Test Auto.cz

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – Konečně se šestiválcem!

12.12. 2016
Verdikt
 

Amarok se v rámci faceliftu dočkal radikálních změn pod kapotou, když čtyřválce nahradil šestiválcem. Má třílitr vůbec šanci zklamat?

Pick-upy nejsou na starém kontinentu zrovna nejpopulárnější kategorií aut, mají ale stabilní klientelu, která se pro výrobce stává v době vyplňování posledních mezer na trhu stále zajímavější. I proto do segmentu nově zamířil Fiat a Renault, podobný krok chystá třeba také Mercedes. Volkswagen je prostřednictvím své divize pro užitkové vozy mezi pick-upy zastoupen od roku 2010, přičemž na novou konkurenci se rozhodl zareagovat ve velkém stylu: Amarok v rámci modernizace osadil šestiválcem! Jak s ním jezdí?

Zajímavostí přitom je, že Volkswagen šestiválcem nerozšířil evropskou nabídku Amaroku, ale kompletně jím nahradil stávající portfolio, čítající dosud výhradně dvoulitrové čtyřválce. Místo 2.0 TDI a 2.0 BiTDI tak nastupují tři výkonové verze vznětového šestiválce 3.0 TDI se 120, 150 a 165 kW.

Sám Volkswagen nasazení šestiválce oficiálně vysvětluje snahou o nabídnutí úsporného a spolehlivého motoru s vyšším točivým momentem, který zaujme zákazníky z různých koutů světa. Z kuloárů ale přicházejí informace, že skutečný důvod je jinde. Kauza Dieselgate dokázala, že dvoulitrový turbodiesel má v Amaroku velké potíže se splněním emisních norem, které musí řešit vstřikováním litrů močoviny. Její časté doplňování by se ale majitelům takového pracanta nelíbilo, a tak se v rámci faceliftu raději sáhlo po šestiválci. Ten sice AdBlue také potřebuje, rozhodně ale ne v takových galonech jako čtyřválec, a tak je pro nasazení v Amaroku vhodnější.

Inspirován osobními VW

Amarok se v rámci faceliftu nedočkal jen nového srdce, ale také přepracovaného vzhledu. V případě karoserie to znamená ostřeji řezané rysy ve stylu osobních volkswagenů. Proto zmizely kulaté mlhovky, proto je maska chladiče ozdobena novou mřížkou.

V případě vnějších tvarů ale nešlo jen o styl, designéři mysleli i na praktičnost, která je u těchto pracantů nejdůležitější vlastností. Nově tvarovaný nárazník tak vedle inovovaného stylu zaručuje i lepší nájezdový úhel, který dnes činí 29,5° (+1,5° oproti dosavadní verzi).

Výsledkem provedených změn je opravdu povedený automobil, který se neváhám označit za jeden z nejlépe vypadajících pick-upů na trhu. Možná není tak drsný jako Ford Ranger, styl SUV ale Amaroku sluší.

Co se týče kabiny, musí se evropští zájemci smířit s jedinou nabízenou možností, karoserií DoubleCab se dvěma páry dveří. Dvoudveřový SingleCab bude nabízen jen mimo Evropu, kde je o takovou verzi větší zájem. Jelikož je ale Amarok prezentován jakožto SUV v kabátě pick-upu, chybějící SingleCab v nabídce nijak nevadí.

Zpracováním i výbavou nadchne

Podobným směrem jako exteriér kráčel i interiér modernizovaného amaroku, také ten se inspiroval osobními volkswageny. Ve vodorovně orientované palubní desce tak byly kulaté výdechy ventilace nahrazeny hranatými, na vrchu středového panelu se objevila dotyková obrazovka multimediálního systému, starší ovladače pak byly nahrazeny modernějšími.

Osvěžení interiéru amaroku zásadně prospělo, vnitřek nyní působí značně moderněji než dosud. Navíc jeho výbava se dále přiblížila osobním autům. Velice nás nadchly přední sedačky ErgoComfort s elektrickým ovládáním a vyhříváním, které jsou slušně široké a velice pohodlné i na delších cestách. Multifunkční volant převzatý z osobních volkswagenů se příjemně drží, díky vysokému posazu má řidič skvělý rozhled ven.

obrázek [600 x 404]  

Potěší pak také kvalita zpracování nebo výběr materiálů, který je v pick-upech až nečekaný. Plasty jsou sice většinou tvrdé (kvůli snadné péči), uvnitř ale nic nevrže nebo neskřípe. Slušné je to s místem, a to i na zadních sedadlech, kde prostor v pick-upech bývá omezený.

Na korbu se sice díky úctyhodné délce 1.555 mm a šířce 1.222 mm mezi podběhy vejde i europaleta, v českých reáliích je ale přece jen kompromisem. Cennější zavazadla je lepší dávat dovnitř, řešením je případně zakoupení krytu korby nebo rovnou hardtopu. Plusem jsou úchytná oka na připevnění zavazadel nebo nízká nákladová hrana (71 cm).

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6

Cena v základní výbavě: 1 393 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 430 307 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, přední a zadní parkovací čidla, parkovací kamera, navigace Discover Media s 6,33“ displejem, bi-xenonové světlomety, přední sedadla ErgoComfort – elektricky nastavitelná přední sedadla s nastavitelnou délkou sedáku, 20“ kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, tempomat, kožený multifunkční volant, potahy sedadel v kůži Nappa.

Výbava testovaného vozu:Uzávěrka diferenciálu vzadu (+17.893,-), mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáčky (+2.364,-), úchytná oka v podlaze nákladového prostoru sklopná (+832,-), tažné zařízení pevné (+7.091,-), Paket Chrom III Plus – Stylingbar: chrom, chromové prahové trubky s nástupním schůdkem (+4.823,-), lapače nečistot přední (+1.366,-), lapače nečistot zadní (+1.366,-), celková hmotnost vozidla 3.080 kg (+6.770,-).

Počátky BMW i3 pochází už z roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 pochází už z roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1400 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 7.3 / 7.8
Emise CO2:204
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2027 / 1053
Rozměr pneu:255/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5264
b) šířka (mm): 1954
c) výška (mm): 1834
d) rozvor (mm): 3097
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 460
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – Konečně se…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Potřebujete odtáhnout tramvaj? Volkswagen Amarok V6 rád pomůže Potřebujete odtáhnout tramvaj? Volkswagen Amarok V6 rád pomůže

Volkswagen Amarok s nejvýkonnější verzí svého vznětového…

Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští? Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští?

Volkswagen Amarok, významný hráč na trhu pickupů, právě…

 



 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Dnes 19:00

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem přiblížil postup

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem…

Fotbalisté Mexika ve druhém utkání na mistrovství světa porazili Jižní Koreu 2:1. Ve skupině F navázali na…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…