Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Yamaha YZF-R125
Yamaha YZF-R125
Yamaha YZF-R125
Yamaha YZF-R125
11 Fotogalerie

Yamaha představuje rychlejší a agresivnější YZF-R125

Yamaha YZF-R125 ve své nejnovější generaci rozvíjí přednosti dosavadního provedení a přidává k nim moderní techniku ukrytou za designem inspirovaným špičkovým litrovým supersportem YZF-R1.

Yamaha má ve své nabídce v současnosti pro zájemce o supersportovní silniční motocykl ucelenou řadu modelů, kterou zahajuje juniorská YZF-R125, nad níž jsou v hierarchii usazeny modely YZF-R3, YZF-R6 a YZF-R1 spolu s YZF-R1M.

První jmenovaný model se ovšem nyní dočkal generační výměny. Ta zachovává jméno, kubaturu motoru i samotné zaměření stroje a jeho pozici v rodině modelů R, ale jinak přináší zcela nový stroj.

Yamaha YZF-R125 ve své nové podobě se vyznačuje velmi atraktivním a dynamickým designem. Výrobce uvádí, že vychází z DNA modelů řady R a při pohledu na tvary novinky není důvod nevěřit.

Vzhled je inspirován modelem YZF-R1 a i přes malý objem motoru i celkovou lehkost stavby vyvolává dojem rychlosti, který umocňují především aerodynamicky tvarované kapoty spolu se zdokonalenou ergonomií pozice jezdce za řídítky.

Za přitažlivou vizáží se ukrývá přepracovaný rám Deltabox, který má vynikat svou tuhostí. Spolu s novou hliníkovou kyvnou vidlicí zadního kola a přední 41mm upside-down vidlicí má stát za ještě lepší ovladatelností než jako nabízí odcházející generace.

Yamaha přepracovala skutečně celý model YZF-R125 a v případě pohonné jednotky došlo na použití nového kapalinou chlazeného čtyřtaktního jednoválce o objemu 125 cm3 se čtyřventilovou technikou a systémem VVA pro variabilní řízení ventilů. S ohledem na kubaturu a její legislativní omezení má být nejvyšší výkon 11 kW (15 k). Nicméně se nový motor může pochlubit lepší účinnosti spalování pro pro plynulejší přísun výkonu.

Další zásadní změny oproti dosavadní YZF-R125 představují vedle nového designu, rámu s podvozkem a pohonné jednotky i lehčí a přesnější anti-hoppingová spojka či citlivější brzdový systém s kotouči o průměru 292 mm vpředu a 230 vzadu. Zapomenout nelze ani na širší zadní kolo s pneumatikou o rozměru 140/70-17, palivovou nádrž o objemu 11 litrů, dvojité přední LED světlomety a nový kokpit inspirovaný motocyklem YZR-M1 MotoGP s novým přístrojovým LCD panelem.

Yamaha uvádí, že model YZF-R125 ve své nové generaci bude u její prodejců dostupný začátkem roku 2019. Na výběr přitom bude ze tří barevných provedení.