mají nevýrazné boční vedení. Prostornost vpředu je naprosto bezproblémová, ale vzadu je C5 hodně stísněná. Když se pohodlně usadím vpředu, místa pro kolena tam mnoho nezbývá a také hlava je poměrně blízko čalounění stropu. Pochvalu však opět zaslouží velkoryse dimenzovaná a pohodlná sedadla.

obrázek [600 x 404]  

Se zavazadly jako by se u Citroënu ani moc nepočítalo, objem 439 litrů zrovna nepředurčuje C5 k roli rodinného vozu, ale spíše manažerské limuzíny.

Ještě k tlačítkům - na středovém panelu je v nich opravdu docela zmatek a zprvu nebudí důvěru ani přetlačítkovaný volant, ale pokud věnujete chvíli času jeho prozkoumání, záhy zjistíte, že je opravdu chytře udělaný, velmi rychle jsem se s ním sžil a oblíbil jsem si jej.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 2.0 BlueHDi

Cena v základní výbavě: 819 900 Kč Cena v testované výbavě: 910 200 Kč

Základní výbava:Čelní i boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, průběžné hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, ESP + ASR + ABS + EBD + EBA + automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, tempomat + omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, odpružení Hydractive III+, pomoc při rozjezdu ve svahu, automatická elektrická parkovací brzda, filtr pevných částic, denní světlomety, přední mlhové světlomety, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací, s dynamickým systémem přídavných světlometů (osvětlení do úhlu 105°) a výsuvnými ostřikovači, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, výškově a podélně nastavitelný kožený volant s pevným středem a sdruženými ovladači, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, automatická klimatizace dvouzónová s nezávislou regulací pro levou a pravou stranu, detektor kvality vzduchu, akustické a termoreflexivní čelní sklo, vrstvená skla bočních oken, zatmavené sklo zadního okna, rádio RD4 s přehrávačem CD/MP3 (AM/FM, RDS, bi-tuner, 6 x repro, dálkové ovládání na volantu), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s pamětí polohy sedadla řidiče a s funkcí automatického odsunu sedadla řidiče po vypnutí motoru pro snadnější vystupování, vyhřívaná přední sedadla, sedadlo řidiče s masážní funkcí v bederní oblasti, vkládané textilní koberečky, nárazníky a dotykové lišty lakované v barvě karoserie, chromované boční ochranné lišty a lišta okenního rámu a hrany zavazadlového prostoru, hliníkové disky kol „Baltique“ 7.0J x 17, pneumatiky 225/55 R17, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak Nacre (+21.300,-), látka Saint-Cyr a kůže Claudia (29.000,-), systém varování před neúmyslným opuštěním pruhu (14.000,-), navigace (16.000,-), paket parkování (10.000,-),

Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy

Kvůli zákazu zastaralého typu amalgámu vydají příští rok…

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 2.0 BlueHDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.8 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 467
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 495
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4779
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude…

Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal smlouvu se Sivassporem

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal…

Brazilský fotbalový útočník Robinho si dva měsíce po soudu v Itálii za znásilnění našel nové angažmá v turecké…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…