Gumpert opět hlásí insolvenci a končí
Na podzim loňského roku se zdálo, že Gumpert nepotká podobný osud jako značky Melkus a Artega. V srpnu loňského roku totiž tato firma vyhlásila insolvenci a v říjnu se objevil neznámý zachránce, který měl pomoci s platební neschopností.
Letošní březnový autosalon v Ženevě se stal dokonce místem představení modelu Apollo S pro rok 2013 a byly ohlášeny i dva nové modely. Jedním z nich mělo být i kupé Tornante, jehož koncept měl premiéru na ženevském autosalonu v roce 2011.
Bohužel pro Gumpert a jeho zaměstnance i příznivce měl insolvenční správce Görge Scheid podle německých médií oznámit, že utajovaný investor, který měl značku zachránit odmítl zaplatit za převzetí Gumpertu. Podle neoficiálních zdrojů mají malou automobilku tížit pohledávky v hodnotě okolo 1,7 milionu eur.
S ohledem na nestabilní finanční situaci přišla společnost v letošním roce o velkou část zakázek a bylo propuštěno i posledních 19 z původních 45 zaměstnanců.
Firmu zaměřenou na výrobu extrémních supersportů založil v roce 2004 Roland Gumpert, bývalý šéf Audi Sport. První Gumpert Apollo vyjel v roce 2005 a při svém představení ohromoval netradičním vzhledem i extrémními jízdními výkony. V roce 2008 byl tento stroj s výkonem 478 kW (650 k) uveden i na český trh s cenou 260 000 euro bez DPH.
V následující letech byly představeny ještě ostřejší verze Apolla a Roland Gumpert zároveň pracoval na vývoji nových modelů. Ty měly být méně extrémní. Prvním z nich se mělo stát Tornante, které mělo být civilizovanější a pro běžný provoz vhodnější alternativou k Apollu.
Současná doba bohužel malosériovým výrobcům v Německu příliš nepřeje, protože Gumpert potkal stejný osud jako výše zmíněné značky, k nimž se letos přidal i Wiesmann, jehož první roadster vyjel před dvaceti lety.