Volkswagen vytlačuje rivala GM z druhého místa v prodeji aut

Největší americká automobilka General Motors oznámila, že v období od ledna do září zvýšila prodej meziročně o dvě procenta na 7,37 milionu vozů. Volkswagen ale již minulý týden ohlásil pětiprocentní nárůst prodeje na 7,40 milionu vozů.
V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota a podle všeho na této pozici i zůstala letos, byť zatím prodeje za první tři čtvrtletí nezveřejnila, údajně je oznámí 5. listopadu. Za Toyotou následoval General Motors a Volkswagenu patřila třetí příčka.
Zatím jenom víme, že Toyota v Evropě (prodejní organiczace TME) ve třetím letošním čtvrtletí prodala 208.157 vozů Toyota a Lexus, čímž celkové prodeje za první tři letošní kvartály dosáhly objemu 660.621 exemplářů (meziroční nárůst o 4,7 %) a že tržní podíl celé skupiny za uvedené devítiměsíční období činí 4,8 %.
Nicméně Toyota si v prvním pololetí udržela první příčku s prodejem téměř 5,1 milionu vozů. V celém letošním roce chce prodej zvýšit na 10,1 milionu z loňských 9,98 milionu aut.
Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Podle srpnové studie institutu Center of Automotive Management (CAM) by automobilka mohla tento cíl splnit už letos.
Prognóza CAM předpokládá, že Volkswagen by v letošním roce mohl prodat 10,1 milionu vozů. Mohl by tak překonat Toyotu, jejíž prodej by měl podle této prognózy činit 10,05 milionu automobilů.