Opel Insignia 2,0 CDTi – Nové není jen jméno

Opel Insignia 2,0 CDTi – Nové není jen jméno

 
 

Opel vyměnil reprezentaci ve střední třídě. Z Vectry se změnila v Insignii, ale signifikantní není jen změna jména. Je to vůbec Opel?

Je překvapující, kolik sebereflexe projevují některé automobilky, když prezentují svůj nový model. Najednou slyšíme, že ten předchozí nebyl zase tak dobrý, a že teprve tohle je to pravé auto. A přesně tohle zaznělo i na tiskové konferenci při představení Opelu Insignia, z níž jsme si rovnou odváželi na test sedan s dvoulitrovým turbodieselem, jenž nyní představuje střed nabídky. A myslíme si, že už teď úvodem můžeme příznivce značky s bleskem ve znaku potěšit...

Svěží vzhled

Asi největším problémem posledního modelu Vectra bylo, že patřil s ohledem na konkurenci ke špičce ani v době, kdy se začal prodávat, natož pak později. Insignia je úplně jiná liga. Opel si dal na designu velmi záležet, sedan působí elegantně a zároveň docela dynamicky, i když se pochopitelně nemusí líbit každému. Také styling palubní desky je na míle vzdálen tomu, na co jsme byli u Opelu ve střední třídě zvyklí vídat doposud. Přístroje v kapličce i středový panel působí moderně a použité materiály vypadají hodnotně, s výjimkou plastu, z něhož je vyroben středový panel - včetně ovladačů. Možná trochu překombinovaně působí použití tří ozdobných materiálů – imitace chromu, stříbrný plast a další obložení poněkud neurčité barvy, ale to je otázka vkusu. Na druhou stranu - taková divočina jako v Mondeu to zase není.

obrázek [555 x 301]  

Tříramenný volant má poněkud specifický tvar a ne všem členům redakce se držel úplně nejlépe. Sedadla jsou nízko umístěná a dobře dimenzovaná, ocenili jsme bederní opěrku stavitelnou elektricky jak výškově, tak podélně. Čalounění je spíš tužší, i přesto jsou ale sedadla pohodlná, jen boční vedení je málo výrazné.

Zadní sedadla jsou umístěna dost nízko, takže sedák stehna moc nepodpírá. Kvůli sklonu střechy navíc vzadu nezbývá moc místa ve vertikálním směru a pokud máte kolem 180 cm, už budete mít hlavu v kontaktu s čalouněním stropu. Pokud se v sedadle trochu sesunete, zjistíte také, že místa pro kolena zůstává také jen tak tak.

Co se týče místa vpředu, měření ukázalo slušné hodnoty, ale středový tunel je dost široký, a tak ani pro pravou řidičovu nohu moc prostoru nezbývá. Teprve na místě spolujezdce si uvědomíte šířku interiéru Insignie. To se totiž můžete odsunout dále od přístrojové desky v níž jsou vymodelovány celkem těsné prostory pro nohy předních cestujících. Někteří z nás měli problém i se středovou loketní opěrkou. Ta se nedá nastavovat a při určité poloze sedadla je hrana jejího čalounění v kontaktu s řidičovým loktem.

Jinak ale potěší široký rozsah nastavení volantu i sedadla, stejně jako pětisetlitrový kufr s poměrně velkým vstupním otvorem. Větší by měla však být zpětná zrcátka, v nichž toho mnoho vidět není.

Upíjí pozvolna

Testovaný vůz je poháněn dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 96 kW a točivým momentem 300 Nm, jenž má též funkci overboost, která krátkodobě při akceleraci zvyšuje sílu motoru na 320 Nm. Odhlučnění motoru odpovídá běžným dnešním standardům, nepatří ke špičce, ale motor svým zvukem rozhodně neobtěžuje. Čtyřválec spolupracuje od 1600 otáček a nechá se vytočit až ke 4900 otáčkám. Potěší jeho charakteristika, zátah motoru roste až do 4200 otáček a následně až k 4800 ot/min nevadne. Co se jízdní dynamiky týče, nelze vzhledem k papírovým údajům očekávat zázraky, akcelerace je na dané parametry průměrná, ale brzdou provozu rozhodně nebudete. Pokud se budete chtít svézt svižněji, Opel připravil též dvoulitr se 118 kW, zkoušený exemplář má jinou silnou stránku: spotřebu.

obrázek [555 x 318]  

Přestože šlo o syrový motor, jenž neměl najeto ještě ani tisíc kilometrů, při konstantní jízdě stovkou si při 1700 otáčkách řekl jen o pět litrů nafty. Při jízdě stotřicítkou točí motor, zkombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, 2100 otáček a spaluje 6,8 l nafty na 100 km. Dá se přitom očekávat, že se zvyšujícím se počtem najetých kilometrů spotřeba ještě sníží. Řazení má přesné a poměrně krátké dráhy, ale neutrální poloha klade citelný odpor. V tom si ale německé automobilky nemají co vyčítat...

