Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má za to, že zbylé vozy z emisní aféry může opravit

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Soudce Charles Breyer žádný konkrétní termín pro úpravu vozidel neurčil. Na slyšení 25. srpna by ale chtěl získat další zprávy o tom, jak se věci vyvíjejí.

Německá automobilka Volkswagen se domnívá, že může opravit 85.000 naftových aut s třílitrovým motorem, pro které se v souvislosti s rozsáhlým skandálem kolem měření emisí stále hledá řešení. Americkému soudu to řekl právní zástupce automobilky Robert Giuffra. Úprava těchto vozů by automobilce pomohla vyhnout se dalšímu nákladnému odkupu aut.

Právník amerického ministerstva spravedlnosti Joshua Van Eaton mezitím informoval, že se uskutečnila jednání a testy s cílem najít pro tato auta řešení. Náprava by mohla trvat měsíce.

Volkswagen se tento týden dohodl, že v USA zaplatí celkem 15,3 miliardy dolarů (375 miliard Kč) za skandál kolem měření emisí, na jehož řešení se dohodl s americkými úřady a tamními majiteli svých naftových vozů. Automobilka za odkoupení 475.000 naftových aut s dvoulitrovým motorem vynaloží zhruba deset miliard dolarů. Kromě toho souhlasila, že převede celkem 4,7 miliardy dolarů do fondu pro řešení otázky nadměrných emisí a do fondu na podporu zelených technologií v automobilovém průmyslu. Oddělené vyrovnání se 44 americkými státy pak Volkswagen vyjde na 603 milionů dolarů.

Otazníky ale dál visí nad zmíněnými 85.000 auty značek Volkswagen, Audi a Porsche s třílitrovým motorem. Kdyby Volkswagen tyto větší a dražší vozy musel odkoupit, mohlo by ho to stát další miliardy dolarů navíc.

Automobilka se podle svého právníka Giuffry domnívá, že vozy je možné opravit. Technické řešení nebude komplikované, ani se neprojeví na výkonnosti těchto vozidel, poznamenal Giuffra, jehož citovala agentura Reuters.

Konečné dohodě týkající se aut s dvoulitrovým motorem se bude soudce věnovat na jednání 26. července. Ten den by mohl vydat konečný souhlas se zahájením odkupu těchto aut, který by mohl začít již v říjnu.

Skandál propukl loni v září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) automobilku Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno celkem asi 570.000 vozů.

Auta s třílitrovým motorem nemají stejné "podvodné zařízení" jako auta s menším objemem motoru. Jsou v nich ale další zařízení pro regulaci emisí, kvůli kterým mohou vypouštět až devítinásobek zákonem povoleného množství škodlivých látek. Automobilka od loňského listopadu nové naftové vozy s třílitrovým motorem v USA nesmí prodávat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
3. 7. 2016 11:01
A jakypak je to zarizeni?
Pisete:
"Auta s třílitrovým motorem nemají stejné "podvodné zařízení" jako auta s menším objemem motoru. Jsou v nich ale další zařízení pro regulaci emisí, kvůli kterým mohou vypouštět až devítinásobek zákonem povoleného množství škodlivých látek."

A me by zajimalo jaka jsou to tam zarizeni?
"nemaji stejne podvodne zarizeni" - takze teda logicky maji jine.
A to by me teda zajimalo jake jine?
Jakoze v trilitrech se ten podvodny software spusti za jinych podminek? Nebo ho naprogramoval jinej programator? Nebo jak je teda tak hrozne jinej?

"Jsou v nich dalsi zarizeni pro regulci emisi" diky kterym to vypousti bordel.
Takze to jsou jako nejaky zarizeni, ktere se tam dostala uplne nechtene a jak zacaly ty emise regulovat, tak se ty emise 9x zhorsily?
Takze staci, kdyz se tato tajemna zarizeni z auta vyndaji a vsechno je zase OK?
Nebo ta "dalsi zarizeni" je jako cely motor? Nebo jak?!?

Zadam vysvetleni, nemam rad, kdyz me nekdo taha za nos!
Jste novinari, tak mi to prosim zjistete a napiste mi to tam cely. Dik :-)

PS: Pokud to nejde vygooglit, tak se prosim zeptejte ve VW :-)
Avatar - WinNatural
2. 7. 2016 08:47
Re: Vánoce
Kdyby ve vedení xindlwagenu neseděli neschopní id.oti, nemysleli si, že před jejich "moudrostí" si američan sedne na zadek, nebyli by tam, kde teď jsou. Je to celé od samého začátku pouze a jen jejich chyba a je dobře, že alespoň v U.S. neexistuje tolerance k těmto podvodům.
1. 7. 2016 23:55
Re: Vánoce
Tomu bych celkem i veril. Neznam nikoho koho by dieselgate zajimala vic nez jen jako zprava. Nedejboze ze by se treba majitel takovyho auta citil poskozeny.
Avatar - Pradeda77
1. 7. 2016 19:10
Re: Vánoce
Parazite a supi maji hody...
1. 7. 2016 18:49
Re: Vánoce
a co teprv ti co si nasledne ty zpet odkoupena auta zakoupi jinde ve svete, "Autorizovane bazary" budou doslova praskat ve sparach parkovist dealerstvi >:D

kolem jednoho takoveho dealerstvi VW jezdim, rocne tam prodaji 40-50 aut, ale o kousek dal na oplocenem parkovisti maji zaparkovano okolo 100 novych aut s tema prepravnima ochrannyma polepama, asi budou muset poridit dalsi parkovaci plochu