VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

VW Golf R32 - konečně vrchol nabídky?

 
 

VW Golf je dlouhodobě nejprodávanější automobil segmentu nižší střední třídy a již několikrát mateřský koncern představil jeho nejvýkonnější model. Nejdříve to byl GTI, potom V6 2.8 a nyní tedy snad již poslední R32. Jeho pozice nebude nejsnadnější, neboť na trhu již jsou také další vozy podobného zaměření.

Poslední generace Golfu se vyznačuje mohutným vzhledem s jistou dávkou sportovního šarmu, který verze R32 ještě dále rozvíjí. Popišme si tedy změny vzhledu, které ve Wolfsburgu provedli, aby sériový Golf získal na dravosti. Nejzásadnější změny na vzhledu jsou soustředěny do oblasti nárazníků, které jsou podstatně mohutnější a integrují v sobě účinné spoilery. Přední pomáhá přivádět dostatečné množství vzduchu k chlazení výkonného motoru a brzd. Svým tvarem také eliminuje vztlak na přední nápravě. Aerodynamické prvky pokračují na prazích, které byly opatřeny nástavci a končí mohutným zadním nárazníkem s integrovanými dvěmi koncovkami výfuku. Spodní hrana pracuje jako spoiler omezující vztlak na zadní nápravě. Dynamiku vnějšího vzhledu doplňují 18palcová litá kola OZ Aristo s 15 tenkými paprsky. Jejich velikost je již taková, že při 20 mm snížení podvozku, kterým tento model disponuje, zcela vyplňují výkroje blatníků. Že se jedná o špičkový model řady hlásí také označení R32 na masce chladiče a také na zádi. Přes nespornou snahu o optickou dynamiku tak zůstává zachován tradiční střízlivý styl tohoto výrobce. Je třeba zmínit, že letos bude v nabídce pouze třídveřové provedení, které až v příštím roce doplní také pětidvéřová varianta.

Méně významnou úpravu vzhledu jsme již popsali a tak se vrhněme na to nejdůležitější, úpravy pohonného ústrojí. Hlavní změnou proti modelu V6 2.8 je motor. Ten byl použit z vlajkové lodi firmy, modelu Phaeton a jedná se o šestiválec do V 15 stupňů o objemu 3.2 litru. Tento agregát vychází z motoru 2.8, ale prodělal zvětšení vrtání i zdvihu. Navíc byl vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Sací vačkový hřídel se natáčí v rozmezí 52° a výfukový o 22°. Čtyři ventily ve válci jsou ovládány prostřednictvím vahadel s hydraulickým vymezováním ventilové vůle. Tyto změny samy o sobě však motoru nezajistily deklarovaný výkon 177 kW (240 k) při 6250 ot/min a vynikající hodnotu točivého momentu 320 Nm v rozmezí 2800 - 3200 ot/min. Tomu musely napomoci také změny ve tvarování sacích kanálů v hlavě válců, optimalizovaný tvar sacího potrubí, zvětšený průměr sacích ventilů a upravený tvar jejich sedel. Všechny zmíněné úpravy sledovaly zlepšení účinnosti sání motoru. K dobrému využití již nasáté směsi přispívá také poměrně vysoký kompresní poměr 11,3: 1, který však nevyžaduje vysokooktanový benzín a spokojí se se standardním 95 oktanovým. Na nárůstu výkonu se podílí také nově navržené výfukové potrubí, které má dvě větve. To umožňuje mimo nárůstu výkonu, také instalaci dvou výkonných katalyzátorů pro snadné plnění emisní normy Euro 4, a specialistům na akustiku usnadnilo naladění adekvátně sportovního zvuku.

