Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vencer Sarthe je supersport z Nizozemska

David Bureš
Diskuze (9)
Holandský supersport je poháněn uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem.

Mladá nizozemská společnost Vencer představuje supersport Sarthe, který je pojmenovaný po slavném okruhu ve francouzském Le Mans. Holandská firma tvrdí, že Sarthe bude postaven v limitovaném počtu kusů.

O pohon auta se stará vidlicový osmiválec z dílny General Motors umístěný za zády posádky. Jednotka nabízí výkon 375 kW při 6000 min-1, vrchol točivého momentu 650 Nm leží v 4700 min-1.

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou zadní kola, a to skrze samosvorný diferenciál. Firma Vencer tvrdí, že Sarthe zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a jede maximální rychlostí 326 km/h. Malovýrobci ale občas mají ve zvyku ohledně parametrů svých aut trochu přehánět, a tak raději počkejme na nezávislý test tohoto auta, který tyto čísla potvrdí.

Tvůrci auta model Sarthe nazývají ručně stavěným dvoumístným sporťákem. Design automobilu má odkazovat na sportovní vozy pro závod v Le Mans z éry 80. let. Při pohledu na křivky je patrné, že Sarthe má svými tvary blízko k malosériovým sporťákům z Velké Británie.

Základem vozu je prostorový trubkový rám vyrobený z oceli. Bezpečnostní struktura a zadní pomocný rám jsou chromo-molybdenové. Podlaha se pak skládá z hliníkové voštinové struktury. Samotné panely karoserie jsou karbonové.

Díky kombinaci těchto materiálů má být šasi lehké, silné a pevné. Sarthe váží 1.390 kilogramů, hmotnost je rozložena v poměru 45:55 mezi přední a zadní nápravu. Sarthe je dlouhé 4.515 mm, široké 1.984 mm a vysoké 1.190 mm, rozvor náprav činí 2.791 mm.

Nápravy tvoří dvojité lichoběžníky, z elektronických pomocníků tu je pouze ABS a EBD. Přední i zadní kotouče mají průměr 385 mm, vpředu se do brzd zakusují osmipístkové třmeny, vzadu šestipístkové. Hliníková kola jsou vpředu 19palcová, vzadu 20palcová.

Fotografie vnitřku firma nezveřejnila. Posádka má nicméně sedět v kožených sedačkách, všechny nutné informace budou zobrazovány na LCD displeji uprostřed palubní desky. Ve výbavě nechybí klimatizace, elektrické stahování oken, zábavní systém, centrální zamykání nebo alarm. Ostatní prvky jsou za příplatek.

Cenu vozu Vencer sdělí pouze případným zájemcům. Rovněž není jasné, kdy bude zahájena jeho výroba. Sarthe však rozhodně nevznikne ve velké sérii, firma má v plánu stavět jen omezený počet aut.

Společnost Vencer založil na konci roku 2010 jistý Robert Cobben. Firma sídlí ve městě Nijverdal na východě Nizozemí.

David Bureš
Diskuze (9)
10. 6. 2012 08:05
Re: ...
.
10. 6. 2012 08:05
Re: ...
:yes:
27. 5. 2012 13:47
Re: ...
Ano, navíc nic a zatím to nemá ani interiér a vlastně to nemá ani cenu.
Avatar - Bristol
27. 5. 2012 12:54
Re: Supersport
to je přesně ono...sice ferrari nebo lambo jsou skvělá auta...jenže v názvosloví těch, co nakupují tyto auta tak jsou pro ně tyto značky něco jako toyota nebo VW-tuctovky co má "každý" a ten kdo hledá něco jiného, exotického...a to v těchto kruzích obzvlášť převládá už jen proto že tyto zákazníci si mohou dovolit mít v garáži mercedes S, SLS, Ferrari a i nějaké takové dělo pochybného původu a servisní náklady jsou jim putna...od toho jsou tu značky jako Pagani, Koenigsegg, Zenvo, McLaren, Wiesmann a další...
27. 5. 2012 12:35
...
Pagani a Koenigsegg nabizi alespon neco navic oproti "beznym" Ferrari a Lamborghini. Tohle nenabizi navic nic, jen je osklivejsi. Takze palec dolu.

Co se Holandanu tyce, uz by mohli vylezt s Huet Brothers HB Coupe, trva to...
[odkaz]
:-)