21.8. 2014

Volvo otevřelo testovací areál AstraZero: Budoucnost bez dopravních nehod se blíží.

 

AstaZero je celosvětově první komplexně vybavený testovací areál pro vývoj budoucích systémů zvyšujících bezpečnost automobilové dopravy. Jeho otevřením udělá Volvo další krok k naplnění vize, podle níž by od roku 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Důležitým aspektem pro dosažení tohoto cíle je vyvíjení aktivních bezpečnostních systémů schopných předcházet dopravním nehodám. Tyto systémy budou prověřovány v testovacím areálu AstaZero, který se nachází v blízkosti centrály společnosti Volvo v západním Švédsku.

Jednou z výhod areálu je jeho flexibilita, v areálu lze vytvářet různá dopravní prostředí. Jak říká ředitel AstaZero Pether Wallin: „Můžete zde simulovat všechny typy reálných scénářů dopravních nehod. Většina zkušebních areálů má oproti tomu jen omezenou variabilitu.“

Zkušební prostor lze přizpůsobit tak, aby v něm bylo možné provádět širokou škálu rozmanitých testů vycházejících z podmínek husté městské dopravy, rychlého dálničního provozu, vozovek s několika jízdními pruhy a celé řady různých křižovatek.

Takovéto zázemí je zásadním předpokladem pro studování způsobů interakce vozu s různými překážkami, jakými jsou například jiné automobily, chodci, cyklisté, skútry, motorky, nákladní auta, autobusy nebo zvířata, které se mu náhle objeví v cestě.

V rámci některých testů, kdy je třeba zohlednit komplexní dopravní situaci a vysoké rychlosti, budou testovací vozidla řízena roboticky.

„Bezpečné testování v reálných podmínkách je základním předpokladem pro vývoj našich aktivních systémů,“ vysvětluje Andres Axelson z centra bezpečnosti společnosti Volvo Cars. A dodává: „Tento areál bude hrát hned několik významných rolí. Nejenže pomůže dosáhnout naší vize bezpečnosti díky vývoji automobilů, které jednoduše nenabourají, ale zároveň přispěje i k vývoji bezpečnostních funkcí vztahujících se na nechráněné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté.“

V areálu bude probíhat také vývoj a testování autonomního řídicího systému, což je inteligentní systém na podporu řidiče, jehož smyslem je redukovat počet dopravních nehod a zajistit ještě lepší jízdní zážitek. Dále se zde bude pracovat na vyspělých systémech, které budou dále pomáhat sledovat například nesoustředěnost a únavu řidiče.

Přestože je vize 2020 velmi ambiciózním cílem, Volvo má mnoho důvodů, proč být v tomto směru optimistické. Ostatně, jeho inovativní bezpečnostní řešení již prokázala, že budoucnost nemusí být tak daleko.

Anders Axelson si je jist jednou věcí: „Švédský automobilový průmysl představuje již nyní lídra na poli aktivní bezpečnosti. Díky projektu AstaZero máme skvělé vyhlídky si tuto naši vedoucí pozici udržet. Jsme jediným výrobcem osobních vozidel na světě, který se zavázal splnit závazek k budoucnosti s nulovým počtem smrtelných dopravních zranění k určitému datu. A jsme také jedinou zemí na světě, jejíž vláda k naplnění této vize přispívá.“

 








 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…