Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T5: Facelift pro Transporter, Multivan, Caravelle a Califronia

Diskuze (43)

Největší řada užitkových vozů VW, která zahrnuje modely Transporter, Multivan, Caravelle a Califronia, dostane novou tvář. Premiéra faceliftovaného T5 proběhne za měsíc na autosalonu ve Frankfurtu.

Nejviditelnější změnou je nový design přídě. Transporter a příbuzné modely přijdou o svébytnou masku chladiče a dostanou dvoulamelovou mřížku s moderním designem světel, jejíž tvar je odvozen od Golfu a Scirocca. Užitková řada je tak dalším modelem VW, který dostane novou jednotnou tvář.

Designové změny dále zahrnují nový tvar zpětných zrcátek, nový vzhled litých kol a upravený interiér s novým přístrojovým štítem a modernějším tvarem volantu.

Pátá generace užitkových Volkswagenů, souhrnně označovaná T5, je na trhu už šest let. Přestože modelové cykly u malých nákladních vozů jsou delší než u osobních aut, je facelift pravým časem na technické inovace. Pod kapotou se zabydlí nová řada vznětových čtyřválců 2,0 TDI CR. Nasazení v užitkovém voze předpokládá jinou charakteristiku, proto ve srovnání například s Golfem dosahují slabší verze menších výkonů, maximum točivého momentu ale leží v nižších otáčkách.

Základem bude varianta s výkonem 62 kW, která dosahuje nejvyššího točivého momentu 220 Nm od 1500 min-1. Následují 75 kW (250 Nm od 1500 min-1), 103 kW (340 Nm od 1750 min-1) a nejsilnější 132 kW (400 Nm od min-1). Všechny jmenované motory splňují emisní normu Euro 5 a dosahují kombinované spotřeby v rozmezí 7,2 až 7,9 l/100 km. V nabídce zůstane také benzinový 2,0 l (85 kW), který byl modernizován pro Euro 5.

VW T5 se naopak kromě čtyřválcových agregátů 1,9 TDI PD rozloučí také s pětiválcovým turbodieselem 2,5 TDI (96 a 128 kW) a benzinovým 3,2 V6, po kterém byla malá poptávka. Klasický šestistupňový automat nahradí sedmistupňové DSG, jedná se o první aplikaci dvouspojkové převodovky v užitkovém voze této velikosti. V roce 2010 také pro vybrané specifikace přibude možnost pohonu všech kol 4Motion se spojkou Haldex čtvrté generace (opět první nasazení této techniky ve srovnatelném voze).

Užitkové Volkswageny se dočkají také rozšíření výbavy. Standardem pro Multivan se stanou lakované nárazníky a šest airbagů, objednávat bude také možné například ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, Side Assist, couvací kameru nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

V Německu se dostane faceliftovaný VW T5 do prodeje v říjnu.

Diskuze (43)
24. 8. 2009 21:52
Re: Žebřiňák VW transporter
Jo moudrej já jsem,ale u tebe to bude asi horší :- ,projeď se v tomle žebřiňáku a hned pochopíš.To co nevyzkouším nehodnotím,což se nedá říci o ostatních 8-..
Avatar - Plautus
24. 8. 2009 08:19
Re: Transpič
a kde si vyčítal, že mi vadí? ;-) len poukazujem na to, že niekedy je sexi i cudnosť >:D
24. 8. 2009 00:02
Re: T5 vs. T4?
ok...mas pravdu
23. 8. 2009 23:53
Re: Žebřiňák VW transporter
Krmíš nás tu stále stejnými moudry, Meresjeve [odkaz] ;-\ Co je to negativní síla? To jsem nepochopil ani po opakovaném přečtení Tvého příspěvku na různých serverech. Zdravím všechny s dřevěnýma nohama. >:D
Avatar - Chuck Norris
22. 8. 2009 22:55
Re: Žebřiňák VW transporter
věc názoru... měl jsem možnost až snad na zmiňované ducato jet snad se všema konkurentama multivana včetně a co se mě týče stojí včele. mě na něm vadí osazení třetí řady sedadel (co se verze multivan týče) jinak konkurence pro multivan je jedině viano ale pokud vím srovnávám zde automobilky který by moc lidí co se týče osobních aut nenapadlo srovnávat takže pro VW dle mého názoru na ta auta veliký úspěch.