Subaru Impreza 2.0R LPG - Tlumič nákladů

Subaru Impreza 2.0R LPG - Tlumič nákladů

 
 

Modrá Impreza, žluté nápisy na bocích...ne, to není vrcholně výkonná verze WRX STi, nýbrž verze vrcholně úsporná. Představujeme vám dalšího zástupce rodiny plynových modelů značky Subaru.

Imprezu s dvoulitrovým agregátem netřeba zdlouhavě představovat, protože před časem prošla naším velmi podrobným testem při jejím uvedení na trh. Nyní se nám dostává do rukou podruhé, ovšem tentokráte v úpravě pro pohon na LPG (zkapalněný propan-butan). Důvod je prostý, mělo by to být opravdu nevšední spojení vynikajících jízdních vlastností, kultivovaného ležatého čtyřválce a nízkých nákladů na provoz. Tolik teorie.

Kříženec boxera a jezevčíka

Hned na začátek musíme fanoušky značky ujistit, že pohonná jednotka Imprezy nepřišla ani o kousek ze svého specifického naturelu. Čtyřválcový motor s protiběžnými písty (pro který se vžilo označení boxer) je i nadále lehko po hlase identifikovatelný a svým krásně zemitým barytonem oblažuje posádku kdykoliv se pedál akcelerátoru pohne razantněji k podlaze. Bohužel se nezměnila ani spotřeba.

obrázek [555 x 321]  

Atmosférický dvoulitr si za svou práci nechává poměrně bohatě zaplatit, při městském provozu se spotřeba benzinu pohybuje kolem 12 litrů, mimo město lze s umírněnou pravou nohou jezdit za 7,4 l/100 km a průměrná kombinovaná spotřeba během celého testu se ustálila na 10,6 litrech Naturalu. Za to nám ale Impreza nabídla tradičně špičkový podvozek, vyspělý stálý pohon všech čtyř kol a příjemně strmé a přesné řízení. Řídit Imprezu je v záplavě přeposilovaných rodinných hatchbacků zkrátka osvěžující zážitek a nepotřebujete k tomu ani silné, turbodmychadly dopované motory. Co ale stále trochu vadí jsou větší náklony karoserie a hlavně převodovka, která si čas od času ráda zaprotestuje. V testovaném voze byl ale v této oblasti cítit znatelný posun kupředu, řadicí páka se v kulise pohybovala takřka bez zadrhávání, vyžadovala konstantní sílu a její pohyb se uskutečňoval po dobře vymezených drahách. Pár trestných bodů jí přesto neminulo a to za protestující zpátečku, kterou občas nešlo zařadit napoprvé.

Chtěli byste si pořídit Imprezu, ovšem trochu se bojíte nákladů na provoz? A co takhle pokusit se o zachování naturelu celého vozu, ale zároveň si užívat nízkých nákladů na provoz? Zkrátka, zkřížit boxera a jezevčíka?

1 km za 2 Kč? Nebo dokonce za méně?

obrázek [300 x 229] Subaru si je dobře vědomo svou nedobrou pozicí na českém trhu, kdy Impreza stále ještě čeká na naftový motor. Už to sice nebude trvat dlouho, ale přesto je dobré, že prodejci mají v rukávu argument pro všechny, kteří počítají kilometrové náklady na provoz.

Volba dovozců Subaru v ČR, ale i v Německu již před několika lety padla na LPG a to zejména pro širokou síť čerpacích stanic, nabízejících toto uhlovodíkové médium. A volba to byla bezpochyby správná, celá řada plynových Subaru dnes brázdí české silnice ke spokojenosti jejich majitelů.

Zahrnutí Imprezy do tohoto programu je tedy logickým krokem. Přestavba od holandské společnosti Vialle přijde tuzemské zájemce na 29.750,- Kč (momentálně v akci), odměnou jim ale budou nízké náklady na pohonné hmoty. Spotřeba upraveného vozu se sice lehce zvýší, v kombinovaném provozu zhruba o 15 %, cena litru LPG se ale pohybuje někde kolem 13 korun, zatímco za litr Naturalu 95 zaplatíme přibližně 24 Kč. Finanční úspora je tedy zřejmá. Samotná montáž zařízení se vrátí zhruba po 31 tisících kilometrech, což je celkem zajímavá lhůta.

obrázek [300 x 251] Radost kazí pohled do zavazadelníku. Přídavná nádrž na LPG o objemu 55 litrů je montována do prostoru rezervního kola a to se tak ocitá v již tak dosti skromném zavazadlovém prostoru. Tento problém lze naštěstí poměrně uspokojivě vyřešit instalací systému monitorování tlaku v pneumatikách a dojezdovou sadou, zmenšený objem zavazadelníku ovšem zůstává. Další nepříjemností je nutná údržba a revize systému, s cenou pohybující se kolem 20 tisíc Kč v intervalu 100.000 ujetých kilometrů. Nesmíme také zapomenout na zákazy vjezdu pro vozy, upravené na provoz pomocí LPG do podzemních parkovišť, což může být zejména ve větším městě problém.

Díky přítomnosti dvou palivových nádrží se reálný dojezd vozu zvýší až k jednomu tisíci kilometrů. Start vozu probíhá vždy v benzinovém režimu, pokud je na ovladači (s pěti LED ukazateli množství LPG v nádrži) navolen režim LPG, dojde k samovolnému přepnutí na toto médium po chvíli automaticky. Stejně tak dojde automaticky k přepnutí zpět na benzin, pokud se nádrž na plyn vyčerpá. Celé zařízení je tak velmi uživatelsky přívětivé a manipulace s ním se nemusí bát ani méně technicky zdatní řidiči.

Ekonomicky jde nesporně o velmi zajímavou volbu, která může k Impreze přilákat i spořivěji založené zájemce, kteří ovšem nevyžadují objemný zavazadlový prostor.

obrázek [555 x 268]  

První cena vozu528.800,-Kč (1.5 R Active (79 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací598.800,-Kč (2.0 R Active (110 kW))
Základní cena testovaného vozu598.800,-Kč (2.0 R Active (110 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků640.350,-Kč (2.0 R Active (110 kW))

Plusy

  • schopnost podvozku pohlcovat nerovnosti a odolávat nedotáčivosti
  • charakterní zvuk motoru
  • strmé a přesné řízení
  • ergonomie interiéru
  • nižší náklady na provoz díky LPG

Minusy

  • malý zavazadlový prostor
  • zásah do velikosti zavazadlového prostoru
  • vyšší spotřeba
  • hrubší manýry převodovky
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0R LPG

Cena v základní výbavě: 598 800 Kč Cena v testované výbavě: 640 350 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA), připojení AUX, klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 11.800,- Kč), přestavba na LPG (+ 29.750,- Kč).

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0R LPG
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.9 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1420 / 545
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4415
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1496
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza 2.0R LPG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 3
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase. Hanzal asistoval

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase.…

SOUHRN | Český souboj nabídl sobotní večerní program NHL, v němž na sebe narazil Columbus a Philadelphia. Český…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…