VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

 
 
29.10. 2002

VW Golf je dlouhodobě nejprodávanější automobil segmentu nižší střední třídy a již několikrát mateřský koncern představil jeho nejvýkonnější model. Nejdříve to byl GTI, potom V6 2.8 a nyní tedy snad již poslední R32. Jeho pozice nebude nejsnadnější, neboť na trhu již jsou také další vozy podobného zaměření.

Poslední generace Golfu se vyznačuje mohutným vzhledem s jistou dávkou sportovního šarmu, který verze R32 ještě dále rozvíjí. Popišme si tedy změny vzhledu, které ve Wolfsburgu provedli, aby sériový Golf získal na dravosti. Nejzásadnější změny na vzhledu jsou soustředěny do oblasti nárazníků, které jsou podstatně mohutnější a integrují v sobě účinné spoilery. Přední pomáhá přivádět dostatečné množství vzduchu k chlazení výkonného motoru a brzd. Svým tvarem také eliminuje vztlak na přední nápravě. Aerodynamické prvky pokračují na prazích, které byly opatřeny nástavci a končí mohutným zadním nárazníkem s integrovanými dvěmi koncovkami výfuku. Spodní hrana pracuje jako spoiler omezující vztlak na zadní nápravě. Dynamiku vnějšího vzhledu doplňují 18palcová litá kola OZ Aristo s 15 tenkými paprsky. Jejich velikost je již taková, že při 20 mm snížení podvozku, kterým tento model disponuje, zcela vyplňují výkroje blatníků. Že se jedná o špičkový model řady hlásí také označení R32 na masce chladiče a také na zádi. Přes nespornou snahu o optickou dynamiku tak zůstává zachován tradiční střízlivý styl tohoto výrobce. Je třeba zmínit, že letos bude v nabídce pouze třídveřové provedení, které až v příštím roce doplní také pětidvéřová varianta.

Méně významnou úpravu vzhledu jsme již popsali a tak se vrhněme na to nejdůležitější, úpravy pohonného ústrojí. Hlavní změnou proti modelu V6 2.8 je motor. Ten byl použit z vlajkové lodi firmy, modelu Phaeton a jedná se o šestiválec do V 15 stupňů o objemu 3.2 litru. Tento agregát vychází z motoru 2.8, ale prodělal zvětšení vrtání i zdvihu. Navíc byl vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Sací vačkový hřídel se natáčí v rozmezí 52° a výfukový o 22°. Čtyři ventily ve válci jsou ovládány prostřednictvím vahadel s hydraulickým vymezováním ventilové vůle. Tyto změny samy o sobě však motoru nezajistily deklarovaný výkon 177 kW (240 k) při 6250 ot/min a vynikající hodnotu točivého momentu 320 Nm v rozmezí 2800 - 3200 ot/min. Tomu musely napomoci také změny ve tvarování sacích kanálů v hlavě válců, optimalizovaný tvar sacího potrubí, zvětšený průměr sacích ventilů a upravený tvar jejich sedel. Všechny zmíněné úpravy sledovaly zlepšení účinnosti sání motoru. K dobrému využití již nasáté směsi přispívá také poměrně vysoký kompresní poměr 11,3: 1, který však nevyžaduje vysokooktanový benzín a spokojí se se standardním 95 oktanovým. Na nárůstu výkonu se podílí také nově navržené výfukové potrubí, které má dvě větve. To umožňuje mimo nárůstu výkonu, také instalaci dvou výkonných katalyzátorů pro snadné plnění emisní normy Euro 4, a specialistům na akustiku usnadnilo naladění adekvátně sportovního zvuku.

Zásahu se nemohl vyhnout ani podvozek. Ten prostřednictvím pohonu všech kol 4MOTION zajišťuje bezpečné využití nabízené dynamiky. Přední náprava McPherson již od náběhu poslední generace Golfu, zajišťuje dostatečné jízdní vlastnosti a tak došlo jen na detailní doladění geometrie a instalaci tužších pružin a tlumičů. Zadní víceprvková náprava je ukotvena v pomocném rámu, který je pomocí gumových silentbloků uchycen do karosérie. Celý podvozek je o 10 mm snížen proti modelu V6 2.8, což je proti ostatním modelům o plných 20 mm. Ke zvýšení stability by měly přispět tužší příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Radikální zásah prodělalo řízení, které je mimořádně strmé, což je při nadprůměrné dynamice velmi potřeba. Převodové ústrojí tvoří šestistupňová přímo řazená převodovka a již dobře známý systém 4MOTION, využívající elektronicky řízené mezinápravové viskózní spojky Haledex. Ta je umístěna u diferenciálu zadní nápravy a rozděluje točivý moment motoru podle okamžitých podmínek mezi obě nápravy v rozmezí 100-0%. Automobil se tak za ideálních podmínek chová jako by byl poháněn pouze přední nápravou, ale v okamžiku rozdílnosti adhezních podmínek může třeba veškerý výkon přenést na zadní kola. Velký důraz byl kladen na to, aby při změnách přenosu výkonu nedocházelo k nežádoucímu trhání v řízení. Aby bylo možno silný Golf skutečně bezpečně ovládat, bylo nutno výrazně posílit brzdový systém. Přední brzdy vycházejí z brzd Passatu W8 a jejich duté kotouče mají nadstandardní průměr 334 mm, zatímco zadní mají průměr 256 mm. Brzdové třmeny jsou lakovány na modro, jak praví filozofie značky. Vzhledem k výkonu motoru a brzd, jsou na kolech rozměru 7,5Jx18, osazeny pneumatiky 225/40 ZR 18. K aktivní bezpečnosti vozu přispívají mimo zmíněných konstrukčních prvků také četné elektronické systémy - ABS, EBD (rozdělovač brzdné síly) a především stabilizační systém ESP.

