Toyota TMG: Čas pro japonské AMG?
Divize Toyota Motorsport GmbH sídlí od roku 1979 v Kolíně nad Rýnem a v osmdesátých a devadesátých letech se plně věnovala přípravě soutěžních speciálů značky Toyota. Ve druhé polovině devadesátých let se zde pracovalo na speciálech pro Le Mans a v letech 1998 až 2009 zde probíhal vývoj vozů formule 1.
Po ukončení programu formule 1 značky Toyota se v Kolíně pracovalo na vývoji elektromobilu TMG EV P001 pro dosažení rekordního času na Nürburgringu nebo přípravě hybridních speciálů TS030 Hybrid pro letošní Le Mans. V současnosti se zde pracuje i na vývoji soutěžní verze Toyoty Yaris R1A s přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 1,6 litru.
Kromě čistě závodních vozů z bran TMG vyjel v loňském roce i ostrý a luxusní sedan Lexus LS TMG Edition, který zaujal svým agresivním designem i pětilitrovým osmiválcem o výkonu 478 kW (650 k).
Právě tento automobil již v loňském roce naznačil, že se může z výrobce čistě závodních strojů stát divize zodpovědná za přípravu sportovních verzí vozů značek Toyota a Lexus.
V letošním roce tuto myšlenku podpořil přímo prezident TMG Yoshiaki Kinoshita, který v rozhovoru pro Car Advice uvedl, že by se z TMG mohla stát stejná značka a výrobce, jakým je pro Mercedes-Benz AMG.
Yoshiaki Kinoshita se v rozhovoru zmínil i o loňské úpravě a testování Lexusu LS TMG Edition, ale zároveň uvedl, že prozatím nemůže prozradit jaké automobily a jakým způsobem bude TMG upravovat.
Technický ředitel TMG Pascal Vasselon k projektu Lexusu LS TMG Edition uvedl, že byla upravena prakticky každá část vozu, ale stejně jako Kinoshita nepotvrdil, zda se dočkáme i sériového provedení. V rozhovoru pro Car Advice Vasselon pouze zmínil, že o tom zda se TMG stane oficiální značkou pro ostré verze sériových modelů, bude oficiálně rozhodnuto během šesti až devíti měsíců.
V případě, že bude TMG skutečně připravovat ostré verze Toyot a Lexusů pro sériovou výrobu, se jeví jako nejlogičtější krok zahájení produkce s ostrou Toyotou GT 86 TMG.