Test Auto.cz

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – Konečně se šestiválcem!

12.12. 2016
Verdikt
 

Amarok se v rámci faceliftu dočkal radikálních změn pod kapotou, když čtyřválce nahradil šestiválcem. Má třílitr vůbec šanci zklamat?

Pick-upy nejsou na starém kontinentu zrovna nejpopulárnější kategorií aut, mají ale stabilní klientelu, která se pro výrobce stává v době vyplňování posledních mezer na trhu stále zajímavější. I proto do segmentu nově zamířil Fiat a Renault, podobný krok chystá třeba také Mercedes. Volkswagen je prostřednictvím své divize pro užitkové vozy mezi pick-upy zastoupen od roku 2010, přičemž na novou konkurenci se rozhodl zareagovat ve velkém stylu: Amarok v rámci modernizace osadil šestiválcem! Jak s ním jezdí?

Zajímavostí přitom je, že Volkswagen šestiválcem nerozšířil evropskou nabídku Amaroku, ale kompletně jím nahradil stávající portfolio, čítající dosud výhradně dvoulitrové čtyřválce. Místo 2.0 TDI a 2.0 BiTDI tak nastupují tři výkonové verze vznětového šestiválce 3.0 TDI se 120, 150 a 165 kW.

Sám Volkswagen nasazení šestiválce oficiálně vysvětluje snahou o nabídnutí úsporného a spolehlivého motoru s vyšším točivým momentem, který zaujme zákazníky z různých koutů světa. Z kuloárů ale přicházejí informace, že skutečný důvod je jinde. Kauza Dieselgate dokázala, že dvoulitrový turbodiesel má v Amaroku velké potíže se splněním emisních norem, které musí řešit vstřikováním litrů močoviny. Její časté doplňování by se ale majitelům takového pracanta nelíbilo, a tak se v rámci faceliftu raději sáhlo po šestiválci. Ten sice AdBlue také potřebuje, rozhodně ale ne v takových galonech jako čtyřválec, a tak je pro nasazení v Amaroku vhodnější.

Inspirován osobními VW

Amarok se v rámci faceliftu nedočkal jen nového srdce, ale také přepracovaného vzhledu. V případě karoserie to znamená ostřeji řezané rysy ve stylu osobních volkswagenů. Proto zmizely kulaté mlhovky, proto je maska chladiče ozdobena novou mřížkou.

V případě vnějších tvarů ale nešlo jen o styl, designéři mysleli i na praktičnost, která je u těchto pracantů nejdůležitější vlastností. Nově tvarovaný nárazník tak vedle inovovaného stylu zaručuje i lepší nájezdový úhel, který dnes činí 29,5° (+1,5° oproti dosavadní verzi).

Výsledkem provedených změn je opravdu povedený automobil, který se neváhám označit za jeden z nejlépe vypadajících pick-upů na trhu. Možná není tak drsný jako Ford Ranger, styl SUV ale Amaroku sluší.

Co se týče kabiny, musí se evropští zájemci smířit s jedinou nabízenou možností, karoserií DoubleCab se dvěma páry dveří. Dvoudveřový SingleCab bude nabízen jen mimo Evropu, kde je o takovou verzi větší zájem. Jelikož je ale Amarok prezentován jakožto SUV v kabátě pick-upu, chybějící SingleCab v nabídce nijak nevadí.

Zpracováním i výbavou nadchne

Podobným směrem jako exteriér kráčel i interiér modernizovaného amaroku, také ten se inspiroval osobními volkswageny. Ve vodorovně orientované palubní desce tak byly kulaté výdechy ventilace nahrazeny hranatými, na vrchu středového panelu se objevila dotyková obrazovka multimediálního systému, starší ovladače pak byly nahrazeny modernějšími.

Osvěžení interiéru amaroku zásadně prospělo, vnitřek nyní působí značně moderněji než dosud. Navíc jeho výbava se dále přiblížila osobním autům. Velice nás nadchly přední sedačky ErgoComfort s elektrickým ovládáním a vyhříváním, které jsou slušně široké a velice pohodlné i na delších cestách. Multifunkční volant převzatý z osobních volkswagenů se příjemně drží, díky vysokému posazu má řidič skvělý rozhled ven.

obrázek [600 x 404]  

Potěší pak také kvalita zpracování nebo výběr materiálů, který je v pick-upech až nečekaný. Plasty jsou sice většinou tvrdé (kvůli snadné péči), uvnitř ale nic nevrže nebo neskřípe. Slušné je to s místem, a to i na zadních sedadlech, kde prostor v pick-upech bývá omezený.

