Test Auto.cz

Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech – Rodinný praktik ve sportovním

26.9. 2018
Verdikt
 

Také Peugeot reaguje na zpřísňující se emisní normy. Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka posílila a má filtr pevných částic. Vyzkoušeli jsme ji ve sportovně střiženém kombíku 308 SW GT.

Peugeot 308 se světu prvně představil před jedenácti lety coby nástupce modelu 307. Francouzská automobilka jej nabízela jak tří- či pětidveřový hatchback a v nabídce nechybělo ani praktičtější kombi označované jako SW (station wagon). Sáhnout jste však mohli i po kabrioletu a na vybraných trzích se model prodával i coby sedan. Druhá generace vstoupila na automobilový trh před pěti lety a roku 2014 si vysloužila titul evropské Auto roku, přičemž hatchback zůstal výhradně pětidveřový a v evropské nabídce jej opět doplňuje kombík.

Minulý rok došlo na modernizaci modelu, která kromě drobných kosmetických úprav přinesla i citelné změny ve skladbě pohonných jednotek, což je reakce na stále se zpřísňující emisní normy. My jsme se zaměřili na novinku v podobě přeplňované zážehové šestnáctistovky PureTech s výkonem 165 kW, což je vlastně přebrandované THP uzpůsobené novým emisním normám. Aktuálně daný motor naleznete jen v provedení GT. A právě kombík s tímto odznáčkem nám dělal společnost během tradičního týdenního soužití.

Jemné korekce

V rámci modernizace samozřejmě přišla řada na vzhledové změny, byť v případě 308 jde jen o decentní retuše. Facelift poznáte třeba na přídi, kde se logo automobilky přesunulo do přepracované masky chladiče, což více koresponduje s designovou filosofií ostatních modelů. Vpředu se měnil ještě nárazník, jenž dostal jinačí tvary, vzadu se zase změnila grafika koncových svítilen.

Díky sníženému podvozku a výrazným osmnáctipalcovým kolům, která pro GT najdete již ve standardu, působí auto opravdu sportovně a dynamicky. Líbí se mi i černý metalický lak (za příplatek 14.000 Kč), ve kterém kontury karoserie na rozdíl od jiných modelů nikterak nezanikají. Decentně se svažující střecha působí elegantně, pokud bych mohl něco změnit, pak snad jen tvar zadních světlometů, které jsou tak nějak zvláštně protažené až do boku karoserie.

Test Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!

Trochu netradičně si dovolím povídání o interiéru začít od konce, tedy v zavazadelníku, jelikož jde o jednu z největších předností auta. Vždyť v loňském srovnávacím testu předčil Peugeot 308 v souboji kufrů i Octavii, přitom Škodovka si na praktičnosti svých modelů už vybudovala nějakou pověst. Zavazadelník pojme 610 litrů, případně 1660 l při sklopení zadních sedaček v poměru 60:40. Výhodou je, že po jejich sklopení dostanete ideálně rovnou plochu a tvar kufru je pravidelný. Nechybí roletka, přihrádky pro odkládání drobností či kolejnice v podlaze. Pod ní najdete dojezdovou rezervu a ještě trochu místa pro uložení drobných cenností, které nechcete zbytečně nechávat na očích.

Fanoušky řidičského sportování určitě potěší posez, jelikož v nové 308 lze mít sedačku umístěnou opravdu nízko. Ideální řidičská pozice se hledá snadno, i s mou skromnou výškou 176 centimetrů mně však vadil rozlehlý středový tunel z tvrdého plastu, od kterého budete mít po delších cestách otlačené koleno. Sedačky nejsou vyloženě tvrdé. Mají sice tužší charakter, ale jde o jakýsi kompromis mezi sportovností a rodinnými potřebami.

obrázek [600 x 381]

Panoramatické příplatkové okno za 18.000 Kč sice ukrojí nějaký prostor nad hlavou, problém s místem tu ale nemám ani já, ani kolega s výškou atakující dva metry. Prostoru pro nohy pomáhá i rozvor natažený na 2.730 mm (v případě hatchbacku 2.620 mm), takže jediným omezujícím faktorem tu bude snad jen šíře interiéru, která je situována spíše pro dvě dospělé osoby. Ve třech se sem sice vejdete, ale na dlouhých cestách rozhodně nepůjde o pohodlné putování.

I po omlazovací proceduře zůstala automobilu starší verze i-Cockpitu, tedy ne ta, kterou známe třeba z velkého SUV 5008. O výhodách a nevýhodách jsme si povídali už při nedávném startu dlouhodobého testu 308, který nám aktuálně dělá v redakci společnost s karoserií hatchback. Na pracoviště řidiče si lze zvyknout, jsou však věci, která vás budou štvát neustále. Kupříkladu ručička palivoměru, je dosti tlustá a tak vám i po natankování plné nádrže při pohledu na budíky přijde, jakoby ukazovala nad třemi čtvrtinami. Až když se „vykloníte“ k bočnímu okénku a vidíte na ukazatel opravdu rovně, zjistíte, že máte skutečně plno.

Obrazovka infotainmentu má 9,7 palce a je nakloněna směrem k řidiči. Určitě kvituji, že displej není zbytečně utopen pod výdechy topení, podařilo se jej zasadit vysoko, navíc bez nutnosti trčení nad palubovku. Systém funguje svižně a po vzoru ostatních peugeotů v něm nastavujete vše od navigace po teplotu v interiéru. Jenže zatímco novodobý i-Cockpit už dostal známý klavír (tlačítka evokující klávesy tohoto hudebního nástroje), který soužití s pracovištěm řidiče usnadňuje, 308 jej nemá, tudíž musíte vše obsluhovat dotykem na relativně malých ikonkách po stranách displeje.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech

Cena v základní výbavě: 720 000 Kč Cena v testované výbavě: 792 000 Kč

Základní výbava:18“ hliníková kola, snížený sportovní podvozek, navigační systém, hliníkové pedály a opěrka nohy, zatmavená skla zadních oken, Full LED světlomety, přední a zadní parkovací asistent, přední mlhové světlomety, elektronická parkovací brzda, paket Look GT (sportovně laděná mřížka se šachovnicovým vzorem, dvojitá koncovka výfuku, tmavé čalounění stropu), volič jízdních režimů Driver Sport Pack

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000 Kč), panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí (+18.000 Kč), přední sedadla vyhřívaná s elektrickou bederní opěrkou a masážní funkcí (+12.000 Kč), paket Drive Assist Plus (adaptivní tempomat s funkcí stop, systém automatického nouzového brzdění, upozornění na blížící se překážku) (+28.000 Kč)

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1660
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 476
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4585
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech – Rodinný…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Peugeot 308 1.5 BlueHDi vs. VW Golf 1.5 TSI – Diesely v troskách? Nevypadá to... Peugeot 308 1.5 BlueHDi vs. VW Golf 1.5 TSI – Diesely v troskách? Nevypadá to...

Golf 1.5 TSI zastupuje benzinové revolucionáře. Vypíná…

Další oběť striktních emisních norem: Peugeot stopnul výrobu 308 GTi Další oběť striktních emisních norem: Peugeot stopnul výrobu 308 GTi

Kvůli homologačnímu emisnímu testu WLTP pozastaví…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…