VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

 
 
29.10. 2002

VW Golf je dlouhodobě nejprodávanější automobil segmentu nižší střední třídy a již několikrát mateřský koncern představil jeho nejvýkonnější model. Nejdříve to byl GTI, potom V6 2.8 a nyní tedy snad již poslední R32. Jeho pozice nebude nejsnadnější, neboť na trhu již jsou také další vozy podobného zaměření.

Poslední generace Golfu se vyznačuje mohutným vzhledem s jistou dávkou sportovního šarmu, který verze R32 ještě dále rozvíjí. Popišme si tedy změny vzhledu, které ve Wolfsburgu provedli, aby sériový Golf získal na dravosti. Nejzásadnější změny na vzhledu jsou soustředěny do oblasti nárazníků, které jsou podstatně mohutnější a integrují v sobě účinné spoilery. Přední pomáhá přivádět dostatečné množství vzduchu k chlazení výkonného motoru a brzd. Svým tvarem také eliminuje vztlak na přední nápravě. Aerodynamické prvky pokračují na prazích, které byly opatřeny nástavci a končí mohutným zadním nárazníkem s integrovanými dvěmi koncovkami výfuku. Spodní hrana pracuje jako spoiler omezující vztlak na zadní nápravě. Dynamiku vnějšího vzhledu doplňují 18palcová litá kola OZ Aristo s 15 tenkými paprsky. Jejich velikost je již taková, že při 20 mm snížení podvozku, kterým tento model disponuje, zcela vyplňují výkroje blatníků. Že se jedná o špičkový model řady hlásí také označení R32 na masce chladiče a také na zádi. Přes nespornou snahu o optickou dynamiku tak zůstává zachován tradiční střízlivý styl tohoto výrobce. Je třeba zmínit, že letos bude v nabídce pouze třídveřové provedení, které až v příštím roce doplní také pětidvéřová varianta.

Méně významnou úpravu vzhledu jsme již popsali a tak se vrhněme na to nejdůležitější, úpravy pohonného ústrojí. Hlavní změnou proti modelu V6 2.8 je motor. Ten byl použit z vlajkové lodi firmy, modelu Phaeton a jedná se o šestiválec do V 15 stupňů o objemu 3.2 litru. Tento agregát vychází z motoru 2.8, ale prodělal zvětšení vrtání i zdvihu. Navíc byl vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Sací vačkový hřídel se natáčí v rozmezí 52° a výfukový o 22°. Čtyři ventily ve válci jsou ovládány prostřednictvím vahadel s hydraulickým vymezováním ventilové vůle. Tyto změny samy o sobě však motoru nezajistily deklarovaný výkon 177 kW (240 k) při 6250 ot/min a vynikající hodnotu točivého momentu 320 Nm v rozmezí 2800 - 3200 ot/min. Tomu musely napomoci také změny ve tvarování sacích kanálů v hlavě válců, optimalizovaný tvar sacího potrubí, zvětšený průměr sacích ventilů a upravený tvar jejich sedel. Všechny zmíněné úpravy sledovaly zlepšení účinnosti sání motoru. K dobrému využití již nasáté směsi přispívá také poměrně vysoký kompresní poměr 11,3: 1, který však nevyžaduje vysokooktanový benzín a spokojí se se standardním 95 oktanovým. Na nárůstu výkonu se podílí také nově navržené výfukové potrubí, které má dvě větve. To umožňuje mimo nárůstu výkonu, také instalaci dvou výkonných katalyzátorů pro snadné plnění emisní normy Euro 4, a specialistům na akustiku usnadnilo naladění adekvátně sportovního zvuku.

Zásahu se nemohl vyhnout ani podvozek. Ten prostřednictvím pohonu všech kol 4MOTION zajišťuje bezpečné využití nabízené dynamiky. Přední náprava McPherson již od náběhu poslední generace Golfu, zajišťuje dostatečné jízdní vlastnosti a tak došlo jen na detailní doladění geometrie a instalaci tužších pružin a tlumičů. Zadní víceprvková náprava je ukotvena v pomocném rámu, který je pomocí gumových silentbloků uchycen do karosérie. Celý podvozek je o 10 mm snížen proti modelu V6 2.8, což je proti ostatním modelům o plných 20 mm. Ke zvýšení stability by měly přispět tužší příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Radikální zásah prodělalo řízení, které je mimořádně strmé, což je při nadprůměrné dynamice velmi potřeba. Převodové ústrojí tvoří šestistupňová přímo řazená převodovka a již dobře známý systém 4MOTION, využívající elektronicky řízené mezinápravové viskózní spojky Haledex. Ta je umístěna u diferenciálu zadní nápravy a rozděluje točivý moment motoru podle okamžitých podmínek mezi obě nápravy v rozmezí 100-0%. Automobil se tak za ideálních podmínek chová jako by byl poháněn pouze přední nápravou, ale v okamžiku rozdílnosti adhezních podmínek může třeba veškerý výkon přenést na zadní kola. Velký důraz byl kladen na to, aby při změnách přenosu výkonu nedocházelo k nežádoucímu trhání v řízení. Aby bylo možno silný Golf skutečně bezpečně ovládat, bylo nutno výrazně posílit brzdový systém. Přední brzdy vycházejí z brzd Passatu W8 a jejich duté kotouče mají nadstandardní průměr 334 mm, zatímco zadní mají průměr 256 mm. Brzdové třmeny jsou lakovány na modro, jak praví filozofie značky. Vzhledem k výkonu motoru a brzd, jsou na kolech rozměru 7,5Jx18, osazeny pneumatiky 225/40 ZR 18. K aktivní bezpečnosti vozu přispívají mimo zmíněných konstrukčních prvků také četné elektronické systémy - ABS, EBD (rozdělovač brzdné síly) a především stabilizační systém ESP.

