VLF Force 1 V10: Převlečený Viper Henrika Fiskera

 

VLF Automotive přivezli do Detroitu kromě Destina i druhý model Force 1. Ten původně Henrik Fisker vyvíjel ve vlastní režii.

Zatímco Destino je převlečeným Fiskerem Karma s osmiválcem LS9 z Corvette ZR1 C6, Force 1 představuje Viper v jiném kabátku. I on budil kontroverze, i když v trochu jiném smyslu. Původně se totiž předpokládalo, že bude tvarově vycházet z prototypu Thunderbolt, který z oka vypadl současným Aston Martinům (jenže základ Fisker navrhoval...). Nakonec tomu tak není, detroitská světová premiéra ukazuje dost agresivní, až dramaticky vypadající dvoumístné kupé. Hezké ale upřímně moc není, dánský stylista se tentokrát nevytáhl. Poznávací znak zmije, výfuky po stranách, zůstal zachován, přední i zadní světla jsou opravdu tenká.

Force 1 tedy pohání poctivý atmosférický buchar umístěný vpředu pod mohutně děrovanou kapotou, vidlicový desetiválec 8,4 l naladěný na 556 kW (755 koní) v 6100 otáčkách. Točivý moment dosahuje 928 N.m/5000 min-1. Ve Viperu má pro srovnání 481 kW a 814 N.m. Šestistupňové převodovky budou na výběr dvě: manuální a automat s páčkami pod volantem, o zadním pohonu se snad není třeba dlouze bavit. Auto sdílí s Viperem kompletní šasi, o čemž svědčí prakticky shodný rozvor 2512 mm. Raketa s hmotností 1538 kg měří na délku 4545 mm, na šířku 2018 mm a na výšku 1243 mm. Jezdí na jedenadvacetipalcových kolech, šířka pětadvacetiprocentních pneumatik Pirelli P Zero, 305 mm vpředu a 335 mm vzadu, odpovídá stejnému rozměru litých ráfků se čtveřicí dvojitých paprsků v palcích (10,5, resp. 13). Brzdy nesou značku Brembo. Poměrně nízké hmotnosti se nedivme, karoserie je z uhlíkových vláken.

Force 1 je skutečným supersportem, jede až 350 km/h, z klidu na 96 km/h zrychlí za tři vteřiny (takže na naši stovku přičtěme tak desetinku). Výrobce uvádí i míli s pevným startem za 10,97 s, konečná rychlost činí 220,287 km/h. Tady někdo testoval na dagstripu, jak se zdá. V kokpitu asi nejvíc zaujme prostor mezi oběma sedačkami, kam se vejdou dvě láhve šampaňského, kromě ručně zpracovaných luxusnějších materiálů (kůže a Alcantary) je i zde poznat původ ve Viperu. Vozy budou vybaveny wi-fi anténou pro připojení na internet.

Sériová, či spíše kusová výroba by měla být v michiganském Auburn Hills spuštěna na konci dubna. Nevznikne více než padesát aut, záleží samozřejmě na počtu objednávek. Každý kousek přijde minimálně na 268,5 tisíce dolarů (6,7 milionu korun). První klienti se svých nových miláčků dočkají nejdříve v červnu. Nová firma pánů Villareala, Lutze a Fiskera nehodlá vyrábět lidová auta, ale přece jen navýšení cen oproti původní Karmě i sporťáku od Dodge je dosti značné. Bohatému nadšenci, bývalému viceprezidentovi GM i slavnému designérovi nechci brát jejich nadšení z plamenných projevů v tiskových zprávách, ale ne každý je tak tvrdohlavý jako... jako třeba Horacio Pagani.

Force 1 je v USA dražší než desetiválcová konkurence od mnohem zavedenější firmy s býkem ve znaku z italské Sant'Agaty, takže optimismus nechybí... Novinku bude výhradně prodávat Ben Keating prostřednictvím své sítě Viper Exchange. Sám se zmijemi závodí a podílel se i na vývoji tohoto auta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
Zdroj: VLF Automotive

Štítky Dodge Fisker Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper

Za koncem legendárního amerického sporťáku stojí nejen…

Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin

Koncern Fiat Chrysler Automobiles potvrdil, že výroba…

 



 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Vydávat se na cesty bez alespoň základní znalosti cizího jazyka dělá z poutníka nesamostatného tvora, odkázaného…