Test Auto.cz

Opel Astra 1.6 Turbo – Sportovec v utajení

19.11. 2018
Verdikt
 

Ne vždy musí být nejvýkonnější pohonná jednotka cestou k adrenalinovým zážitkům. Opel Astra dokazuje, že to jde i jinak.

Ve světle posledních novinek mezi pětidveřovými hatchbacky by leckdo na Opel Astra mohl zapomenout. Na trhu je už třetím rokem a podle četného výskytu zamaskovaných exemplářů už na dveře pomalu klepe facelift.

Hádám, že astru vám nemusím blíže představovat. V provozu se vyskytuje poměrně hojně v podobě naftového kombíku, náš hatchback je ovšem trochu jiný případ. A to zejména díky pohonné jednotce pod kapotou, která bude jen stěží ztělesňovat ideál služebního auta, k tomu se ale propracujeme za chvíli.

Nestárnoucí křivky

Jestli se něco Opelu skutečně povedlo, tak je to design. Jednoduchý, líbivý a očividně nestárnoucí. Proti zubu času zdatně bojuje i moderně vyhlížejícími LED světlomety. Ty jsou ve formě matrix, dokážou tedy prakticky trvale pracovat v dálkovém režimu a zhasínáním jednotlivých segmentů nedochází k oslňování ostatních řidičů. Svítí výborně, pokud řídíte v noci, tak jejich funkci opravdu hodně oceníte. Matrix světla měla astra mimochodem jako první v segmentu.

Na astru se každopádně pořád hezky dívá. Testovanému kousku dodal ještě větší šmrnc exteriérový paket OPC, který alespoň částečně kompenzuje chybějící sportovní verzi. Jiné jsou přední i zadní nárazníky, znalci rozeznají i modifikované boční prahy, to je ale víceméně všechno. Za zmínku stojí ještě sedmnáctipalcová kola v černém odstínu, který pro údržbu není úplně ideální. Na kolech jsou kromě špíny dobře vidět třeba i drobné šrámy od parkování. Stříbrná klasika by autu podle mne slušela více.

TEST 2015: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

Někoho by mohlo zklamat, že astra nedělá ramena žádným velkým spoilerem na zádi nebo masivními koncovkami výfuku. Je to ale pořád jen designový paket, osobně jsem tedy rád, že se drží při zemi a na nic si nehraje. Všichni vyznavači ostrých hatchbacků ale určitě nepřestávají doufat v příchod OPC, které mělo u poslední generace pořádně nabroušené drápy. Čeho se ale dočkáme určitě, je přiostřené provedení GSi.

Sluší se připomenout, že pátá generace konečně odhodila přebytečnou zátěž a svoji hmotnost srovnala se svými konkurenty. Mezigeneračně zhubla 150 kilogramů, takže v případě našeho kousku na váze ručička ukáže zhruba 1,3 tuny. A to vůbec není špatné.

Špatné to není ani s vnitřním prostorem, což je disciplína, v níž minulá generace také příliš neexcelovala. Dva své největší nedostatky tedy aktuální generace dokázala napravit. Přesto interiér neprošel bez ztráty kytičky. Začneme ale pozitivy.

Naprosto výtečná jsou přední sedadla. U vyšších výbav dostanete automaticky ergonomické sedadlo řidiče s certifikátem AGR. Vedle toho, že je posvětilo sdružení německých ortopedů, nabízí také skvělý komfort a slušné boční vedení. Kromě vyhřívání mohou mít také ventilaci (+ 45.000 Kč). Funkci vyhřívání může mít i volant. Během chladného podzimního rána budete přísahat, že je to ta nejlepší věc na celém světě.

obrázek [600 x 403]  

Za volantem si snadno najdete ideální a hlavně příjemnou pozici. Hodně jsem si však musel zvykat na páčky blinkrů a stěračů, které jsou umístěny o poznání výše, než kde se nachází vaše prsty při správném držení volantu. Tlusté páčky navíc vyžadují poměrně dost síly. K ideálu má hodně daleko také hlavice řadicí páky, a to jak svým velmi atypickým tvarem, který příliš nepadne do ruky, tak pojistkou zpátečky, která se nachází v přední části.

Celkově interiér sice neurazí, ale aktuální konkurence ukazuje, jak moc se posunul design i zpracování v nižší střední třídě. Poněkud staromilské pojetí interiéru se však pozitivně odráží v dostatečném množství tlačítek. Přes dotykový displej tu naštěstí ovládáte jen minimum věcí, všechno zásadní obstaráte pěkně postaru, přes tlačítka. Multimediální systém s osmipalcovým displejem vás mimochodem vyjde na rovných dvacet tisíc, grafikou příliš neohromí, k jeho rychlosti ovšem nemám výhrady.

Přestože roli praktika mnohem lépe zastane verze Sports Tourer, ani klasický pětidveřový hatchback se jako rodinný povoz neztratí. Kufr nabídne v základním uspořádání 370 litrů, se sklopenými sedadly (které ovšem se zavazadelníkem nevytvoří rovnou plochu) naroste objem až na 1210 litrů, což považuji za naprosto dostačující.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Astra 1.6 Turbo

Cena v základní výbavě: 568 900 Kč Cena v testované výbavě: 665 700 Kč

Základní výbava:6x airbag, ESP, Automatická dvouzónová klimatizace, Palubní počítač, Dešťový senzor, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Automatické přepínání světel s detekcí tunelu, Přední mlhové světlomety, Elektrická parkovací brzda, Čalounění kombinací kůže/látka, Volant potažený kůží, Posuvná přední loketní opěrka s přihrádkou ve středové konzoli, Vnější chromované lišty okolo bočních oken, Asistent pro rozjezd do kopce, 17“ ráfky z lehkých slitin, protikolizní brzdění, tempomat atd.

Výbava testovaného vozu:Zimní sada 2 (+ 18.800 Kč), Exteriérová sada OPC Line (+ 21.000 Kč), Sada Inovace (+ 47.000 Kč), Zatmavená boční a zadní okna (+ 5000 Kč), černé čalounění stropu a přepínač sportovního režimu (+ 5000 Kč)

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 1.6 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1650 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.5 / 6.6
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1275 / 530
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4370
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.6 Turbo – Sportovec v utajení







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu? V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Návrat značky Alpine vzbudil vlnu pozitivních ohlasů,…

Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

 






 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Včera

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic vyhrál výlet na ostrov sexu! Rodiče v šoku

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic…

Na nechvalně proslulý ostrov Sex Island, na kterém se opět pořádá nevázaná párty zahrnující prostitutky,…

 

iSport.cz

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Vítězství fotbalistů Stuttgartu nad Herthou Berlín v dnešním bundesligovém zápase zastínila tragická událost…

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i Teplice slaví výhry

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i…

V 19. kole FORTUNA:LIGY znovu ztratili fotbalisté Sparty, když jen remizovali v Příbrami 1:1. Bohemians hráli…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…