Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady

Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady

 
 

Zatímco předchozí generace byla jen o pár dveří zkrácenou verzí základního hatchbacku, současné Mégane Coupé je svébytným vozem. Na silnici si obě karosářské verze nespletete ani omylem a také pohled do ceníku nevzbuzuje mdloby.

Abychom si rozuměli: stále jde o třídveřový hatchback, nikoli klasické kupé. V rámci rozumné míry unifikace ale Renault udělal vše, aby přitáhlo zákazníky, kteří se při spatření minulé generace začali ošívat.

Auto je o celých pět centimetrů nižší než pětidveřová verze, za což platí cestující na zadních sedadlech krčením hlavy. Budiž, trocha nekomfortu „vzadu“ je u těchto vozů v normě, podstatný je až překvapivý vliv na vnější vzhled. Ten je totiž podstatně agresivnější než u pětidveřové verze, přičemž největší rozdíly najdeme na skutečně mohutné zádi. Přední ledvinovité průduchy pod světlomety jsou pak už jen třešničkou na dortu.

obrázek [555 x 294]
 

Zatímco tedy kolemjdoucí obdivují linie střechy přecházející do víka zavazadlového prostoru, výrazný spoiler nad zadním oknem nebo úzká boční zadní okénka, majitel uvnitř bude na totéž trochu žehrat: výhled dozadu a šikmo dozadu je podprůměrný a provozovat auto bez parkovacích senzorů je při absenci ochranných lišt poněkud o nárazník.

Kapacita zavazadlového prostoru 344 litrů je ještě přijatelná, posádku ale nepotěší vysoká nakládací hrana. Postupným sklápěním zadního opěradla je ale možno dostat se až ke kapacitě 991 litrů, takže ani zde není praktičnost zcela opomenuta.

Interiér je totožný s pětidvéřovými verzemi a bereme to jako výrazné plus. Ke kvalitnějším materiálům se klasicky renaultovsky přidává i nadstandardní počet odkládacích prostor, a pohříchu i stále specifické ovládání některých funkcí. Ale zvykáme si. Digitální rychloměr neurazí, překvapí ale jeho tmavé číslice na světlém podkladu, zvláště v kombinaci s klasicky negativním centrálním displejem a analogovým otáčkoměrem. Také ovládání autorádia je poplatnější designu než ergonomické optimálnosti, takže je lepší si jej nacvičit ještě v garáži.

obrázek [300 x 177] Spodní konec nabídky naftových motorizací představuje motor 1.5 dCi ve výkonových variantách 63 a 78 kW, zkoušený vůz poháněla silnější verze. I když je i papírově jasné, že maloobjemové turbodiesely nebudou žádnými trhači asfaltu a majitel bude zaměřen spíše ekonomicky, v praxi motor dynamikou neurazí a hlukem už vůbec ne. Oproti své slabší verzi navíc disponuje šestistupňovou převodovkou, takže i delší přesuny vyššími rychlostmi zvládá s menším apetitem i žízní. Ustálená jízda stokilometrovou rychlostí zaparkuje palubní počítač na hodnotě 4,4 l/100 km, za celý test v téměř výhradně meziměstském provozu jsme dosáhli spotřeby 5,8 l/100 km.

obrázek [300 x 432] Podvozek je oproti pětidveřové variantě snížen o 12 mm, obohacen je o tužší stabilizátor i pružiny. Na jízdě je to znát od první zatáčky: Vlečená zadní náprava sice nedokáže zázraky, ale odvádí i tak skvělou práci. Coupé velmi ochotně zatáčí, na volantu lze nalézt i jakousi zpětnou vazbu a tuhá karoserie pomáhá jistotě. Na nerovnostech auto trochu skáče, stále je ale ovladatelné a především předvídatelné. Dravější jízdě tak tak stačí ovládání převodovky, sice přesné (nejpřesnější z Francouzů), ale občas zlobící délkou drah. Brzdy mají dostatečný účinek i po zahřátí, jsou ale i na kategorii vozu dost jedovaté a jejich ovládání bude chtít zvyk, zvláště ve městě.

Coupé je sice dražší než pětidveřová verze, cenu ale mimo jiné obhajuje vzhled, kterému nelze upřít originalitu a v některých kombinacích barev a kol i vizuální „drahost“. Zmiňujeme to proto, že i tak patří Mégane Coupé k nejlevnějším vozům v rámci konkurence a všechny výše uvedené výhrady je tedy třeba vztahovat i k velmi rozumným cenám. Námi testovaná motorizace maximálně uspokojí každého, kdo ve třídě hbitých hatchbacků nižší střední třídy hledá kompromis i z hlediska nákladů a nehledí tolik na hodnoty zrychlení. Poměrně tichý motor s vpravdě krizovou úsporností a v atraktivní karoserii – není právě tohle kombinace, kterou lze říci svému okolí cosi pozitivního?

obrázek [555 x 228]
 

Plusy:

  • Tichý a úsporný motor
  • Nízká spotřeba
  • Přiměřená cena a bohatá výbava
  • Příjemné řízení
  • Neagresivní design

Mínusy:

  • Výhled dozadu
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Vysoká hrana zavazadelníku
  • Vyšší ceny než u pětidveřových verzí
První cena vozu364.900,- (1.6 16V 81kW, Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací414.900,- (1.5 dCi 78 kW, Authentique)
Základní cena testovaného vozu449.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků470.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 470 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (+7.500,-Kč), metalický lak (+13.500,-Kč).

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 344 / 991
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4299
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,62
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…