Volvo PCC II - další rodinný supersport

Volvo PCC II - další rodinný supersport

 
 

Vypadá to, že nejen Audi by mohlo mít v nabídce ostře nabité kombi. U Volva totiž uvažují o tom samém.

Švédská automobilka ukázala světu poprvé studii supersportovního vozu v modrostříbrném ladění vloni na podzimní výstavě v , a tehdy šlo o automobil, odvozený od sedanu S60. Na takovém projektu toho není zas až tolik pozoruhodného, vždyť čtyřdveřová karoserie je u sportovních automobilů poměrně běžná. O rok později ve Frankfurtu však mohli návštěvníci vidět další studii v modrostříbrném, tentokrát ale odvozenou od kombíku V70. To už je ovšem opravdu něco, protože jediný, kdo měl dosud odvahu o něčem podobném přemýšlet a také svou představu zhmotnil a dovedl do sériové produkce, byla firma Audi. Ta produkuje vůz RS4, který se svými dynamickými parametry danými dvojicí turbodmychadel může rovnat s BMW M3. Zanedlouho by tedy tento nadupaný kombík mohl dostat většího sourozence v podobě vozu odvozeného od frankfurtské studie Volvo PCC II (Performance Concept Car, neboli výkonný koncepční automobil).

Jde sice o studii odvozenou od automobilu vyšší střední třídy, který by se svými značnými rozměry mohl zdát nepříliš vhodným pro sportovní úpravy, jak se však můžete přesvědčit sami, výsledek je vskutku pozoruhodný. Modrý lak přídě volva ostře kontrastuje se stříbrnými mřížkami masky chladiče a mohutných otvorů v nárazníku, jimiž proudí vzduch k předním brzdám, chladiči a ventilační soustavě. Již tak dost nízký nárazník je ještě doplněn o stříbrný spoiler.

Profil vozu se oproti sériovému modelu zas tolik nezměnil, vynikne zde pouze nižší světlost podvozku a opět stříbrně lakované nástavce prahů (spolu se spodní částí dveří, což opticky zvyšuje mohutnost prahových nástavců). Nejvýraznější prvkem boku jsou ale litá devatenáctipalcová hořčíková kola od firmy BBS, která pocházejí přímo ze závodních tratí. Jsou totiž identické s těmi, které používaly okruhové speciály Volvo S40 v britském šampionátu cestovních vozů BTCC. Tyto vysoce kvalitní ráfky nesou pneumatiky o rozměru 245/30.

Záď Volva PCC II je osazena rozměrným "křídlem" nad zadním oknem, spoiler na nárazníku je opět vyveden ve stříbrné barvě. Jeho střední část je stejně jako u PCC na bázi modelu S60 vytvarována do obdélníku, který se "zakusuje" do nárazníku. Koncovka výfuku je do spoileru poměrně nenápadně zakomponována.

Volvo PCC II je vybaveno pohonem všech kol, který byl vyvinut ve spolupráci s renomovanou švédskou firmou Haldex. Elektronicky řízené AWD by se spolu se sportovně naladěným pérováním měl postarat o perfektní jízdní vlastnosti, ale pro jistotu jej konstruktéři doplnili o systém jízdní stability a kontroly trakce DSTC. Tím nejpodstatnějším je však elektronický systém FOUR-C, který byl vyvinut ve spolupráci s Öhlins Racing a Monroe, renomovanými výrobci v oblasti tlumičů a technologií kolem nich. Four-C hlídá každých 500 milisekund optimální pozici všech kol vůči vozovce, jejich přilnavost a úhel natočení. Na základě vyhodnocení získaných dat upravuje charakteristiku pérování zvlášť pro každé kolo. Tento systém je zkombinován s palubním počítačovým systémem, takže kupříkladu v okamžiku sešlápnutí brzdového pedálu dojde během pár milisekund nejen k aktivaci brzdové soustavy, ale i změně pérování tak, aby nedocházelo k ponořování přídě. Všechny tyto vymoženosti lze využívat v kombinaci se třemi předvolenými stupni komfortu odpružení. Mód Comfort asi bude podobný charakteristice řadových V70, Sport je standardním nastavením a měl by být kompromisem mezi dobrými jízdními vlastnostmi a dostatkem komfortu. Pro extrémní jízdu je k dispozici nastavení Advanced Sport, které by mělo zaručit špičkové jízdní vlastnosti.

Sportovní automobil však dělá především pohonná jednotka. Volvo PCC je osazeno zážehovým pětiválcem o objemu 2,5 l, který díky turbodmychadlu disponuje výkonem 221 kW, což je rovných 300 koní. Největší točivý moment motoru by se měl pohybovat nad hranicí 400 N. m a je na všechna čtyři kola přenášen prostřednictví šestistupňové převodovky s přímým řazením. Ta byla vyvinuta a vyrobena u automobilky Volvo, nejde tedy o komponent dodávaný zvenčí, což napovídá, že by se toto ústrojí mohlo již brzy objevit i v sériových vozech švédské značky.



Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 

Štítky Volvo

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…