Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Ejpovicích na Plzeňsku postaví obchvat za 80 milionů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Plzeňský kraj se snaží vytěsnit zákazovými značkami kamiony z Ejpovic za Plzní, které se tudy vyhýbají mýtnému na dálnici D5. Podle starostky Marie Šrailové to však vyřeší pouze téměř dvoukilometrový obchvat za přibližně 80 milionů korun.

Plzeňský kraj se snaží vytěsnit zákazovými značkami kamiony z Ejpovic za Plzní, které se tudy vyhýbají mýtnému na dálnici D5. Podle starostky Marie Šrailové to však vyřeší pouze téměř dvoukilometrový obchvat za přibližně 80 milionů korun. Obchvat Ejpovic preferuje jak obec, tak většina obyvatel.

Obchvat Ejpovic preferuje jak obec, tak většina obyvatel. "Vytěsnění značkami nepomůže, protože tam projede 6000 osobních a 1000 nákladních vozidel denně. Pokud by se jen na polovinu snížily kamiony, bylo by to sice dobré, ale neřešilo by to naši situaci. Chodí tam děti na autobus a nejsou tam přechody. Z bezpečnostních důvodů by tam proto bylo dobré obchvat vybudovat," řekla starostka. Nejhorší situace je vždy v pátek, kdy podle ní kamiony platí vyšší mýto.

Kraj už má podle Šrailové peníze na projekt. "Žádáme, abychom dostali trasu do krajských veřejně prospěšných staveb, což se zatím nepodařilo, ale budeme se snažit," uvedla. Obec navrhuje vyčlenit koridor, ve svém územním plánu má zatím pouze plánovanou linii stavby. S koridorem blíže k dálnici by podle starostky spíše souhlasily firmy v průmyslové zóně, které zatím obchvat odmítají. Obávají se, že jim to zasáhne do jejich pozemků, což by se ale podle starostky nestalo. Obec zatím jedná s velkými majiteli pozemků, vlastníků je na trase zhruba 70. "S výkupy bychom kraji určitě pomohli," uvedla. Reálně ale vidí hotový obchvat až za pět a více let; problémem bude například přeložka plynu.

Jižní obchvat nad průmyslovým areálem, o jehož stavbu žádá obec kraj osm let, by začínal u pomníčku na okraji Ejpovic. Vedl by doleva na Plzeň a napojil by se na dálniční křižovatku.

O zákazových značkách pro kamiony jedná kraj s policií a ministerstvem dopravy 1,5 roku. Chce je umístit hlavně na svoji silnici druhé třídy z Prahy do Plzně, což dle radního pro dopravu Jaroslava Bauera pomůže hlavně Ejpovicím, kde se dopravní zatížení za tři roky zvýšilo o 60 %.

Proti značkám zakazujícím vjezd kamionů do Ejpovic jsou také sousední Kyšice. "Některá auta by zase negativně ovlivnila nás. Kamiony by se rozdělily v jiném poměru než dneska. Jezdily by od Letkova, kde nejsou chodníky, a my tam bojujeme s bezpečností," řekl starosta Hynek Sladký.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)