Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotu Avensis patrně čeká konec. Důvod uhodnete...

David Bureš
Diskuze (137)
Aktuální třetí generace Avensisu je v prodeji už od roku 2009. Prošla již dvěma modernizacemi, nástupce se však podle všeho nedočká.

Toyota Avensis by se mohla stát další obětí klesajícího zájmu evropských zákazníků o vozy střední třídy. Automobilka zvažuje, že by v Británii ukončila její výrobu, což by znamenal konec tohoto modelu, a to jak sedanu, tak kombi. Důvodem jsou jeho nízké prodeje.

„V souvislosti s klesajícími prodeji a silnými slevami sledujeme situaci v segmentu D,“ komentoval spekulace o možném konci Avensisu tiskový mluvčí Toyoty pro britský magazín Autocar. Šéf evropského zastoupení značky Johan van Zyl pak již dříve uvedl, že ještě není rozhodnuto o tom, jaká bude budoucnost tohoto modelu.

Zájem evropských zákazníků o vozy střední třídy totiž klesá, a to hlavně na úkor SUV. Server Carsalesbase tvrdí, že za rok 2017 se na evropských trzích prodalo 542.947 aut segmentu D, o 13 % méně než o rok dříve.

Ještě rychleji přitom padají prodeje Avensisu. Loni v Evropě prodaných 25.319 kusů je meziroční pád o 28 %.

Na tom ale může mít vliv i jistá zastaralost auta. Současný Avensis je na trhu již od roku 2009, od té doby sice prošel dvěma facelifty, přesto jsou na trhu mnohem modernější konkurenti.

Automobilka to už ale řešit podle všeho nebude, místo toho zvažuje, jaký model bude v britské továrně Burnaston vyrábět místo Avensisu. Nabízí se třeba nová generace sedanu Corolla, která vznikne na bázi nového Aurisu připravovaného pro rok 2019.

Ať už se v Burnastonu bude vyrábět cokoliv, je patrné, že Avensis není první a ani poslední obětí klesající popularity střední třídy. Honda z toho důvodu již v Evropě přestala prodávat Accord, postupně skončily i Fiat Croma, Suzuki Kizashi nebo Seat Exeo. Do budoucna by prý mohl skončit i Ford Mondeo, který by v takovém případě byl nahrazen nějakým SUV.

A objevila se také zpráva o možném konci Škody Superb s tím, že by Octavia v nadcházející generaci ještě vyrostla, místo „velkého kompaktu“ by se stala „malou střední třídou“ a Superb tak nepřímo nahradila. To už jsme ale spíše v rovině spekulací...

David Bureš
Diskuze (137)
28. 3. 2018 20:06
Re: A proto si počkám na můj nick
Ale Audi coby prémiovou značku začal VW budovat taky až v polovině 80. let... :-O
28. 3. 2018 20:03
Re: Avensis
..."nevím, proč se každý brání automatu" Tak to je horký adept na nový Zlatý ventilek!!! >:-[]
28. 3. 2018 19:54
Re: "nezájem" nebo "NE zájem"?
Jenže ten Passat je oproti Avensisu v současnosti nesrovnatelně vizuálně atraktivnější, a to zvenčí i v kabině :-O
28. 3. 2018 19:50
Re: "nezájem" nebo "NE zájem"?
Radši Avensis než Passat?!!! Hele to ti fakt nevěřím, jakmile by šlo na lámání chleba, hodně rychle by sis to rozmyslel! ;-)
28. 3. 2018 19:40
Re: Střední třída
Tos řekl ještě velmi mírně, Croma II byl totiž totální propadák... ;-\