Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vandenbrink GTO: další přestavěné Ferrari na obzoru

Jan Cacek
Diskuze (22)
Zdá se, že zakázkové přestavby Ferrari přicházejí zpátky do módy. Nejnověji se chce do takového počinu pustit holandská firma Vandenbrink.

Mnohým pravověrným fanouškům Ferrari připadají některé z aktuálních modelů (jako například Scaglietti) příliš nudné a málo odrážející historii značky, takže jsme nedávno byli svědky zrodu zajímavých přestaveb pro zvlášť zámožné zákazníky, jako bylo Enzo s karoserií od Pininfariny nebo Maranello s kabátem od Zagata. Nyní ohlásila malá designová firma Vandenbrink z Holandska záměr vyrobit exkluzivní Vandenbrink GTO, inspirovaný klasickým Ferrari 250 GTO z 60. let.

Zatím je známo jen málo podrobností, Vandenbrink prý nechce projekt uspěchat. Pokud jde o použité šasi, v současnosti se firma rozhoduje mezi 575M Maranello a novým 599 GTB. Vandenbrink však prý již registruje zájem potenciálních zákazníků o GTO a rozhoduje se mezi možnostmi postavit jediný exkluzivní exemplář a produkcí pěti kusů.

Jan Cacek
Diskuze (22)
Avatar - mr.modena
27. 9. 2006 16:56
Facka všem posměváčkům
To je facka všem posměváčkům nejen ze zdejších diskusí, kteří jakmile redakce zařadila nějaký "virtual tuning" kydali na autora práce hnůj! Michiel van den Brink má auto. Posměváčci mají velké kulové. Tento model vznikl (stejně jako ty barevné kombinace) z popudu některých uživatelů Ferrarichatu v diskusi nad novým 599 GTB Fiorano a v diskusi nad Michielovými pracemi. Michiel dovedl svůj sen do reality. Já gratuluji :yes:
Avatar - misoo
27. 9. 2006 15:34
Re: nádhera
v tej petke o prachy urcite nepojde... ;-)
Avatar - misoo
27. 9. 2006 13:29
pekne, ale...
... mali by spravit len tych 5 kusov do zbierky ...
Avatar - Enzo
27. 9. 2006 12:53
250 GTO
Jo 250tka, to je auto, který se Ferrari moc povedlo. Jedno z nejkrásnějších vůbec co kdy vzešlo z papíru na kola. 250 značí objem jednoho válce. Samo sebou má jako správný Ferrari válců 12 takže rovný tři litry a z toho už v roce 1962 dostali něco kolem 300 koní, aby ne když motor měl 6 Weberů, o příděl se starala 133 litrová nádrž, na spotřebu a emise nehleď, to se tenkát neřešilo, hlavní byl výkon, pocit z jízdy, emoce, žádný elektronický hračky, prostě pravej sporťák. Přední náprava, klasický trojůhelníkový ramena, jo na zadek se použila tuhá odpružená listovýma pérama, docela maso, brzdy naštěstí kotouče, v pozdější době měla 250GTO nástupce, 275 GTB větší motor, lepší podvozek, tuhou nápravu vyhodili a použili nezávislý zavěšení. Jinak ten výtvor nahoře má pramálo společnýho s 250 GTO.