Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo otevřelo testovací areál AstraZero: Budoucnost bez dopravních nehod se blíží.

Vitek

AstaZero je celosvětově první komplexně vybavený testovací areál pro vývoj budoucích systémů zvyšujících bezpečnost automobilové dopravy. Jeho otevřením udělá Volvo další krok k naplnění vize, podle níž by od roku 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Důležitým aspektem pro dosažení tohoto cíle je vyvíjení aktivních bezpečnostních systémů schopných předcházet dopravním nehodám. Tyto systémy budou prověřovány v testovacím areálu AstaZero, který se nachází v blízkosti centrály společnosti Volvo v západním Švédsku.

Jednou z výhod areálu je jeho flexibilita, v areálu lze vytvářet různá dopravní prostředí. Jak říká ředitel AstaZero Pether Wallin: „Můžete zde simulovat všechny typy reálných scénářů dopravních nehod. Většina zkušebních areálů má oproti tomu jen omezenou variabilitu.“

Zkušební prostor lze přizpůsobit tak, aby v něm bylo možné provádět širokou škálu rozmanitých testů vycházejících z podmínek husté městské dopravy, rychlého dálničního provozu, vozovek s několika jízdními pruhy a celé řady různých křižovatek.

Takovéto zázemí je zásadním předpokladem pro studování způsobů interakce vozu s různými překážkami, jakými jsou například jiné automobily, chodci, cyklisté, skútry, motorky, nákladní auta, autobusy nebo zvířata, které se mu náhle objeví v cestě.

V rámci některých testů, kdy je třeba zohlednit komplexní dopravní situaci a vysoké rychlosti, budou testovací vozidla řízena roboticky.

„Bezpečné testování v reálných podmínkách je základním předpokladem pro vývoj našich aktivních systémů,“ vysvětluje Andres Axelson z centra bezpečnosti společnosti Volvo Cars. A dodává: „Tento areál bude hrát hned několik významných rolí. Nejenže pomůže dosáhnout naší vize bezpečnosti díky vývoji automobilů, které jednoduše nenabourají, ale zároveň přispěje i k vývoji bezpečnostních funkcí vztahujících se na nechráněné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté.“

V areálu bude probíhat také vývoj a testování autonomního řídicího systému, což je inteligentní systém na podporu řidiče, jehož smyslem je redukovat počet dopravních nehod a zajistit ještě lepší jízdní zážitek. Dále se zde bude pracovat na vyspělých systémech, které budou dále pomáhat sledovat například nesoustředěnost a únavu řidiče.

Přestože je vize 2020 velmi ambiciózním cílem, Volvo má mnoho důvodů, proč být v tomto směru optimistické. Ostatně, jeho inovativní bezpečnostní řešení již prokázala, že budoucnost nemusí být tak daleko.

Anders Axelson si je jist jednou věcí: „Švédský automobilový průmysl představuje již nyní lídra na poli aktivní bezpečnosti. Díky projektu AstaZero máme skvělé vyhlídky si tuto naši vedoucí pozici udržet. Jsme jediným výrobcem osobních vozidel na světě, který se zavázal splnit závazek k budoucnosti s nulovým počtem smrtelných dopravních zranění k určitému datu. A jsme také jedinou zemí na světě, jejíž vláda k naplnění této vize přispívá.“

Vitek