Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: SsangYong XIV-2 Concept

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
SsangYong přivezl do Ženevy již předem avizovanou studii malého crossoveru XIV-2. Ta navazuje na XIV-1 z loňského Frankfurtu.

Na rozdíl od oranžové jedničky má pouze jeden pár bočních dveří. Jak už bylo patrné ze skici, liší se také střechou. XIV-2 je vlastně jakýmsi polokabrioletem. Rámy oken zůstaly, horní část střechy je ovšem plátěná a stahovací. Pochopitelně elektricky, stačí k tomu stisk jediného tlačítka.

Ač se zatím jedná o koncept, SsangYong se netají technickými detaily. Dvojice chystaných agregátů má objem 1,6 l a jedná se o řadové čtyřválce. Zážehový agregát poskytuje 92 kW (125 k) výkonu a 158 Nm točivého momentu. Vznětová verze nabízí 96 kW (130 k) a 300 Nm. Kterou z nich je poháněn koncept, není známo.

Oba motory budou splňovat emisní normu Euro 6, budou spřaženy se šestistupňovými přímo řazenými či samočinným převodovkami a chybět nemůže ani start-stop, u jihokorejské firmy pod zkratkou ISG (Idle Stop And Go). Hodnoty emisí CO2 má lepší naftová jednotka: 106 g/km s manuálem, respektive 112 g/km s automatem. U benzinové jsou následující: 121, respektive 127 g/km.

XIV-2 je 4166 mm dlouhý, 1820 mm široký a 1566 mm vysoký, podvozek disponuje rozvorem rovných 2,6 m. Případná produkční verze bude dle provedení vážit od 1170 do 1280 kg. V interiéru studie se čtveřicí samostatných sedadel najdeme karbonové a hliníkové doplňky, přístroje září červení. Většina funkcí vozu se ovládá pomocí obrazovky na středové konzole. Samozřejmostí je podpora multimédií a s nimi souvisejících všemožných externích zařízení včetně mobilních telefonů.

Oba koncepty XIV-1 a 2 jsou zaměřeny na mladé zákazníky - věkově mezi 20 a 30 lety. Pokud vše dobře dopadne, už příští rok na podzim se dočkáme první sériové vlaštovky. Nejspíš bude pětidveřová, ale další karosářské verze (třídveřová, ještě dynamičtější kupé a prodloužená) na sebe jistě nenechají dlouho čekat. Polokabriolet, o němž zatím výrobce bohužel nehovoří, by byl jistě dalším vítaným oživením nabídky.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)