Test Auto.cz

Škoda Kodiaq RS - Výborný kompromis

14.1. 2019
Verdikt
 

Škoda Kodiaq konečně dostává motor, jaký si zasloužila od samého začátku. Pod kapotu zamířil diesel se dvěma turby a výkonem 176 kW.

Po prezentaci na hladkých španělských silničkách se Škoda Kodiaq RS dostává do Česka. Jak si na dvacetipalcových kolech poradí s českými silnicemi? A dává vůbec obří sedmimístné SUV ve sportovní verzi nějaký smysl? To bylo to hlavní, co mě od posledního rendez-vous zajímalo. Na začátku se ale pojďme podívat, jak nejrychlejšího medvěda vlastně poznat.

Odlišit Kodiaq RS od verze Sportline dá totiž poměrně dost práce. O poznání jednodušší je to v případě, kdy je auto vyvedeno v modré metalíze Race. Ta je unikátní pro verzi RS a autu v kombinaci s černými doplňky náramně sluší. V jiných odstínech budete muset svůj zrakový systém zaměstnat o poznání více.

Přední část mají oba sportovní deriváty prakticky stejnou, liší se jen tvarem mřížky pod značkou. Zatímco Sportline má uprostřed vodorovnou linku, u RS po stranách klesá dolů a na bocích se objevují lesklé černé lišty. Stejná je mřížka chladiče, pochopitelně až na logo RS s červeně ztvárněným písmenem V.

Škoda Kodiaq RS již zná svou cenu pro český trh!

Kola jsou standardně dvacetipalcová a zpoza nich vykukují červené třmeny brzd. Samotné brzdy se zásadně nezměnily, do předních kotoučů o průměru 340 milimetrů se zakusují jednopístkové třmeny, potud vše při starém. Ovšem vzadu jsou kotouče zvětšené na 310 milimetrů.

Povědomý vám bude nejrychlejší kodiaq i při pohledu zezadu. Ve stylu ostatních sportovních škodovek se v horní části zadního nárazníku objevuje široká odrazka. A poznáte ho i podle opravdových výfukových koncovek, byť zplodiny vychází jen z té levé. Co už dost dobře neuvidíte, je systém Dynamic Sound Boost. Jak už název vypovídá, má co do činění se zvukem motoru. Na rozdíl od Octavie RS ovšem nemění zvuk v kabině, nýbrž zvuk zvenčí, který pochopitelně prostupuje i do interiéru.

obrázek [600 x 314]  

Díky tomu, že jde o elektronicky řízený systém, který s výfukovým potrubím není mechanicky spojen, je možné jeho intenzitu regulovat. V režimech Eco zvuk motoru není nijak přikrášlený, v komfortním módu už se jednotka začne decentně projevovat, na hlasitosti přidá v režimech Normal a Snow, nejhlasitější je pochopitelně v režimu Sport. V individuálním režimu si zvuk (a další parametry) pochopitelně můžete zvolit podle libosti.

Ani po těch několika dnech strávených za volantem nemůžu říct, že by se mi onen přikrášlený zvuk líbil. V mém okolí ho ale slyšelo hned několik lidí a v drtivé většině případů sbíral kladné hodnocení. Nejčastěji ho přirovnávali k pětiválcovým modelům od Audi, což pro kodiaq rozhodně není špatná vizitka.

Interiéru vládne červená a černá

V interiéru se červenou nití opravdu nešetřilo. Objevuje se prakticky všude - na volantu, voliči automatické převodovky nebo sedadlech. Jinak se toho uvnitř příliš nezměnilo, ne ve srovnání s verzí Sportline, ale není to na škodu. Přední sedadla jsou výborná, jejich výrazné bočnice tělo skvěle podrží i při rychlejší jízdě a přitom velmi dobře obstojí i z hlediska pohodlí. Sportovní atmosféru tady umocňují dekory imitující karbon či černá stropnice. Celkově je interiér velmi útulný a kvalitně zpracovaný, tady není moc co vytknout.

Snad jen pro formu je třeba zmínit, že interiér je nadprůměrně prostorný. Platí to jak v podélném, tak i v příčném směru. Konkrétní kus měl tři řady sedadel (+ 18.000 Kč), zadní dvě místa jsou ale určena hlavně dětem, dospělý by zde delší čas trávil asi hodně nerad. Standardně zavazadelník poskytuje 520 až 715 litrů v závislosti na pozici druhé řady sedadel. V sedmimístném obsazení se zavazadelník smrskne, byť na pořád slušných 230 litrů.

Kromě toho, že třetí řada sedadel ukousne něco málo ze zavazadlového prostoru, přidá i desetinku ke zrychlení a ubere jeden kilometr z maximální rychlosti. Na druhou stranu můžete říkat, že vaše auto drží rekord na Nürburgringu mezi sedmimístnými SUV…

obrázek [600 x 403]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Kodiaq RS

Cena v základní výbavě: 1 189 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 434 800 Kč

Základní výbava:Virtual Cockpit, Kola z lehkých slitin 8J x 20 Xtreme, Navigační systém Amundsen, LED hlavní světlomety, Centrální zamykání "Keyless-Entry" bez bezpečnostní pojistky, Climatronic s regulací vzduchu, Intervalový spínač stěračů se světelným/dešťovým senzorem, Elektricky nastavitelné levé sedadlo s pamětí, pravé sedadlo mechanicky výškově nastavitelné, Vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací, Adaptivní podvozek DCC, Progresivní řízení, Dynamic Sound Boost

Výbava testovaného vozu:Modrá Race metalíza (+ 6.900 Kč), El. nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrou, s pamětí (+ 15.000 Kč), ), KESSY - bezklíčové odemykání, zamykání a startování s alarmem (+ 7 500 Kč), Panoramatická posuvná střecha (+ 32.000 Kč), Climatronic - automatická třízónová klimatizace (+ 7.000 Kč), Nezávislé přídavné topení s dálkovým ovládáním (+ 23.800 Kč), Virtuální pedál (+ 13.600 Kč), Vyhřívané čelní sklo (+ 5.900 Kč), Adaptivní tempomat do 210 km/h (ACC) (+ 17.200 Kč), Sportovní vyhřívaný kožený volant pro radio a telefon s ovládáním DSG) (+ 3.000 Kč), Parkovací asistent (Park Assist) (+ 13.000 Kč), Komfortní telefonování rSAP s LTE, bezdrátové dobíjení a propojení s vnější anténou pro WIFI, včetně DAB (+ 13 700 Kč), Lane Assist - asistent udržování jízdního pruhu, Asistent hlídání "mrtvého úhlu" (+ 20.000 Kč), Rozpoznání dopravních značek (+ 2.000 Kč), Asistent dálkových světel (+ 3.500 Kč), Area View - panoramatický kamerový systém (+ 9.000 Kč), 2. USB vpředu a 230V zásuvka s USB vzadu (+ 4.100 Kč), Infotainment Columbus 9,2" s navigací + Infotainment online na 1 rok (+ 21.000 Kč), 3. řada sedadel, s loketní opěrou vzadu, dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, včetně Signalizace nezapnutých bezpečnostních pasů E-control (+ 15.000 Kč), Příprava pro uchycení dětské sedačky ISOFIX na sedadle spolujezdce (+ 1.100 Kč), Vyhřívání předních a zadních sedadel (+ 7.000 Kč), Stínící rola pro zadní boční skla - mechanická (+ 3.600 Kč)

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu

Ani čtyři hodiny jednání dnes zástupcům členských zemí…

Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA

Čína nabídla Spojeným státům, že během šesti let výrazně…

 

Štítky SUV Škoda Kodiaq Testy

Technické údaje
Motor Škoda Kodiaq RS
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 4050
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.8 / 6.4
Emise CO2:167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1950
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1913 / 691
Rozměr pneu:235/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4699
b) šířka (mm): 1882
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1567
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Kodiaq RS - Výborný kompromis







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Důležitost systému eCall v praxi: Řidič havaroval a jeho Kodiaq mu sám zavolal pomoc Důležitost systému eCall v praxi: Řidič havaroval a jeho Kodiaq mu sám zavolal pomoc

Od prvního dubna minulého roku musí být každý nově…

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy…

 



 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Včera

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Ťok chce dojet vlakem z Prahy do Drážďan za hodinu. „Kopne“ se asi v roce 2030

Ťok chce dojet vlakem z Prahy do Drážďan za hodinu.…

O technickém řešení vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany se rozhodne ve druhé polovině roku. Po dnešní…

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

 

iSport.cz

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám to mohl říct do očí

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám…

Ráno si v deníku Sport přečetli ostrou kritiku svého šéfa, sportovního manažera Michala Broše. Lídři prý…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…