Wiesmann se sám zachrání před konkurzem

Wiesmann se sám zachrání před konkurzem

Letos v létě se objevily první informace o bankrotu automobilky Wiesmann a nyní se výrobce roadsterů a kupé s technikou BMW snaží o vlastní záchranu.

Oznámení o bankrotu německého malosériového výrobce vozů značky Wiesmann přijal soud v Münsteru v srpnu letošního roku. Společnost, která si za dvacet svého působení mezi výrobci sportovních vozů vybudovala pověst značky, která nabízí stroje kombinující styl britských roadsterů padesátých a šedesátých let s německou precizností, se tak dostala do konkurzního řízení.

Nyní ovšem samotný Wiesmann zveřejnil krátkou tiskovou zprávu, podle níž žádá soud o ukončení konkurzu a vedení společnosti se chce domluvit s věřiteli na obnovení výroby. Setkání zástupců Wiesmannu s věřiteli se má uskutečnit 16. prosince a během něj má být projednáno oživení firmy a zároveň její budoucnost.

Společnost Wiesmann byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými. Vývoji dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005.

Prozatím poslední novinkou se značkou Wiesmann byl model GT MF4-CS, jehož premiéra se odehrála na letošním autosalonu v Ženevě. Čtyřlitrový osmiválec tohoto kupé disponuje výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky jsou poháněna zadní kola. Stroj s pohotovostní hmotností 1350 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne maximální rychlosti 293 km/h. Wiesmann GT MF4-CS měl vzniknout v sérii 25 vozů k 25. výročí založení rodinného podniku.

Ekonomická krize v posledních letech položila na lopatky celou řadu malosériových nebo úzce specializovaných automobilek v Evropě. Jednou z nich byl například Gumpert, který se dostal do konkurzu na podzim loňského roku a ještě letos na jaře vypadala jeho budoucnost slibně, ale koncem léta byl ohlášen jeho konec. Loňský rok byl pak poslední pro německé značky Melkus a Artega.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska

Loni v únoru ministr financí Babiš vypočítával, jak se mu…

Unipetrol po loňské ztrátě dosáhl zisku 2,8 miliardy Unipetrol po loňské ztrátě dosáhl zisku 2,8 miliardy

Petrochemický holding Unipetrol dosáhl za první čtvrtletí…

Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament

Turecko odsoudilo rozhodnutí českého parlamentu uznat…

Český Metrostav postaví na Islandu tunel za miliardu Český Metrostav postaví na Islandu tunel za miliardu

Horu v odlehlé části Islandu protne tunel vybudovaný…

 

Štítky Wiesmann

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 






 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Hanks a Watson v exkluzivním rozhovoru. The Circle je firma, která ovládne váš život

Hanks a Watson v exkluzivním rozhovoru. The Circle…

Chovali byste se lépe, kdybyste věděli, že vás někdo 24 hodin denně nepřetržitě sleduje? To, co začíná jako…

 

iSport.cz

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár pro šampiona Ligy mistrů

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár…

Do Prahy na 48 hodin zavítala trofej pro šampiony fotbalové Ligy mistrů. Fanoušci budou moci na vlastní oči…

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl vážnou poruchou

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl…

Měl k němu blízko. Jako k vlastnímu bratrovi. Bývalý útočník David Střihavka (34) působil se zesnulým Františkem…

 

Reflex.cz

Petr Fiala: Koalici s ANO nepřipravujeme. Byl to Sobotka, kdo přivedl Babiše do vlády

Petr Fiala: Koalici s ANO nepřipravujeme. Byl to…

Předseda Občanské demokratické strany Petr Fiala kritizuje premiéra Bohuslava Sobotku za nečinnost v daňové…

Video z tetování JXD: Na lebce má neolitickou Venuši v podobě žáby. Budou ty články teď lepší?

Video z tetování JXD: Na lebce má neolitickou Venuši…

Jak stárnu, víc a víc se uchyluji k magickým praktikám. Ne že bych senilněl – jen lépe a lépe vím, jak divoch v…