Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady

Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW) – Reprezentační náklady

 
 

Zatímco předchozí generace byla jen o pár dveří zkrácenou verzí základního hatchbacku, současné Mégane Coupé je svébytným vozem. Na silnici si obě karosářské verze nespletete ani omylem a také pohled do ceníku nevzbuzuje mdloby.

Abychom si rozuměli: stále jde o třídveřový hatchback, nikoli klasické kupé. V rámci rozumné míry unifikace ale Renault udělal vše, aby přitáhlo zákazníky, kteří se při spatření minulé generace začali ošívat.

Auto je o celých pět centimetrů nižší než pětidveřová verze, za což platí cestující na zadních sedadlech krčením hlavy. Budiž, trocha nekomfortu „vzadu“ je u těchto vozů v normě, podstatný je až překvapivý vliv na vnější vzhled. Ten je totiž podstatně agresivnější než u pětidveřové verze, přičemž největší rozdíly najdeme na skutečně mohutné zádi. Přední ledvinovité průduchy pod světlomety jsou pak už jen třešničkou na dortu.

obrázek [555 x 294]
 

Zatímco tedy kolemjdoucí obdivují linie střechy přecházející do víka zavazadlového prostoru, výrazný spoiler nad zadním oknem nebo úzká boční zadní okénka, majitel uvnitř bude na totéž trochu žehrat: výhled dozadu a šikmo dozadu je podprůměrný a provozovat auto bez parkovacích senzorů je při absenci ochranných lišt poněkud o nárazník.

Kapacita zavazadlového prostoru 344 litrů je ještě přijatelná, posádku ale nepotěší vysoká nakládací hrana. Postupným sklápěním zadního opěradla je ale možno dostat se až ke kapacitě 991 litrů, takže ani zde není praktičnost zcela opomenuta.

Interiér je totožný s pětidvéřovými verzemi a bereme to jako výrazné plus. Ke kvalitnějším materiálům se klasicky renaultovsky přidává i nadstandardní počet odkládacích prostor, a pohříchu i stále specifické ovládání některých funkcí. Ale zvykáme si. Digitální rychloměr neurazí, překvapí ale jeho tmavé číslice na světlém podkladu, zvláště v kombinaci s klasicky negativním centrálním displejem a analogovým otáčkoměrem. Také ovládání autorádia je poplatnější designu než ergonomické optimálnosti, takže je lepší si jej nacvičit ještě v garáži.

obrázek [300 x 177] Spodní konec nabídky naftových motorizací představuje motor 1.5 dCi ve výkonových variantách 63 a 78 kW, zkoušený vůz poháněla silnější verze. I když je i papírově jasné, že maloobjemové turbodiesely nebudou žádnými trhači asfaltu a majitel bude zaměřen spíše ekonomicky, v praxi motor dynamikou neurazí a hlukem už vůbec ne. Oproti své slabší verzi navíc disponuje šestistupňovou převodovkou, takže i delší přesuny vyššími rychlostmi zvládá s menším apetitem i žízní. Ustálená jízda stokilometrovou rychlostí zaparkuje palubní počítač na hodnotě 4,4 l/100 km, za celý test v téměř výhradně meziměstském provozu jsme dosáhli spotřeby 5,8 l/100 km.

obrázek [300 x 432] Podvozek je oproti pětidveřové variantě snížen o 12 mm, obohacen je o tužší stabilizátor i pružiny. Na jízdě je to znát od první zatáčky: Vlečená zadní náprava sice nedokáže zázraky, ale odvádí i tak skvělou práci. Coupé velmi ochotně zatáčí, na volantu lze nalézt i jakousi zpětnou vazbu a tuhá karoserie pomáhá jistotě. Na nerovnostech auto trochu skáče, stále je ale ovladatelné a především předvídatelné. Dravější jízdě tak tak stačí ovládání převodovky, sice přesné (nejpřesnější z Francouzů), ale občas zlobící délkou drah. Brzdy mají dostatečný účinek i po zahřátí, jsou ale i na kategorii vozu dost jedovaté a jejich ovládání bude chtít zvyk, zvláště ve městě.

Coupé je sice dražší než pětidveřová verze, cenu ale mimo jiné obhajuje vzhled, kterému nelze upřít originalitu a v některých kombinacích barev a kol i vizuální „drahost“. Zmiňujeme to proto, že i tak patří Mégane Coupé k nejlevnějším vozům v rámci konkurence a všechny výše uvedené výhrady je tedy třeba vztahovat i k velmi rozumným cenám. Námi testovaná motorizace maximálně uspokojí každého, kdo ve třídě hbitých hatchbacků nižší střední třídy hledá kompromis i z hlediska nákladů a nehledí tolik na hodnoty zrychlení. Poměrně tichý motor s vpravdě krizovou úsporností a v atraktivní karoserii – není právě tohle kombinace, kterou lze říci svému okolí cosi pozitivního?

obrázek [555 x 228]
 

Plusy:

  • Tichý a úsporný motor
  • Nízká spotřeba
  • Přiměřená cena a bohatá výbava
  • Příjemné řízení
  • Neagresivní design

Mínusy:

  • Výhled dozadu
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Vysoká hrana zavazadelníku
  • Vyšší ceny než u pětidveřových verzí
První cena vozu364.900,- (1.6 16V 81kW, Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací414.900,- (1.5 dCi 78 kW, Authentique)
Základní cena testovaného vozu449.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků470.900,- (1.5 dCi 78 kW, Dynamique)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 470 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth (+7.500,-Kč), metalický lak (+13.500,-Kč).

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 344 / 991
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4299
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane Coupe 1.5 dCi (78 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,62
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…