Konstruktéři nezapomněli ani na interiér, který byl upraven nejen vzhledově, ale i funkčně. Nejpodstatnější změnou jsou kompletně přepracovaná přední sedadla s výraznými bočnicemi pro zajištění dostatečné opory v rychle projížděných zatáčkách. Na jejich tvarování spolupracovala věhlasná tuningová firma König. Poprvé v historii firmy mají opěrky hlavy integrované do opěradel. Na opěradlech všech čtyřech sedadel je symbolické písmeno R. Stejné R se nachází také na přetvarovaném věnci volantu, otáčkoměru, madle řadící páky a kobercích. K méně významným, ale efektním, prvkům patří spousta hliníkových drobností - madla předních dveří, rámeček kolem kulisy řadící páky, aretační tlačítko ruční brzdy, ale také mohutné prahy dveří. Zajímavostí automobilu této třídy je rychloměr do 300 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží. Také vybavení vozu odpovídá jeho postavení na špici nabídky. Má veškerý standard modelu V6 2,8, rozšířený o elektronickou klimatizaci, rádio, dešťový senzor, vnitřní zrcátko zabraňující oslnění, bezpečnostní alarm a ještě šest speciálních sad doplňků podle přání zákazníka.

Vzhledem k síle svého motoru a pohonu všech kol, dokáže tento nadupaný Golf zrychlit 0-100 km/h za 6,6 sekund a 1000 m s pevným startem zvládne za 26,7 sekundy. Maximální rychlost je 247 km/h, což jsou hodnoty plně srovnatelné s konkurencí. Za solidní lze označit spotřebu, která v kombinovaném režimu činí 11,5 l na každých 100 km.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3189
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)177/240/6250
Max. točivý moment (Nm/ot)320/2800-3200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)247
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)11,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4149
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1424
Rozvor (mm)2511
Rozchod vpředu (mm)1513
Rozchod vzadu (mm)1494
Objem nádrže (l)63
Rozměr pneu225/40 ZR18
Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek

Sázky na fotbalové MS dosáhly v Česku zhruba 2,5 miliardy…

OECD: Růst české ekonomiky zpomalí OECD: Růst české ekonomiky zpomalí

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)…

Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová

Společnost European Metals Holding pokračuje v přípravách…

Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu

Druhá největší americká banka Bank of America zvýšila ve…

 

Štítky Golf Pneu Volkswagen

 

Tapety

Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 





 
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

TEST: Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Dnes 12:52

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také o jeho ostré verzi R.S. 200. Zpomalit tento neodvratný proces mohou pouze dílčí inovace nebo příchod speciální edice. A právě tou je testovaný model R.S.18. Čím se liší od R.S. 200?




Blesk.cz

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a rychlá operace!

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a…

Exmanželka Leoše Mareše Monika Marešová (43) doplatila na svou vášeň pro vodní lyžování všeho druhu! Během…

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž (51) zkolaboval na ulici, šlo o vteřiny

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž…

Obrovské drama se šťastným koncem zažilo několik mladíků, kteří v neděli ráno našli v centru Prahy bezvládného…

 

iSport.cz

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do prázdné, takhle to dopadlo!

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do…

Novopečený mistr světa ve fotbale Olivier Giroud, který navzdory tomu, že hraje na hrotu francouzského útoku,…

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si chce zahrát za Baník

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si…

Už jen hodiny zbývají do oficiálního oznámení pikantního přestupu Daniela Holzera ze Sparty do Baníku.…

 

Reflex.cz

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s ohněm aneb Proč se v Chorvatsku fandí jinak než u nás

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s…

Chorvatsko včera prožívalo atmosféru srovnatelnou pro našince snad jen s okamžikem, kdy čeští hokejisti vyhráli…

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v jeskyni aneb co vlastně zajímá lidi a co chtějí číst

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v…

Média nás řadu dní vzrušeně informovala o vývoji situace v thajské jeskyni, kde byli uvězněni mladí fotbalisté a…