Test Auto.cz

Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne

25.4. 2016
Verdikt
 

Citroën C5 už je v kmetském věku. I přesto mě dokázal příjemně překvapit, stále má co nabídnout.

Když jsem se od šéfa dozvěděl, že mě čeká test Citroënu C5, byl jsem docela překvapen. Nestává se často, že by šly do testů devět let stará auta, importéři se existencí takových modelů před médii snaží spíše tajit. Prý nová automatická převodovka, tak uvidíme.

Mimikry

Doby, kdy na sebe Citroëny upozorňovaly unikátním designem, už dávno minuly (snad s výjimkou Cactusu), sedan C5 je dokonalá šedá myš, jediným závanem avantgardy je specifický tvar zadního okna. O to více překvapí pohled do interiéru po otevření dveří. Sedadla jako by navrhoval nějaký věhlasný světový designér a volant s pevným středem dokáže překvapit i po letech. Když o tom tak přemýšlím, tvary palubní desky sice nejsou podle současných trendů, ale ani neurazí a s klidem ji lze přidat do balíčku „francouzská avantgarda“. A konečně přístroje v kapličce – grafika je docela slušné retro, ale díky sladění čísel a displejů to nepůsobí nepatřičně. Je to prostě celé trošku staré, ale Francouzi se klidně mohou tvářit, že to byl záměr a vy jim to ochotně „zbaštíte“. Snad jen ty plotny pogumovaného plastu a tlačítkové peklo na volantu a středovém panelu jsou už trošku přes čáru a sedmipalcový dotykový displej už je na dnešní dobu poněkud titěrný.

Ale přejděme od dojmologie k faktům. Sedadla vypadají parádně a jsou na danou kategorii stále velmi pohodlná, ale zbytečně široká a mají nevýrazné boční vedení. Prostornost vpředu je naprosto bezproblémová, ale vzadu je C5 hodně stísněná. Když se pohodlně usadím vpředu, místa pro kolena tam mnoho nezbývá a také hlava je poměrně blízko čalounění stropu. Pochvalu však opět zaslouží velkoryse dimenzovaná a pohodlná sedadla.

obrázek [600 x 404]  

Se zavazadly jako by se u Citroënu ani moc nepočítalo, objem 439 litrů zrovna nepředurčuje C5 k roli rodinného vozu, ale spíše manažerské limuzíny.

Ještě k tlačítkům - na středovém panelu je v nich opravdu docela zmatek a zprvu nebudí důvěru ani přetlačítkovaný volant, ale pokud věnujete chvíli času jeho prozkoumání, záhy zjistíte, že je opravdu chytře udělaný, velmi rychle jsem se s ním sžil a oblíbil jsem si jej.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 2.0 BlueHDi

Cena v základní výbavě: 819 900 Kč Cena v testované výbavě: 910 200 Kč

Základní výbava:Čelní i boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, průběžné hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, ESP + ASR + ABS + EBD + EBA + automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, tempomat + omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, odpružení Hydractive III+, pomoc při rozjezdu ve svahu, automatická elektrická parkovací brzda, filtr pevných částic, denní světlomety, přední mlhové světlomety, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací, s dynamickým systémem přídavných světlometů (osvětlení do úhlu 105°) a výsuvnými ostřikovači, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, výškově a podélně nastavitelný kožený volant s pevným středem a sdruženými ovladači, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, automatická klimatizace dvouzónová s nezávislou regulací pro levou a pravou stranu, detektor kvality vzduchu, akustické a termoreflexivní čelní sklo, vrstvená skla bočních oken, zatmavené sklo zadního okna, rádio RD4 s přehrávačem CD/MP3 (AM/FM, RDS, bi-tuner, 6 x repro, dálkové ovládání na volantu), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s pamětí polohy sedadla řidiče a s funkcí automatického odsunu sedadla řidiče po vypnutí motoru pro snadnější vystupování, vyhřívaná přední sedadla, sedadlo řidiče s masážní funkcí v bederní oblasti, vkládané textilní koberečky, nárazníky a dotykové lišty lakované v barvě karoserie, chromované boční ochranné lišty a lišta okenního rámu a hrany zavazadlového prostoru, hliníkové disky kol „Baltique“ 7.0J x 17, pneumatiky 225/55 R17, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak Nacre (+21.300,-), látka Saint-Cyr a kůže Claudia (29.000,-), systém varování před neúmyslným opuštěním pruhu (14.000,-), navigace (16.000,-), paket parkování (10.000,-),

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 2.0 BlueHDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.8 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 467
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 495
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4779
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude…

Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…