Na korbu se sice díky úctyhodné délce 1.555 mm a šířce 1.222 mm mezi podběhy vejde i europaleta, v českých reáliích je ale přece jen kompromisem. Cennější zavazadla je lepší dávat dovnitř, řešením je případně zakoupení krytu korby nebo rovnou hardtopu. Plusem jsou úchytná oka na připevnění zavazadel nebo nízká nákladová hrana (71 cm).

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6

Cena v základní výbavě: 1 393 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 430 307 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, přední a zadní parkovací čidla, parkovací kamera, navigace Discover Media s 6,33“ displejem, bi-xenonové světlomety, přední sedadla ErgoComfort – elektricky nastavitelná přední sedadla s nastavitelnou délkou sedáku, 20“ kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, tempomat, kožený multifunkční volant, potahy sedadel v kůži Nappa.

Výbava testovaného vozu:Uzávěrka diferenciálu vzadu (+17.893,-), mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáčky (+2.364,-), úchytná oka v podlaze nákladového prostoru sklopná (+832,-), tažné zařízení pevné (+7.091,-), Paket Chrom III Plus – Stylingbar: chrom, chromové prahové trubky s nástupním schůdkem (+4.823,-), lapače nečistot přední (+1.366,-), lapače nečistot zadní (+1.366,-), celková hmotnost vozidla 3.080 kg (+6.770,-).

Komentář Jiřího Schwarze: Evropská dezintegrace. Co k tomu mohou říct Češi a Slováci? Komentář Jiřího Schwarze: Evropská dezintegrace. Co k tomu mohou říct Češi a Slováci?

Po britském referendu je bouřlivý průběh plebiscitu v…

Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády Rakouský prezident pověřil lidovce Kurze sestavením nové vlády

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen dnes pověřil…

Hlavní hrozbou pro příliv investic je povolební pat a volba extremistů Hlavní hrozbou pro příliv investic je povolební pat a volba extremistů

Spíše než konkrétní tvář volebního vítěze bude…

Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu Lídři EU dali zelenou přípravě druhé fázi jednání o brexitu

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie dnes…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1400 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 7.3 / 7.8
Emise CO2:204
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2027 / 1053
Rozměr pneu:255/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5264
b) šířka (mm): 1954
c) výška (mm): 1834
d) rozvor (mm): 3097
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 460
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – Konečně se…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 






 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek! Je to snubní prsten?

Jágrova Kopřivová vysvětlila záhadný zlatý kroužek!…

Zatímco někteří předpovídají páru Jaromír Jágr (45) a Veronika Kopřivová (26) brzký rozchod, jiní zase doufají,…

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem radnice umístila?

Nový rudý pruh na silnici v Ďáblicích: Proč ho sem…

Barevný pruh na silnici v Žernosecké ulici na území Prahy 8 má hned několik vlastností. Všechny ale mají…

 

iSport.cz

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl úžasné sólo

Jágr nahrával, Calgary bez výhry. Pastrňák předvedl…

SOUHRN | Útočník Jaromír Jágr si v elitním útoku Calgary připsal asistenci a bodoval podruhé řadě, prohře Flames…

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na Villarrealu ocenil Berger i Kuka

Slávistický balet: ťuk, ťuk, gól! Trefu na…

Nejkrásnější gól Slavie v této sezoně? Po remíze 2:2 v Evropské lize na Villarrealu je tu žhavý favorit. Trefa,…

 

Reflex.cz

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé proměnilo v dopravní muzeum

Česko dostane evropskou dotaci na to, aby se celé…

Zapomeňte na nové dálnice, nebo vysokorychlostní železnici. Je to moc drahé a peníze náš stát potřebuje jinde -…

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami: Neomylný maďarský jezevčík předpověděl výsledky

Jediné video, které potřebujete vidět před volbami:…

Redakci Reflexu se podařil ojedinělý objev. V maďarské vesničce Csolnok totiž žije pes s neobyčejnými…