Sportovní choutky

Co se naladění podvozku týče, Insignia se nejvíce podobá Mondeu, i přesto ale mezi nimi nacházíme jisté rozdíly. Opel je na 18“ pneumatikách hodně tvrdý, rozhodně jeden z nejtvrdších vozů ve třídě. Jeho majitel se tedy bude muset smířit s tím, že se bude spolu se zbytkem posádky na nerovnostech dost natřásat. Jeho tlumiče však odvádí skvělou práci a do kabiny proniká jen minimum ostrých rázů, většinu nerovností dokáže s přehledem když ne pohltit, tak velmi dobře ztlumit. Je samo sebou, že Insignia projíždí zatáčky téměř bez náklonů. Nedotáčivost je sice o malinko větší než u nejlepších aut této třídy, ale když už začíná příď po tečně opouštět zatáčku, situaci zachraňuje výborný grip 245 mm širokých pneumatik. Tato kombinace zajišťuje Opelu velmi dobré jízdní vlastnosti a přitom Insignia netrpí těžkopádností Mondea, do zatáček se totiž vrhá ochotně a s radostí.

obrázek [555 x 236]  

Tvrdý podvozek a široké pneumatiky mají ale i své nevýhody. Na nerovné silnici Insignia trošku znervózní, záď i příď mají tendenci lehce odskakovat. Podvozek je citlivý na vyjeté koleje a široké pneumatiky tahají za řízení. Posilovač má dost velký účinek, ale řízení samotné pracuje přesně a je též ostré a přiměřeně strmé. Při sportovní jízdě se ale vytrácí cit a řidič ztrácí přehled o dění pod koly, takže řízení vyžaduje časté korekce. Navíc do kabiny proniká aerodynamický hluk více, než bývá u nejnovějších aut běžné. Výtečně naopak fungují brzdy – mají ostrý nástup i výborný účinek, navíc se dají dobře dávkovat.

Útok na špičku

Musíme říci, že se Opel tentokrát na konkurenci velmi dobře připravil a určitě není tajemstvím, že jeho cílem je Mondeo. Insignia má moderní karoserii i interiér, pohodlná sedadla, velký kufr, úsporný motor a velmi dobrý podvozek. Interiér ale nepatří k největším a motor k nejdynamičtějším, i přesto má nový Opel našlápnuto k tomu, aby se stal jedním z nejsilnějších hráčů v evropské střední třídě.

obrázek [555 x 240]  

První cena vozu549 900,- Kč (Insignia 1.6, 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací644 900,- Kč (Insignia 2.0 CDTi, 96 kW)
Základní cena testovaného vozu689 900,- Kč (Insignia 2.0 CDTi, 96 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644 900,- Kč (Insignia 2.0 CDTi, 96 kW)

Plusy

  • dobré jízdní vlastnosti
  • úsporný motor
  • velmi dobré tlumení nerovností
  • účinné brzdy
  • přesné a strmé řízení

Mínusy

  • výraznější aerodynamický hluk
  • prostor na zadních sedadlech
  • obtížnější nastupování, zejména na zadní sedadla
  • necitlivost řízení při rychlé jízdě
  • mírný neklid vozu na nerovnostech
  • malá vnější zpětná zrcátka
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia 2.0 CDTi

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 733 300 Kč

Základní výbava:Klimatizace, rádio s CD přehrávačem a třífunkčním informačním displejem, automatické ovládání světel, sedadlo řidiče elektricky výškově nastavitelné, elektricky ovládaná okna vpředu, vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, čtecí lampičky vpředu a vzadu, palubní počítač, chromované rámečky přístrojů, loketní opěrka vpředu, zadní sedadla dělená v poměru 60:40, dojezdové rezervní kolo, příprava pro dětskou sedačku ISOFIX na zadních sedadlech, úložný prostor pro řidiče, zadní středová opěrka hlavy, ESPPlus, ABS, čelní, boční a hlavové airbagy, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru (4-dv.), 16" ocelové ráfky, pneumatiky 215/60 R16, přední mlhová světla,Tempomat, jednozónová elektronická klimatizace, kapsy v zádech předních opěradel, středová opěrka vzadu s držákem nápojů a úložný prostorem, průvlak do zavazadlového prostoru, interiérová sada osvětlení, prahové lišty, volant s chromovaným dekorem, chromované lišty kolem bočních oken, dělená palubní schránka, 17" strukturované ráfky s pneumatikami 225/55 R17, volant potažený kůží s prvky pro ovládání audiosystému, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, 4-polohová bederní opěrka na předních sedadlech, sklopné sedadlo řídiče.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.500,-Kč), Sada Klimatizace Premium (dvouzónová klimatizace s čidlem vlhkosti, termoreflexní čelní sklo, dešťový senzor, automatické řízení světel s detekcí tunelů) (10.000,- Kč), Kola z lehkých slitin 8Jx18 s pneu 245/45 R18 (18.900,- Kč)

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana

Odchod Andreje Babiše z vlády je sice nejnápadnějším, ale…

Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France

Za devět let platnosti smlouvy zajistí firma Czech…

Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu

ČSSD chybějí v návrhu peníze na školství či…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia 2.0 CDTi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.7 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1010
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1503 / 517
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1856
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2737
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Insignia 2.0 CDTi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se nejlepšími parťáky!

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se…

Lištička Jay prožila část života uvězněná v příšerných podmínkách na kožešinové farmě. Přesto se na ni usmálo…

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat a nadzdvihl vedení

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat…

Senátor František Čuba (SPO, 81) nerozhodoval o normách posuzovaných Senátem už přes devět měsíců. Navíc dál…

 

iSport.cz

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem povedly, ale překvapilo mě to

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem…

Tři obránci národního týmu, kteří si zahráli na mistrovství světa v Paříži, mají v kapse smlouvu s klubem NHL.…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

Nadávat na politiky je možné 365 dnů v roce, momentů, kdy je záhodno je pochválit, bývá mnohem méně. Včera…

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…