Zásahu se nemohl vyhnout ani podvozek. Ten prostřednictvím pohonu všech kol 4MOTION zajišťuje bezpečné využití nabízené dynamiky. Přední náprava McPherson již od náběhu poslední generace Golfu, zajišťuje dostatečné jízdní vlastnosti a tak došlo jen na detailní doladění geometrie a instalaci tužších pružin a tlumičů. Zadní víceprvková náprava je ukotvena v pomocném rámu, který je pomocí gumových silentbloků uchycen do karosérie. Celý podvozek je o 10 mm snížen proti modelu V6 2.8, což je proti ostatním modelům o plných 20 mm. Ke zvýšení stability by měly přispět tužší příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Radikální zásah prodělalo řízení, které je mimořádně strmé, což je při nadprůměrné dynamice velmi potřeba. Převodové ústrojí tvoří šestistupňová přímo řazená převodovka a již dobře známý systém 4MOTION, využívající elektronicky řízené mezinápravové viskózní spojky Haledex. Ta je umístěna u diferenciálu zadní nápravy a rozděluje točivý moment motoru podle okamžitých podmínek mezi obě nápravy v rozmezí 100-0%. Automobil se tak za ideálních podmínek chová jako by byl poháněn pouze přední nápravou, ale v okamžiku rozdílnosti adhezních podmínek může třeba veškerý výkon přenést na zadní kola. Velký důraz byl kladen na to, aby při změnách přenosu výkonu nedocházelo k nežádoucímu trhání v řízení. Aby bylo možno silný Golf skutečně bezpečně ovládat, bylo nutno výrazně posílit brzdový systém. Přední brzdy vycházejí z brzd Passatu W8 a jejich duté kotouče mají nadstandardní průměr 334 mm, zatímco zadní mají průměr 256 mm. Brzdové třmeny jsou lakovány na modro, jak praví filozofie značky. Vzhledem k výkonu motoru a brzd, jsou na kolech rozměru 7,5Jx18, osazeny pneumatiky 225/40 ZR 18. K aktivní bezpečnosti vozu přispívají mimo zmíněných konstrukčních prvků také četné elektronické systémy - ABS, EBD (rozdělovač brzdné síly) a především stabilizační systém ESP.

Konstruktéři nezapomněli ani na interiér, který byl upraven nejen vzhledově, ale i funkčně. Nejpodstatnější změnou jsou kompletně přepracovaná přední sedadla s výraznými bočnicemi pro zajištění dostatečné opory v rychle projížděných zatáčkách. Na jejich tvarování spolupracovala věhlasná tuningová firma König. Poprvé v historii firmy mají opěrky hlavy integrované do opěradel. Na opěradlech všech čtyřech sedadel je symbolické písmeno R. Stejné R se nachází také na přetvarovaném věnci volantu, otáčkoměru, madle řadící páky a kobercích. K méně významným, ale efektním, prvkům patří spousta hliníkových drobností - madla předních dveří, rámeček kolem kulisy řadící páky, aretační tlačítko ruční brzdy, ale také mohutné prahy dveří. Zajímavostí automobilu této třídy je rychloměr do 300 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží. Také vybavení vozu odpovídá jeho postavení na špici nabídky. Má veškerý standard modelu V6 2,8, rozšířený o elektronickou klimatizaci, rádio, dešťový senzor, vnitřní zrcátko zabraňující oslnění, bezpečnostní alarm a ještě šest speciálních sad doplňků podle přání zákazníka.

Vzhledem k síle svého motoru a pohonu všech kol, dokáže tento nadupaný Golf zrychlit 0-100 km/h za 6,6 sekund a 1000 m s pevným startem zvládne za 26,7 sekundy. Maximální rychlost je 247 km/h, což jsou hodnoty plně srovnatelné s konkurencí. Za solidní lze označit spotřebu, která v kombinovaném režimu činí 11,5 l na každých 100 km.

Technické údaje
MotorV6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3189
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/k/ot)177/240/6250
Max. točivý moment (Nm/ot)320/2800-3200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)247
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,6
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)11,5
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4149
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1424
Rozvor (mm)2511
Rozchod vpředu (mm)1513
Rozchod vzadu (mm)1494
Objem nádrže (l)63
Rozměr pneu225/40 ZR18
Komentář Pavla Veselého: Kardinálská lekce demokracie Komentář Pavla Veselého: Kardinálská lekce demokracie

Neustále mluvíme o demokracii. Slovo, které nám slouží…

Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu

Končící předseda TOP 09 Miroslav Kalousek na sněmu strany…

Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami

Britský výrobce sportovních vozů Aston Martin se pomalu…

Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti

Diecéze římskokatolické církve vloni vydaly téměř…

 

Štítky Golf Pneu Volkswagen

 

Tapety

Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
Volkswagen Golf R32 Volkswagen Golf R32
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 





 
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Dnes 08:00

Po letech, kdy se oleji viskozitní specifikace SAE 0W-20 jen vyhrožovalo, se staly skutečností. Z továrny s nimi vyjíždějí už i první modely škodovek.




Blesk.cz

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky PLEŠTEŠE! Vánoční dopisy dětí vás dostanou

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky…

Ježíšek to kolikrát nemá jednoduché a rodiče už vůbec ne! Rozklíčovat přání vašeho potomka, pokud psal vánoční…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro hráče to byl šok

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro…

Velmi nepříjemná zpráva postihla kabinu Mladé Boleslavi před utkáním na Dukle. Čtvrteční trénink ještě vedl…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…