Vencer Sarthe je supersport z Nizozemska

Vencer Sarthe je supersport z Nizozemska

 
 

Holandský supersport je poháněn uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem.

Mladá nizozemská společnost Vencer představuje supersport Sarthe, který je pojmenovaný po slavném okruhu ve francouzském Le Mans. Holandská firma tvrdí, že Sarthe bude postaven v limitovaném počtu kusů.

O pohon auta se stará vidlicový osmiválec z dílny General Motors umístěný za zády posádky. Jednotka nabízí výkon 375 kW při 6000 min-1, vrchol točivého momentu 650 Nm leží v 4700 min-1.

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou zadní kola, a to skrze samosvorný diferenciál. Firma Vencer tvrdí, že Sarthe zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a jede maximální rychlostí 326 km/h. Malovýrobci ale občas mají ve zvyku ohledně parametrů svých aut trochu přehánět, a tak raději počkejme na nezávislý test tohoto auta, který tyto čísla potvrdí.

Tvůrci auta model Sarthe nazývají ručně stavěným dvoumístným sporťákem. Design automobilu má odkazovat na sportovní vozy pro závod v Le Mans z éry 80. let. Při pohledu na křivky je patrné, že Sarthe má svými tvary blízko k malosériovým sporťákům z Velké Británie.

Základem vozu je prostorový trubkový rám vyrobený z oceli. Bezpečnostní struktura a zadní pomocný rám jsou chromo-molybdenové. Podlaha se pak skládá z hliníkové voštinové struktury. Samotné panely karoserie jsou karbonové.

Díky kombinaci těchto materiálů má být šasi lehké, silné a pevné. Sarthe váží 1.390 kilogramů, hmotnost je rozložena v poměru 45:55 mezi přední a zadní nápravu. Sarthe je dlouhé 4.515 mm, široké 1.984 mm a vysoké 1.190 mm, rozvor náprav činí 2.791 mm.

Nápravy tvoří dvojité lichoběžníky, z elektronických pomocníků tu je pouze ABS a EBD. Přední i zadní kotouče mají průměr 385 mm, vpředu se do brzd zakusují osmipístkové třmeny, vzadu šestipístkové. Hliníková kola jsou vpředu 19palcová, vzadu 20palcová.

Fotografie vnitřku firma nezveřejnila. Posádka má nicméně sedět v kožených sedačkách, všechny nutné informace budou zobrazovány na LCD displeji uprostřed palubní desky. Ve výbavě nechybí klimatizace, elektrické stahování oken, zábavní systém, centrální zamykání nebo alarm. Ostatní prvky jsou za příplatek.

Cenu vozu Vencer sdělí pouze případným zájemcům. Rovněž není jasné, kdy bude zahájena jeho výroba. Sarthe však rozhodně nevznikne ve velké sérii, firma má v plánu stavět jen omezený počet aut.

Společnost Vencer založil na konci roku 2010 jistý Robert Cobben. Firma sídlí ve městě Nijverdal na východě Nizozemí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…