Konstruktéři nezapomněli ani na interiér, který byl upraven nejen vzhledově, ale i funkčně. Nejpodstatnější změnou jsou kompletně přepracovaná přední sedadla s výraznými bočnicemi pro zajištění dostatečné opory v rychle projížděných zatáčkách. Na jejich tvarování spolupracovala věhlasná tuningová firma König. Poprvé v historii firmy mají opěrky hlavy integrované do opěradel. Na opěradlech všech čtyřech sedadel je symbolické písmeno R. Stejné R se nachází také na přetvarovaném věnci volantu, otáčkoměru, madle řadící páky a kobercích. K méně významným, ale efektním, prvkům patří spousta hliníkových drobností - madla předních dveří, rámeček kolem kulisy řadící páky, aretační tlačítko ruční brzdy, ale také mohutné prahy dveří. Zajímavostí automobilu této třídy je rychloměr do 300 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží. Také vybavení vozu odpovídá jeho postavení na špici nabídky. Má veškerý standard modelu V6 2,8, rozšířený o elektronickou klimatizaci, rádio, dešťový senzor, vnitřní zrcátko zabraňující oslnění, bezpečnostní alarm a ještě šest speciálních sad doplňků podle přání zákazníka.

Vzhledem k síle svého motoru a pohonu všech kol, dokáže tento nadupaný Golf zrychlit 0-100 km/h za 6,6 sekund a 1000 m s pevným startem zvládne za 26,7 sekundy. Maximální rychlost je 247 km/h, což jsou hodnoty plně srovnatelné s konkurencí. Za solidní lze označit spotřebu, která v kombinovaném režimu činí 11,5 l na každých 100 km.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3189
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)177/240/6250
Max. točivý moment (Nm/ot)320/2800-3200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)247
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)11,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4149
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1424
Rozvor (mm)2511
Rozchod vpředu (mm)1513
Rozchod vzadu (mm)1494
Objem nádrže (l)63
Rozměr pneu225/40 ZR18
Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují

Premiér Andrej Babiš (ANO) v pátek ráno uvedl, že nikdy…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

 

Štítky Golf Pneu Volkswagen

 

Tapety

Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Mercedes-Benz G 500 – Pořád stejný, a to je dobře!

TEST: Mercedes-Benz G 500 – Pořád stejný, a to je dobře!

Dnes 08:00

Legendární géčko přijíždí v nové generaci. Změnilo se mnohé, celkový charakter robustního offroadu ale zůstal. A to je jen dobře!




Blesk.cz

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

Přiznání Ivana Vyskočila: Metál od Zemana využil s přítelkyní v posteli!

Přiznání Ivana Vyskočila: Metál od Zemana využil s…

Čerstvý držitel medaile Za zásluhy v oblasti umění od prezidenta Miloše Zemana (74) Ivan Vyskočil (72) prestižní…

 

iSport.cz

Fotbalový smutek, zemřel mistr ligy s Baníkem (†37). Sáhl si na život?

Fotbalový smutek, zemřel mistr ligy s Baníkem (†37).…

Fotbalovým prostředím se šíří smutná zpráva: Přemysl Krpec, který byl v sezoně 2003/2004 členem kádru…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Poznáte, který Freddie Mercury je pravý? Podívejte se, jak dokonale herec imituje rockovou hvězdu

Poznáte, který Freddie Mercury je pravý? Podívejte…

Kinům už skoro dva týdny vévodí snímek Bohemian Rhapsody, životopisné drama o skupině Queen. Na ČSFD má film…

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie. Firma údajně šířila konspirace o Sorosovi

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie.…

Organizace George Sorose Open Society Foundations nařkla Facebook z ohrožování hodnot demokracie po tom, co 14.…