reklama


Wiesmann se sám zachrání před konkurzem

Wiesmann se sám zachrání před konkurzem

Letos v létě se objevily první informace o bankrotu automobilky Wiesmann a nyní se výrobce roadsterů a kupé s technikou BMW snaží o vlastní záchranu.

Oznámení o bankrotu německého malosériového výrobce vozů značky Wiesmann přijal soud v Münsteru v srpnu letošního roku. Společnost, která si za dvacet svého působení mezi výrobci sportovních vozů vybudovala pověst značky, která nabízí stroje kombinující styl britských roadsterů padesátých a šedesátých let s německou precizností, se tak dostala do konkurzního řízení.

Nyní ovšem samotný Wiesmann zveřejnil krátkou tiskovou zprávu, podle níž žádá soud o ukončení konkurzu a vedení společnosti se chce domluvit s věřiteli na obnovení výroby. Setkání zástupců Wiesmannu s věřiteli se má uskutečnit 16. prosince a během něj má být projednáno oživení firmy a zároveň její budoucnost.

Společnost Wiesmann byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými. Vývoji dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005.

Prozatím poslední novinkou se značkou Wiesmann byl model GT MF4-CS, jehož premiéra se odehrála na letošním autosalonu v Ženevě. Čtyřlitrový osmiválec tohoto kupé disponuje výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky jsou poháněna zadní kola. Stroj s pohotovostní hmotností 1350 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h. Wiesmann GT MF4-CS měl vzniknout v sérii 25 vozů k 25. výročí založení rodinného podniku.

Ekonomická krize v posledních letech položila na lopatky celou řadu malosériových nebo úzce specializovaných automobilek v Evropě. Jednou z nich byl například Gumpert, který se dostal do konkurzu na podzim loňského roku a ještě letos na jaře vypadala jeho budoucnost slibně, ale koncem léta byl ohlášen jeho konec. Loňský rok byl pak poslední pro německé značky Melkus a Artega.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama