Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Weineck Cobra 780CUI (809 kW, 1760 Nm): Přepíše dějiny?

Ondřej Láník
Diskuze (110)
Severoněmecké město Bad Gandersheim je sídlem malé ladičské firmy, která je pyšná na svůj poslední extrémní výtvor. Weineck Cobra 780CUI je totiž podle výrobce nejsilnějším automobilem, který může být uveden do běžného provozu.

Severoněmecké město Bad Gandersheim je sídlem malé ladičské firmy, která je pyšná na svůj poslední extrémní výtvor. Weineck Cobra 780CUI je totiž podle výrobce nejsilnějším automobilem, který může být uveden do běžného provozu.

Replika s rysy legendární Cobry byla důkladně přepracována a to co vypadá jako stará dobrá automobilová škola, není ve skutečnosti tak jednoduché. Tím hlavním, co se ostatně vůbec nevešlo pod kapotu vozu, tím je osmiválcový atmosférický motor gigantických parametrů. Zdvihový objem 12,9 l se objevil také v označení vozu, protože bezmála třináctilitrová hodnota odpovídá 780 kubickým palcům. Objem motoru, který by se hodil spíše do velkého trucku, byl základem pro docílení extrémního výkonu 809 kW při 7000 ot./min a točivého momentu, který vrcholí hodnotou 1760 Nm při 5600 ot./min.

K přenosu těchto sil bylo třeba náležitě dimenzovat čtyřstupňovou převodovku (dokáže přenést až 2000 Nm), zadní hnací náprava dostala diferenciál se zvýšenou svorností, pneumatiky obuté na osmnáctipalcových kolech mají rozměr 315/35 ZR18 vzadu a 255/40 ZR18 vpředu.

Motor je podobně jako většina dílů rámu, karoserie i podvozku, vyroben s využitím technologií používaných ve formuli 1, při přípravě patnáctikusové série jsou připuštěny pouze minimální výrobní tolerance. Prostorový rám je tvořen trubkami o průměru 4 palce (více než 100 mm), díly karosérie jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Díly nezávislého zavěšení kol jsou vyrobeny výhradně z hliníkových slitin nebo ze slitin titanu.

K tomu, aby byl automobil schopen podávat znamenité výkony na silnici, potřebuje asi patnácti až dvacetikilometrovou zahřívací proceduru a pak již je připraven akcelerovat z 0 na 200 km/h za 4,9 sekundy, sprint z klidu na 300 km/h trvá v případě potřeby jen 10 sekund.

Vyrobena bude jen patnáctikusová série. Automobil je možné objednat rovnou i s německým technickým průkazem a registrační značkou. Cena se blíží k 16 milionům korun.

Ondřej Láník
Diskuze (110)